Kun vatsa-asukkaan syke laskee alle "sallitun"? Kokemuksia? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kasa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kasa

Jäsen
04.09.2008
484
0
16
Mä en saanut taas mitään irti neuvolan tädistä!
Arvasin et jtn oli vialla kun kuunteli ja laski ja kuunteli ja laski sydänääniä ties kuinka kauan.
Sitten sanoi, että syke on kovimmillaan 114 ja sallittu on 120-180 välillä.
Mitähän se nyt sit meinaa :ashamed:
Pitää kuulema tarkkailla miten liikkuu ja anto viikon päähän uuden ajan :'(

mulle kävi tokassa raskaudessa noin että sykkeet oli matalimmillaan 100 ja korkeim. 115..heti lähetettiin äitipolille käymään,siellä kaikki oli kunnossa..vauvalla ei välttämättä ole kaikki kunnossa tai napanuora on puristuksissa,näin mulle sanottiin,tosin usein matalat sykkeet on ohimeneviä,mutta niitä vauvan liikkeitä pitää tarkkailla!! mulal oli viikkoja silloin 32.

Mä olen kummankin lapsen kohdalla joutunut tosi paljon sydänkäyrissä olemaan raskausmyrkytyksen vuoksi. Kummallakin on ne äänet joskus tipahtaneet 110 asti. Normaalisti olleet kyllä sen 120-180. Jos vauva nukkuu tai jotain niin voi väliaikasesti tipahtaa. Täysin terveitä ovat kumpikin olleet. Ekan kohdalla ne sydänäänet menivät kyllä liian tasaisiksi lopussa, mutta se tuskin liittyy niihin sydänäänteen väliaikasiin laskuihin mitenkään.

Minä olen jo kerran käynyt polilla käyrässä, kun äänet oli n.110-115. Nyt viimeksi tiistaina oli taas sykkeet 110, en suostunut enää lähtemään polille, vaan jaloittelin hetken ja sitten ne nousivatkin hitaasti sinne 150 asti. Vauvalla oli vaan päiväunet kesken luultavasti. =)

Yhteistyössä