kuntosali asiaa!

  • Viestiketjun aloittaja bianka
  • Ensimmäinen viesti
bianka
olen kiinteyttämässä itseäni ja olen nyt lisännyt liikuntaa (juoksu-pyöräily ja kävely) ja tehnyt kotona lihaskuntoa. nyt haluaisin alkaa käydä salilla tämän lisäksi, mutta neuvoja kaipaan! kun en halua mitään jättilihaksisia pakaroita, ja reisiä! vaan nätit ja pienet! olen nähnyt "kauhukuvia" kun naiset käyvät salilla ja saavat rumat ja isot lihakset. tekeekö ne liian painavilla vai liikaa vai mikä mätää tässä? tietääkö kukaan? neuvoja kaipaan...
 
Lumikki
Lainaus Kutrin sivuilta:

"VOIKO NAINEN SAADA LIIAN ISOT LIHAKSET?
Ei ainakaan vahingossa. Varsinkin jos samaan aikaan on laihiksella, todella kovallakaan treenillä ei saa aikaiseksi huomattavan (tekisi mieli sanoa riittävän) isoja lihaksia. Parin vuoden ahkeralla treenaamisella pääset korkeintaan yhtä lihaksikkaaksi kuin Madonna (muista, että rasva lihasten päältä on sulatettava pois, ennen kuin lihakset näkyvät tarpeeksi) -- olettaen että olet geneettisesti huippulahjakas. Jos et usko, osta Muscle & Fitness Hers -lehti tai käy tsekkaamassa hitaasti latautuvalta sivulta fitness-tähti Lena Johanssenin jalkatreeniohjelma. Sekä Lena että lehdessä esiintyvät naiset ovat huippulihaksikkaita, ja pääseet tavoitteeseensa todella kovalla treenillä ja tarkalla ruokavaliolla. En ihmettelisi, vaikka joku heistä olisi nauttinut muutakin kuin pelkkää raejuustoa lihastensa kasvattamiseksi. Sinä et ainakaan vahingossa tule saavuttamaan niin isoja lihaksia.

Jos sinusta jossain vaiheessa alkaa näyttää siltä, että lihaksesi kasvavat liian isoiksi sinun makuusi, älä enää lisää painoja. Sitä (ihmettä) odotellessasi lisää painoja aina kun pystyt tekemään tietyn liikkeen 12 kertaa täydellisesti. Pitkät sarjat (15-20 toistoa) pienillä painoilla nitkuttaen kasvattavat kestävyyttä, eivät lihasta. Kestävyys on toki kivaa, mutta ei auta rasvanpolttamisessa."
 
Mimmi62
Mä käyn salilla hakemassa kiinteytystä en kauheita lihaksia. Mun ohjelam on et ei kauheita painoja mut toistoilla monta kertaa niin se tuo kuulemma sitä kiinteytystä, tiedä sitten kun olen vasta käynnyt 4kk olin yks pvä ekaa kertaa body bumpissa ja huh se oli sitten kiva rääkki, varsinki kun olen selkäkulumistä ja niskavaivoista kärsivä, mutta kutaa teki jakun tulin kotiin tiesin jotain tehneeni..
 
Nykyään on tietoa, että rasvaa palaa samalla tavalla, tekeekö lihasta vai kiinteyttääkö. pitkät sarjat "kevyillä painoilla" kiinteyttävät ja raskaat painot lyhyillä sarjoilla kasvattavat. lisäksi aerobista liikuntaa ja oikea ruokavalio. koskaan ei voi korostaa kuntosalitreenauksen ja proteiinien yhteyttä! Kannattaa mennä lähimmälle kuntosalille ja pyytää kiinteytysohjelma ja neuvoa ravitsemuksessa. ja vielä'... vastoin yleistä uskomusta, ei ne jauheet pahoja ole. :D
 

Yhteistyössä