Kuntosalista??

Liliana79
Minä käyn. Teen kahteen jaettua ohjelmaa, eli toisena päivänä kädet, hartiat ja yläselkä, toisena jalat, vatsa ja alaselkä.
Liikkeet teen mahdollisimman suurilla painoilla, niin että toistot jäävät lopusta vajaaksi. Toistoja 15-12-10, eli kolme sarjaa per lihasliike. Ekalla sarjalla jaksaa täyden 15, toisella juuri ja juuri 12 ja kolmannella 8-10. Kun alkaa menemään vaivatta täydet 15 x 3, lisään painoa. Vatsalihaksia teen pidempiä sarjoja.
Tuloksia tulee nopeasti. Minulla rasva kertyy takamukseen, joten ylävartalo on hoikka. Siinä näkyi muutaman viikon päästä selvästi vatsalihaksia ja käsiin on muotoutui myös näkyviä lihaksia nopeasti. Reidet ja takamus laahaavat perässä, mutta mittanauha todistaa, että kolmessa viikossa lähti 3cm lantiolta ja 2 cm reisistä. Saliharjoittelu siis jatkuu. :)
Kun aloitat, pyydä saliohjaajaa tekemään sulle oma ohjelma. Tulee paljon paremmin tuloksia, jos tiedät mitä teet. Minäkin olen käynyt salilla ja jumpissa iät ajat, mutta vasta viime aikoina olen ymmärtänyt sellaisenkin tosiseikan, ettei naisten lihakset kasva miksikään lihaskimpuiksi, vaikka sitä rautaa nostaisikin kunnolla. Olen vain pienillä painoilla heilutellut jalkoja ja käsiä sinne tänne ja sitten ihmetellyt miksi ei kiinteydy... :/ Sama on mulla ollut nuo reiden ulontajat ja lähentäjät. Olen aina kuvitellut, että niitä kannattaisi harjoittaa, että saisi reisistä sutjakammat, mutta piru - sehän on ihan toisinpäin... Ovat niin pieniä lihaksia, ettei niiden muokkaaminen muuta reisiä kuin ulkonäöltään paksummiksi. Pitäisi keskittyä suuriin lihasryhmiin, niin aineenvaihduntakin kiihtyy. :/ Opin siis paljon kun teetin oman ohjelman... :)
 

Yhteistyössä