Kunnon ulkoiluvaatteet odottavalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OivaAino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

OivaAino

Jäsen
11.07.2012
65
0
6
Onko teillä tietoa mistä voi ostaa tai tilata kunnolliset ulkoiluvaatteet odottavalle. Itse tykkään liikkua ulkona paljon ja tehdään vaellusretkiä, niin mistään en ole löytänyt asiallisia kamppeita. Nyt on maha niin iso ettei mahdu kamppeet enää päälle, enkä haluaisi kulkea missään extra isoille tuulipuvuissa.

Tuskin niitä edes tehdään, siis kunnollisia. Kun kuitenkin tuo vaihe kestää vaan sen pari kk, niin suurin osa ihmisistä tuskin haluaa investoida vaikkapa 300 euroa äitiysgoretexhousuihin. Ikävä tosiasia.

Näin niitä netissä silloin viimeksi odotusaikana, mutten kuollaksenikaan muista että missä. Sen muistan, että kalliita olivat.

Itse ostin talveksi yksinkertaisesti liian isot housut henkseleillä, menivät mahan päältäkin ja käytin miehen snoukkatakkia, niin ei ollut kylmä. Omat välikausihousut viritin jalkaan kumilenksu-menetelmällä ja takkina pidin taas miehen takkia :D

Olen ostanut itselleni aikoinani alesta miesten Haglofsin windstopper-takin. Se on mennyt raskauksissa loppuun asti (ja vastasyntynyt sisään kantoliinassa<3 ). Takki ei kuitenkaan ole mikään teltta, käytän sitä normaalimittaisenakin.

Normi-windstopper-tuulihousut menee vähän rullattuna.

Oletko katsonut kantotakkeja (esim. myllymuksut Maija-kantotakki)? Niissä on yleensä pari erilaista etupanelia ns. raskausmaha-osa ja kantoliinaosa. Ja jälleenmyyntiarvo on hyvä!

Olen myös itse ommellut omaan talvitakkiini lisäosan, jolloin olen saanut siitä kantotakin. Siis sellainen etupaneli vetoketjun väliin. Sellaisenhan voisi tehdä raskausmahallekin.

Ostin polarn o. pyretin parka-takin. Takki on samaa kangasta kuin firman lasten ulkovaatteet eli pitää vettä ja tuulta. Takissa on irroitettava teddy-vuori, joten sitä voi pitää koko talven. Oli kyllä melko kallis, normihintaan yli 200, mut löysin outletista n. 150e. Toivon, että takki näyttää järkevältä ilman vauvamahaakin. Ja jos ei näytä, niitä näköjään myydään käytettynä 150:llä...

Mulla oli missy momin ulkohousut, älyttömän ihanat päällä! Olin ensimmäistä odottaessa pk:ssa töissä joten oli vähän pakko hankkia ulkohousut. Vauvan syntymän jälkeenki käytin niitä pitkään, sitten oli pakko laittaa jemmaan odottamaan seuraavaa kertaa etten ehdi niitä puhki käyttää ;) Hintaa oli kyllä joku 60-70€

Mä olen ostanut käytetyt ulkoiluhousut, jotka edellinen käyttäjä oli tuunannut äitiyshousuiksi ompelemalla vyötärön sivuille kaistaleet resorista. Voisin kuvitella, ettei tuollainen maksaisi paljon teettää ompelijalla jos ei itsellä ole ompelukonetta tai taitoa, niin jos vaan itseltä/kirpparikta/alennusmyynnistä löytyy muuten sopivat housut, voisi saada halvalla äitiysulkoiluhousut. Ulkoilutakkina olen käyttänyt viime raskaudessa miehen mustaa bilteman työtakkia, joka on mukavan kevyt mutta lämmin ja pitää kosteuttakin :D

Yhteistyössä