Kuntalisästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rillukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin onhan nuo tuet/lisät eroavia. Käsittääkseni Espoossa yritetään (epätoivoisesti) tukea lasten hoitoa kotona. Siksi kaikki nämä lisät ja sisarustuet. Ja kerhot. Mun mielestä ihan kiva kannustin. Eihän sillä rahalla täällä Espoossa oikeasti pitkälle pötkitä, mutta parempi kuin ei mitään.
Siitä tulee mieleen, että juuri tänä syksynä (?) Maria Guzenina (Espoon kunnallisvaltuustosta) esitti että Espoon pitäisi antaa espoo-lisää sairaanhoitajille!! Sanoi vielä että muiden kuntien olisi pakko nostaa palkkoja perässä. Olisi varmaan ollut ihan hyvä ratkaisu... Jos muistissani on virheitä niin sorry. Olen ollut nyt niin pitkään jo kipeä että ajatukset karkailevat ja muisti alkaa pätkimään.. ;D

Luin juuri lehdestä, että Vantaalla korotetaan kuntalisää vanhemmille lapsille eli Vantaa maksaa tulevaisuudessa 163 euroa 2 vuotiaaksi asti. Minä olen ymmärtänyt asian niin, että kuntalisää maksetaan vain yhdestä lapsesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Liila:
Luin juuri lehdestä, että Vantaalla korotetaan kuntalisää vanhemmille lapsille eli Vantaa maksaa tulevaisuudessa 163 euroa 2 vuotiaaksi asti. Minä olen ymmärtänyt asian niin, että kuntalisää maksetaan vain yhdestä lapsesta.

Mikä lehti? Kiinnostaisi lukea toi juttu. Olis kyllä tosi hyvä lisä jo tuokin. T:Köyhä

Tuota ei millään pahalla, mutta kannattaisi mennä ennen toisen lapsen suunnittelua välillä töihin, niin äippärahakin olisi enemmän. Itse en ymmärrä, miksi lapsia hankitaan putkeen, jos tulotkaan eivät päätä huimaa.
Lapset rupeavat kuluttamaan kasvettuaan aivan erilailla kuin vauvana ja taaperona sillä elatusvelvollisuushan on vanhemmilla se 18 vuotta.

Eikös nykyään makseta sama äippäraha ykkösestä ja kakkosesta jos ne tekee putkeen? Eli silloinhan ne kaksi todella kannattaa tehdä nopealla välillä.

Toisaalta, miksi suunnitella liikaa? Ja jos kaiken laskee rahassa, niin lapsia ei kannata tehdä laisinkaan! Oletteko koskaan laskeneet tai lukenut niistä laskelmista kuinka paljon yksi lapsi kuluttaa vanhempien varoja ennen kuin muuttaa omaan kotiin? Ja ei taida loppua avustus siihen..
Puhumattakaan siitä että jokainen poikalapsi vanhentaa äitiään usealla vuodella... lue:huoli ja srtessi...

Ei kai elämä ole niin vakavaa???

Alkuperäinen kirjoittaja Köyhyyden syy?:
Tuota ei millään pahalla, mutta kannattaisi mennä ennen toisen lapsen suunnittelua välillä töihin, niin äippärahakin olisi enemmän. Itse en ymmärrä, miksi lapsia hankitaan putkeen, jos tulotkaan eivät päätä huimaa.
Lapset rupeavat kuluttamaan kasvettuaan aivan erilailla kuin vauvana ja taaperona sillä elatusvelvollisuushan on vanhemmilla se 18 vuotta.

Tämähän ei mene näin enää nykyään. Jos ensimmäinen lapsi on alle 3v saa toisesta lapsesta samansuuruista äitiyspäivärahaa kuin ensimmäisestä. Eli töihinmeno raskauksien välillä nostaa äitiyspäivärahan suuruutta vain siinä tapauksessa, että palkka olisi suurempi kuin aiemmin ennen ensimmäistä raskautta. Että näin. Mutta tässä ollaan kyllä taas eksytty ihan ap:n aiheen viereen...

Yhteistyössä