Minua kyllä nyt säälittää tytön kaveri, kun sille ei kelpaa kukaan muu kuin meidän tyttö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maarit"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maarit"

Vieras
Tytöt täyttävät tänä vuonna 6 vuotta ja ovat kaiken lisäksi menossa eri puolille kaupunkia esikouluihin.
Minua säälittää ja surettaa, kun tälle tytön kaverille ei kelpaa muut kavereiksi. Hän aina hakeutuu tyttöni seuraan ja jo nyt tyttönikin on ilmaissut, että "Siiri" ei halua leikkiä kenenkään muun kanssa ja omii, vaikka muutkin haluaisivat leikkiä.

Tämä tyttö on hieman hitaampi muita, puhe on välillä aika epäselvää, kun sanoista saattaa jäädä kirjaimia pois. Esim. minun on vaikea keskustella hänen kanssaan, kun en meinaa ymmärtää millään. Puhe on vieläpä sellaista nopeaa.

Eihän asia minulle kuulu ja tämän tytön vanhemmatkin ovat tietoisia asiasta. mutta tuollainen tapaus on kyllä niin oivallinen kohde, esimerkiksi koulukiusaamiselle :(

Voittehan te pitää yhteyttä esikoulun alettuakin. Jos tyttöä koulukiusattaisiin, niin olisi ainakin joku kaveri vaikka ei joka päivä näkisikään.

Toivottavasti ne päiväkodissa (?) rohkaisee tätä lasta leikkimään ryhmässä, luulisi että tyttösi läsnäolo samassa leikissä auttaisi uskaltamaan mukaan.

Juuri kuten tii neuvoi: pidätte yhteyttä, vaikka lapset ovat eri eskareissa. Vaatii vielä paljon pienten lasten vanhemmilta, mutta parin vuoden kuluttua lapset voivat pitää yhteyttä keskenään.

Meillä tyttö 2-vuotiaana ystävystyi hoitokaverinsa kanssa ja kesäloman alettua ei älytty pyytää puhelinnumeroa. kesällä kuitenkin tapasimme ja saimme kuulla, että tämä toinenkin lapsi oli ikävöinyt kaverinsa perään. Nyt syksyn ja talven aikana ovat käyneet säännöllisesti toistensa luona kylässä ja oli ihana kuulla, kun viime viikolla iltapalapöydässä suunnittelivat toistensa 4-vuotis syntymäpäiviä :)

Yhteistyössä