Kunnallinen vai yksityinen hammashuolto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rontto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rontto

Aktiivinen jäsen
28.09.2004
6 773
4
38
Mulla on mitä ilmeisimmin reikä hampaassa :snotty::'( Ja nyt pitäs valkata että kunnallinen vai yksityinen hammashoito.

Kunnalliseen on vissiin jonoa? En ole varma , ennen kun maanantaina sinne soitan. Ja yksityinen... no kallis ainakin vaikka ajan vois saada nopeeemmin.

Maanantaihin saakka olis aikaa mulla pohtia tätä :xmas:
Kumpi vai kampi....

Meillä ainakin pääsee särkypäivystykseen vaikka heti kunnalliseen. Yksityinen kerran söhläs mulle potilasvahingon hampaani kanssa. Noh, sain tietty korvausta potilasvakuutuskeskukselta, mutta sen tehdyn mokan korjaamiseen meni muutama vuosi.

Kunnallisella on hoitovastuu ; särkytapaukset hoidetaan viimeistään kahden päivän kuluessa. Siinä tehdään pikahoito ja annetaan lähete jatkoon, ainakin Helsingissä saa pikahoidon (säryn poisto) jälkeen maksusitoumuksen ja saa itse valita mihin menee jatkohoitoon (sain listan hammaslääkäreistä, joille maksusitoumus kelpaa), eli maksoin vain kaupungin taksan vaikka hoidon antoi yksityinen lääkäriasema.
Särkytapauksissa lapset pääsee hoitoon samana päivänä. Mä olen päässyt myös, vaikka aikuinen olenkin. Joka kunnassa lienee särkypäivystys.

Yksityinen, jolloin hoidettaisiin hammas kerralla kuntoon. Tai niin kuntoon kun sen vain saa. Minä en tämän kaupungin kunnalliseen hammashuoltoon tahdo astua enää jalallanikaan, sellaista shittiä oli niiden "pelkopoli".

Täälläkin pääsee päivystykseen vaikka samana päivänä, kun varaa ajan. Mutta siellä ei taideta juuri mitää kummempaa tehdä. Muistaakseni.
Edellisellä kerralla siellä taisvat porata ja laittaa väliaikasen paikan ja saatesanoilla, *varaa aika kunnon paikkaukseen huomenna* ulos. Tosin tuosta on jo jokunen vuosi aikaa...

Mutta ei tää niiiiin kipee ole , vielä, että pitäs sinne päivystykseen mennä :xmas:

Sanoo se joka inhoo hammaslääräriä yli kaiken. :ashamed:

Ei sille särkevälle hampaalle voi tehdä kauheesti ekalla käynnillä, koska hampaan juuri on tulehtunut. Usein tarvitaan juurihoito, ja siitä tulee väkisinkin kolme käyntiä vähintään.
Mä varasin just ajan kunnalliselle, kuukauden oon jonossa. Mä olen ollut tyytyväisempi kunnalliseen hoitoon kuin yksityiseen, yksityisellä on rahastamisen maku kaikessa.

Helsingissä on aika uusi paikka nimeltä Megaklinikka. Se on yksityinen paikka, mutta hinnat ovat kunnallista tasoa. Sinne pääsee välittömästi. Aion kokeilla sitä heti kun tarve ilmenee. En jaksa kunnallisen puolen terveyspolitiikkaa. Pitää soittaa tiettyyn aikaan ja sitten suurin piirtein anoa aikaa, että pääsi. Suun hoito kestää vuositolkulla. Yksityiset kunniaan. Pääsee mihin aikaan vaan.

Käyn nykyään yksityisellä. Aikaisemmin kävin kunnallisella enkä ollut läheskään aina tyytyväinen lopputulokseen. Meillä on yli 8 kk:n jonot kunnalliselle, jos ei särkytapauksesta ole kyse. Yksityiselle pääsen lisäksi iltaisin, mikä on tosi hyvä juttu, kun työaikana en mitenkään pääsisi hammaslääkärissä käymään, eikä kunnallisella ole ilta-aikoja. Rahaa menee vähän enemmän, mutta ei ero kauhean iso ole kunnalliseen verrattuna.

Alkuperäinen kirjoittaja yksityistä juhlaa;24302821:
Helsingissä on aika uusi paikka nimeltä Megaklinikka. Se on yksityinen paikka, mutta hinnat ovat kunnallista tasoa. Sinne pääsee välittömästi. Aion kokeilla sitä heti kun tarve ilmenee. En jaksa kunnallisen puolen terveyspolitiikkaa. Pitää soittaa tiettyyn aikaan ja sitten suurin piirtein anoa aikaa, että pääsi. Suun hoito kestää vuositolkulla. Yksityiset kunniaan. Pääsee mihin aikaan vaan.

tervemenoa vaan, jos tykkäät siitä, että hoitajat juoksevat huoneesta toiseen "lainailemassa" välineitä, kun omat on kaikki jne.

Kävin siellä ja meno oli kuin turkkilaisella torilla :) en mene ikinä enää! virolainen hammaslääkäri löysi kolme reikää ja yksityinen hammaslääkäri, jonne menin varmuuden vuoksi tarkistuttamaan "ne kolme löydettyä reikää", ei löytänyt yhtään reikää :O

hoito on niin halpaa, että asiakkaan ehjätkin hampaat pitää paikata, että firma tekisi tulosta!

Täälläkin pääsee päivystykseen vaikka samana päivänä, kun varaa ajan. Mutta siellä ei taideta juuri mitää kummempaa tehdä. Muistaakseni.
Edellisellä kerralla siellä taisvat porata ja laittaa väliaikasen paikan ja saatesanoilla, *varaa aika kunnon paikkaukseen huomenna* ulos. Tosin tuosta on jo jokunen vuosi aikaa...

Mutta ei tää niiiiin kipee ole , vielä, että pitäs sinne päivystykseen mennä :xmas:

Sanoo se joka inhoo hammaslääräriä yli kaiken. :ashamed:

mullakin on ihan kauhee pelko ja oon löytäny todella hyvän paikan mikä on erikoistunu pelkopotilaisiin. Menin sillo viisuripoistoon diapamien avulla ja sain ruhtinaallisesti saikkua. Se on pieni paikka lanun aukiolla. laitan yksärillä viestin. Mun mielestä todella edukas.

ero ei ole kauhean suuri ja musta tuntuu, että ainakin oma hammaslääkäri suosittelee aina minulle halvinta hoitoa.. kunnallisella suositeltiin kulmahampaisiin kruunuja, kun on kaksi juurihoidettua vierekkäin eikä paikat kuulemma kestä, niin tää mun yksityinen sanoi, että ei kestä kruunutkaan, joten turhan niihin on rahoja tuhlata ja ehdotti huokeampaa vaihtoehtoa =)

Yhteistyössä