Kun ulkoilette lasten kanssa, millä perusteella valitsette vaatteenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kowalski

Aktiivinen jäsen
14.07.2007
82 472
9
36
a) Siten, että ne ovat toimivia eli säänmukaisia, eivät päästä vettä ja tuulta läpi, jalkineet ovat mukavat jalassa, jne?

vai

b) sillä perusteella, että JOS miehenne olisi paikalla (ei ole, mutta jos olisi) niin näyttäisitte mahdollisimman viehättävältä & naiselliselta hänen silmissään?

Kuulinpa vaan sellaisen mielipiteen, vanhemman naisen suusta, että naisen ensisijainen tehtävä on näyttää hyvältä aviomiehensä silmissä, ja jos nainen on pihalla epänaisellisissa tuulipuvuissa yms (siis lastensa kanssa ulkoillessaan, kun mies ei ole edes paikalla) niin saa syyttää ihan vaan itseään jos mies menee vieraisiin, hakemaan itselleen naisellisempaa seuraa :laugh: :headwall:
Ja tämä on siis pariin otteeseen sanottu naiselle, joka ei ole mikään verkkaripirkko, vaan pukeutuu naisellisesti, mutta lasten kanssa pihassa möyriessään ei todellakaan ole korkeakorkoisissa saappaissa, minihameessa ja sievässä villakangastakissa, baskeri moitteettomasti laitettujen hiusten päällä keikkuen :xmas:

Minä olen raskaana ja pukeudun mieheni toppapukuun ulkoiluttaessani lapsia. Hyvin olen silti kelvannut miehelle :D
Tuntuu että kun yleensä olen verkkari-tuulipukulinjalla niin sitten kun olen lähdössä jonnekin ja laittaudun nätiksi niin mies oikein pysähtyy tuijottamaan ja ihailemaan minua :D

Voit sanoa sille vanhemmalle naiselle että kas kas niinkö teillä joutuu miehen pitään kotona? No kyllä se vaate jo tuolla ikää mukavasti kaunistaa!! Niin ja joo, meillä ei tarvi turvautua vaatteisiin kun tuo homma tuntuu toimivan muutenkin! Hih kun olisin näkemässä akan ilmeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Huom :attn: kyse siis ihan kotipihassa tapahtuvasta ulkoilusta, talvipakkasella tai loskasäällä. Ei kaupungille tai muulle "julkiselle paikalle" lähtemisestä.

:saint: Mä kyllä saatan täällä maalla kylillekkin lähtä vähemmän edustavissa kuteissa. Sit ku isompaan markettiin tai kaupungille lähden niin sit saatan vilkasta peiliin B)

Onpas muuten vaikea vastata... Toisaalta mä pukeudun käytännöllisiin, mutta hyvännäköisiin sellaisiin. Ja toisaalta taas mies on kehunut mua mielettömän seksikkääks kun lenkiltä tulin juoksupuvussa hikisenä ja tukka sekasin. Eli siis se pitää mua viehättävänä käytännöllisissäkin vaatteissa.

Eli mä valitsen käytännöliset vaatteet jotka näyttää mun päällä hyvältä.

Alkuperäinen kirjoittaja HoNdaLaDy:
kotipihalla ei ole niin väliä mitä on päällä.no naama nyt on yleensä laitettu.
muualle ku mennään ni kyl mä katon siistit vetimet päälle.mä pukeudun just niinku haluan mutta toiset vaan on sellasia et kattoo paheksuvasti :/

miten sä pukeudut "ihmisten ilmoilla"? miksi katotaan paheksuvasti?

hmm... Nykyään ulkoiluvaatteet on sekä hyvännäköisiä että sopivia sateiseen jne. säähän. Ei kyllä ole tullut mieleen että lähtisin ulos lasten kanssa minihameessa tai muussa semmoisessa.. perähän siinä paleltuu :D

No se vaihtoehto a, mielummin itsekin kuiva ja lämmin kun kylmissään siksi että näyttää hyvältä. Ja samaa näkyy olevan muillakin aikusilla puistossa, vähän näkee sellasia jotka aattelee enemmän ulkonäköä käytettävyyden kustannuksella.

Alkuperäinen kirjoittaja Banda:
hmm... Nykyään ulkoiluvaatteet on sekä hyvännäköisiä että sopivia sateiseen jne. säähän.

