Kun ystävä "hurahtaa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hare"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hare"

Vieras
Pitkäaikainen hyvä ystäväni on hurahtanut johonkin Hare Krishnaan. Aiemmin ei ole ollut uskonnollinen tms. Tutustui tyyppeihin jotka tuota "harrastavat" ja yhtäkkiä onkin pukeutunut, meikannut kuin he ja noudattaa ruokavaliota yms. Entinen hauska nainen on poissa. Kirjoittelee vain runoja tästä Hare Krishnasta mikä lie onkaan ja jutut kuulostaa sekavilta.

Tietääkö kukaan mikä uskonto tämä käytännössä on? Onko millaisia riskejä jne? Eihän se minun asia ole, mutta tunne on outo kun yhtäkkiä mulla ei olekaan ystävää.

Heillä myös on tapana "valistaa" rankasti meitä ei uskovia. Eihän sellaista ystävyyttä voi pitää jossa toinen vain puhuu uskosta ja käännyttää?

Tuntuu kuin ystävä olisi kuollut tai jotenkin tavoittamattomissa jos ymmärrätte mitä tarkoitan?

Perehdy itse periaatteisiin ja kysele sitten häneltä niistä. Osaat varmasti googlettaa tuon ja löydät heidän Suomen nettisivunsa helposti. Liike on rekisteröity uskonnollinen yhdyskunta ja siis virallinen uskonto.

Ihan sama mihin uskoon hurahtaa, se tuntuu ulkopuolisesta oudolta. Jos hän on läheinen, niin voinet suoraan keskustella tästä - siis että sinusta ystävä tuntuu etäiseltä ja ettet ymmärrä häntä. Ja kertoa, että et halua kuulla käännytystä.

Ongelman ydinhän on ystäväsi hurahtaminen, sillä ei ole merkitystä mihin uskontoon hän hurahti. Hare Krishnat tunnistaa siitä kun he kauppaavat kookospalloja ja kirjallisuutta kaduilla. Menee varmaan aikansa, ennen kun ystäväsi uskoon tuleminen tasoittuu ja lopettaa sinun käännytysyritykset.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26966493:
Ihan sama mihin uskoon hurahtaa, se tuntuu ulkopuolisesta oudolta. Jos hän on läheinen, niin voinet suoraan keskustella tästä - siis että sinusta ystävä tuntuu etäiseltä ja ettet ymmärrä häntä. Ja kertoa, että et halua kuulla käännytystä.
Tai hurahtaa ihan mihin tahansa, vaikka karppaukseen. Mä koitan ystävieni seurassa pitää luomu&downshifting-hurahdukseni kurissa ja puhun niistä yleensä vain muiden hurahtaneiden kanssa.

[QUOTE="Hare";26966164]Pitkäaikainen hyvä ystäväni on hurahtanut johonkin Hare Krishnaan. Aiemmin ei ole ollut uskonnollinen tms. Tutustui tyyppeihin jotka tuota "harrastavat" ja yhtäkkiä onkin pukeutunut, meikannut kuin he ja noudattaa ruokavaliota yms. Entinen hauska nainen on poissa. Kirjoittelee vain runoja tästä Hare Krishnasta mikä lie onkaan ja jutut kuulostaa sekavilta.

Tietääkö kukaan mikä uskonto tämä käytännössä on? Onko millaisia riskejä jne? Eihän se minun asia ole, mutta tunne on outo kun yhtäkkiä mulla ei olekaan ystävää.

Heillä myös on tapana "valistaa" rankasti meitä ei uskovia. Eihän sellaista ystävyyttä voi pitää jossa toinen vain puhuu uskosta ja käännyttää?

Tuntuu kuin ystävä olisi kuollut tai jotenkin tavoittamattomissa jos ymmärrätte mitä tarkoitan?[/QUOTE]

Mun kaveri myös hurahti hare krishnoihin ja sille tielle jäi. Meni naimisiinki sellasen kanssa. En tiedä mitä hälle nykyään kuuluu.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26966547:
Tai hurahtaa ihan mihin tahansa, vaikka karppaukseen. Mä koitan ystävieni seurassa pitää luomu&downshifting-hurahdukseni kurissa ja puhun niistä yleensä vain muiden hurahtaneiden kanssa.

Minulle karppauskin on "usko"... :rolleyes: Tosiaan kaikki mihin hurahdetaan ovat samalla tavalla vieriata ja kummallisia ei-hurahtaneille.

Tiedän tunteen!Tosin mun ystäväni huranti luomuruokaan, kasvisruokaan ja ekologisuuteen. Ei sillä, että se olisi paha asia, mutta ystäväni ei puhu mistään muusta kuin siitä. Heillä on omat eväät, kun tulevat meille ja arvostelee kovaan ääneen jonkun mehupurkin e-koodeja. Tosi rasittavaa. Mä olen jättänyt yhteydenpidon aika vähälle, kun ei koko ajan jaksa kuunnella.

Yhteistyössä