Kun ystävä kärsii lapsettomuudesta ja olet itse raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Paksukainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itsellä on rankat hoidot takana ja nyt ensimmäinen alkanut raskaus viikolla 12.

Itse en ole oikein tykännyt erään ystäväni käytöksestä, kun hän luuli suojelevansa minua eikä koskaan puhunut kahdesta pienestä pojastaan. Ystäväni on kotiäitinä, ja jos iso osa elämästä on hänelle tabu, niin eipä paljoa jäänyt puheenaiheita jäljelle. Meni pikkasen teennäiseksi koko touhu.

Mä en ole koskaan loukkaantunut ystävieni ja tuttavieni puheesta raskaudesta. Se on iso kokemus, myös tälle lapsettomuudesta kärsineelle kaverilleen. Eikä kukaan kyllä ole hehkuttanut mitään, vaan kertonut raskaudesta ihan arkisten kokemusten kautta.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Ajattelen myös, että siinä vasta on mahdollisuus syventää ystävyyttä, kun ollaan yhdessä raskaana ja samalla yhdessä kärsitään lapsettomuudesta.

Ystävät jakavat asioita keskenään, tukevat toisiaan, kuuntelevat kumpikin toisen tunteita.

Miksi et puhu asiasta suoraan ystävillesi? Kysy miten he kokevat asian ja kerro miten itse olet kokenut. Mun paras ystävä tuli raskaaksi joulukuussa ja me oltiin tammikuusta huhtikuuhun lapsettomuushoidoissa. Kyllä me keskusteltiin niin mun hoidoista kun kaverin raskaudestakin. Oli se vaikeaakin, mutta osasin silti olla iloinen ystäväni puolesta. .

Kiitos kommentista. Ehkäpä ensi kerralla nostankin sen kissan pöydälle kun tapaan ystäviäni.

Yhteistyössä