Kunnallinen vai yksityinen pph HOITAJAN NÄKÖKULMASTA

Sukkamustanen takkuaivo

Aktiivinen jäsen
10.11.2008
1 039
0
36
Mahtaako tähän aikaan päivästä olla asiasta tietäviä, mutta nostelen myöhemmin kunnes ketjussa paljon kommentteja :)

Kun vakavissaan miettii ryhtymistä pphks niin kumpi olisi "se parempi muoto" kunnallinen vai yksityinen?
Kunnaliseen en ole koommin vielä perehtynyt mutta yksityisellä plussana minun mielestäni itse päätettävät työajat, mahdollisuus valkata lapset (esim. allergiset pois) ja palkka. Miinuksena keksin vain palkattomat lomat ja varahoitajan puutteen.

Punnitaas välejä yksityiseen ja kunnalliseen. Kumpi sinun mielestäsi parempi ja miksi.

Mä olen ennen lapsia ollut yksityisenä lastenhoitajana 7v ja se on musta parempi tavallaan,itse sai valita lapset ja sen palkan niiden lisien jälkeen.Huonoa on se että jos sairastut niin se on voi voi kun ei ole sitä varahoitopaikkaa niille lapsille.Jos ryhtyisin vielä joskus samaan niin olisin kuitenkin yksityisenä edelleen.Ruoka etuja tai niitä askaretelu etuja en saanut tietenkään mutta eikös kunnallisella puolella saa jotain korvausta.Tai siis mä hoidin niitä siellä lasten kotona enkä omassa olisko siinä ollut tuo ero etten saanut.Nyt ottaisin omaan kotiin tietenkin kun on omiakin lapsia.

Itse kun aikoinaan mietin samaa asiaa niin soitin eräälle samassa kaupungissa yli 30v yksityisenä hoitajana olleelle ja hän sanoi näin: jos omia pieniä lapsia tai ei varmuutta siitä, että onko koko ajan täysi ryhmä niin ei kannata.

Bouli: Kunnallisena hoitajana saa 4,20e/lapsi/päivä verotonta kulukorvausta.

Alkuperäinen kirjoittaja Miukku:
Itse kun aikoinaan mietin samaa asiaa niin soitin eräälle samassa kaupungissa yli 30v yksityisenä hoitajana olleelle ja hän sanoi näin: jos omia pieniä lapsia tai ei varmuutta siitä, että onko koko ajan täysi ryhmä niin ei kannata.

Bouli: Kunnallisena hoitajana saa 4,20e/lapsi/päivä verotonta kulukorvausta.

Aivan tuo että lapsiryhmä pitäisi aina olla täynnä on hyvä pointti.Mulla on silloin kahden perheen lapset melkein 5v ja sitten toisessa perheessä olin muutaman vuoden ennen kun jäin äityislomalle itse.

Kiinnostaa myös, etenkin kun toinen vaihtoehto olla kotona lasten kanssa ilman hoitolapsia. Tarkoituksena saada jonkinlaista lisätienestiä, mutta onko se kannattavaa.

Yhteistyössä