Kun tytön ei anneta olla tyttö. :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierestä asiaa seuraava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos tyttölapsi ei saa nukkea, prinsessajuttuja yms vaikka haluaisi, niin mun mielestä se on aika kurjaa.
Yhtä kurjaa olisi se, että tyttö ei saisi autoja, junarataa, leikkityökaluja yms vaikka haluaa.

Mä uskon siihen, että lapsen henkisen kehityksen kannalta on tärkeää, että hän saa toteuttaa itseään ja olla kiinnostunut siitä mikä sillä hetkellä kiinnostaa. Siksi annan oman 2 v 8 kk poikani kulkea prinsessakruunu päässä, helmet kaulassa ja taikasauva kourassa ihan vapaasti =). Ja annoin tyttäreni olla Puuha Pete, traktorikuski yms kun hän sellaista aikoinaan halusi, nyt onkin menossa prinsessa-vaaleanpunainen-Hellokittyvaihe :).

Ja mä ihan oikeasti joskus (2 pojan äitinä) harmittelen ja viime jouluna sanoin läpällä miehelle, että saisinkos mä sellaiset "prinsessa vehkeet".. Oikeasti olisi ihanaa saada leikkiä sellaisilla.. : ) Ja ikää on 35v. (nolona) : )

Alkuperäinen kirjoittaja joo tärkeää on:
Ja mä ihan oikeasti joskus (2 pojan äitinä) harmittelen ja viime jouluna sanoin läpällä miehelle, että saisinkos mä sellaiset "prinsessa vehkeet".. Oikeasti olisi ihanaa saada leikkiä sellaisilla.. : ) Ja ikää on 35v. (nolona) : )

Mä en taas saanut lainkaan autoja, työkaluja jne., mut ehkä mä nyt koneinssinä saan korvata lapsuuden puutteita. :D

Minulla oli kait sitten materiaalisessa(kin) mielessä hyvä lapsuus. :D Ei mitään prinsessasälää, mutta mikroautoja, mopoja ja muuta, josta olin aidosti kiinnostunut. Ja sama jätkämäinen ihminen olen yhä, enkä koe jääneeni mitään paitsi.

En jaksa lukea koko ketjua.... Mutta kirjoitat että tyttö on poikatyttö joten ilmeisesti hän onkin halunut enemmän niitä ns. poikien tavaroita. Ja kokemukseni mukaan ihan mitkä tahansa lelut kyläpaikassa on aina hienoja ja kiinnostavia.

Enkä jaksa uskoa, että kehitykselle tapahtuu mitään jos ei saa keijunsiipiä vanhemmiltaan.

Mutta jos tyttö toivoo esim. synttärilahjaksi astioita ja saa autoja niin se on hassua.

Yhteistyössä