Kuoleeko home 60 pesussa, tai viimeistään kuivausrummussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttävää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttävää

Vieras
hemmetti, mulla oli pyykkikorissa alimmaisena vaatteita jotka ovat jääneet aina sinne pohjalle kun olen pessyt tärkeimpiä päältä. Jostain oli päässyt sinne kosteutta ja muutama hyvä vaate ihan homeessa.

Joo siis unohtui mainita että pahimmat heitin roskiin, mutta oli esim takki, ja pari villaneuletta (niissä ei näy kun ovat tummia) jotka pesin pariin kertaan. haju lähti, mutta mietin että miten kuuman käsittelyn tarvii että se home kuolee kokonaan.

Roskistavaraa valitettavasti... Sä et taida kovin ahkera pyykkääjä olla? :D :o

Voi kuule pesukone laulaa joka päivä, sen verran on tällä poppoolla pestävää pyykkiä.
Ne oli sellaisia jotka ei oo olleet käytössä joten ovat joutaneet odottaa kun on ollut tärkeämpääkin pestävää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mä-78:
home ei lähde pesemällä, homeiset jutut pitäisi polttaaa, eli roskiskamaa on

Niin ei ne pilkut lähde, mutta kyllähän se home kuolee kuitenkin.

ei homeitiöt ei kule pesulla ei millään, pilkut voi saada haalisumaan liottamalla piimässä mutta kosytuessaa home tulee taas esiin

Mulla unohtui aikoinaan kestoillessa likainen, märkä kestovaippa hoitolaukun erilliseen taskuun. Siellä muhi kai viikon, ja homehtui toki. Roskiin meni, samoin hoitolaukku. En lähtis edes yrittää homeisen tekstiilin pesua, ei se home oikein millään lähde.

Entäs kun siellä oli sellanen takki jossa ei näy mitään pilkkuja,mutta oli siinä vieressä ja tuoksahti vhän ennen pesua. Pitääkö sekin heittää pois? pesin kyllä samassa koneessa niiden homeisten kanssa. :/

ooit saada näkyvän homeen tekstiilistä pois, muttet home itiöitä ja allergeenejä. Meillä oli 5v kestävä home taistelu asunnosta, kaikki tekstiilit piti heittää pois. Myös puu kalusteet. Valokuvakansiot jne. Itiöt menee jää huokoisiin materiaaleihin, eikä niitä saa pois. Oli ihan THL:n ja allergiasairaalan käsky.

Roskiin vaan kaikki homeiset.

Alkuperäinen kirjoittaja ap kysyy vielä!:
Entäs kun siellä oli sellanen takki jossa ei näy mitään pilkkuja,mutta oli siinä vieressä ja tuoksahti vhän ennen pesua. Pitääkö sekin heittää pois? pesin kyllä samassa koneessa niiden homeisten kanssa. :/

Liota vrk piimässä ja pese ohjeen mukaan!
Lue marttojen ohjeet :o

Mä yrittäisin pelastaa. Hometta on ilmassa ja ympäristössä koko ajan, se itsessään ei ole ongelma vaan vasta sen kasvanut määrä ja jatkuva altistus sille. Silminnähtävänä hometta varmaan on jo liikaa.. Ja sit toiset on myös herkempiä toki eli vähäinenkin määrä riittää aiheuttamaan oireita. Pidemmän päälle voi sairastua, jos siis paljon viettää aikaa homeisessa ympäristössä.. Tossa kohtaa home on saanut sopivat olosuhteet kasvaa ja levitä, mut kun ne eliminoi niin ei se enää kasvua jatka ja kun kasvu on paikallista niin en kävis heti aivan hysteeriseksi. Ekspertti tosin en ole... Mut koittaisin pestä (useamman kerran, varmaan ainaki 3), liottaa etikassa, käyttää saunassa jne ja sit vasta kattoisin onko täysin kelvoton. Jos tuntuis tulevan oireita ni sit tietty pois, mut samoja mikrobeja me hengitetään eli snadit määrät ei kai ole vaaraksi. Jos hajun ja pilkut saa pois niin uskaltaisin käyttää. Itellä laukku jäänyt ja ollut ulkona sateessa ja paisteessa ja homeenpoistoprojektikokeilu aluillaan...

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja

Yhteistyössä