Niinpä, mutta kun ne ei ole naisellisia (mukamas), vaan naisellista on korkkarit, minihameet, yms :D

Huvittavinta tässä on mun mielestä se, että tää nainen josta on kyse (siis tää "epänaisellinen" ) pukeutuu naisellisesti, korostaa muotojaan, meikkaa, hiukset on nätisti leikattu ja niissä on kaunis väri, käyttää koruja, korkkarit yms on myös jalassa jos mennään jonnekin...ei siis ole mikään kulahtaneen kotirouvan prototyyppi puuterislogeissaan ja Nanso-yöpaidassaan. Mutta kun ei kotipihassakaan saisi olla ulkoilupuvussa ja vaelluskengissä tms tuon mummelin mielestä :xmas: . Ja kauhee kalabaliikki siitä, että jos mies menee vieraisiin niin se on naisen oma vika.

Tietysti sään ja asianmukaiset. Mutta kyllä minä sävysävyyn yritän pukeutua - mulla on paljon ulkovaatteita. Mutta eiväthän ne tietty ole naisellisuuden huippuja.

Miehelle on yks ja lysti miltä mää näytän ;) Paitti että kyllä sain positiivista palautetta, että korolliset saappaat, hame ja pitkä takki näytti tossa yksi päivä hyvältä, kaupassa. Kiitti kulta!

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Banda:
hmm... Nykyään ulkoiluvaatteet on sekä hyvännäköisiä että sopivia sateiseen jne. säähän.

Niinpä, mutta kun ne ei ole naisellisia (mukamas), vaan naisellista on korkkarit, minihameet, yms :D

Jaahas. No musta ei sitten ole naiselliseksi mitenkään. Korkkarit nyt menettelee ja niitä multa kyllä löytyy ja käytänkin sit kun asu vaatii. Minihametta ei mun päälläni nähdä ellen sellaista tilaa ompelijalta tai opettele itse ompelemaan. Mä olen niin persjalkanen, että normaali naisen roiskeläppä on mulla melkein polviin asti. Tukkakin pirulainen on taipuisa, joten jos siihen saa hienon kampauksen tehtyä niin huolimatta pullollisesta lakkaa se päättää kuitenkin jossain vaiheessa taipua toiseen suuntaan kuin alunperin.

En muuten suosittele minihameita leikkikenttä vaatteeksi.

Kerran kovalla kesähelteellä menin lasten kans leikkarille, vaatetuksena pikkunen farkkuhame ja toppi. Siinä sitten möngin hiekkiksen reunalla ja kumarruin vähän liikaa. Takaa kuului heleällä pikkutytön äänellä "Oi Mamma, kato kun tolla tädillä on ihana Hello Kitty pyllyssä"... Mulla oli siis Hello Kitty alkkarit :ashamed:

Näiden 10 viimeisen vuoden aikana mies on tottunu siihen, etten tod. meikkaa vapaa päivinä, tai kauppareissun tai roskapussin viennin takia. Eli jos ja kun se on mun ja hoitolasten kans pihalla, niin kyllä ä katson itselleni ihan just passelit vaatteet, mitkä sopii säähän, en mitään hepeneitä miehen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:

Kerran kovalla kesähelteellä menin lasten kans leikkarille, vaatetuksena pikkunen farkkuhame ja toppi. Siinä sitten möngin hiekkiksen reunalla ja kumarruin vähän liikaa. Takaa kuului heleällä pikkutytön äänellä "Oi Mamma, kato kun tolla tädillä on ihana Hello Kitty pyllyssä"... Mulla oli siis Hello Kitty alkkarit :ashamed:

:laugh: sori. Mut varmaan kiva tilanne pyllistellä kun toinen kattelee hameen alle.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:

:laugh: sori. Mut varmaan kiva tilanne pyllistellä kun toinen kattelee hameen alle.

Musta taas on ihana kattella viime kesän videoita, kun mä pyllistelen pojan polkupyörän asennuksen kanssa ja näköjään on matalien caprien kanssa kuitenkin ei_niin_matalat alkkarit. Ah, miten tyylikästä. Paitakin oli rullautunut navan yläpuolelle...

Mies on senverran itekki ulkoiluttanu poikaa että tajuaa millanen vaatetus kannattaa olla. Sitten katon tarkemmin kun johkin liikenteeseen lähen. Eipä siel puistossa/pihassa paljoo tee hienoilla vaatteilla ja meikattuna.

Yhteistyössä