Kun työnteko ei kannata.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja enkelityttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

enkelityttö

Vieras
Itse olen kotona eläkkeellä, ja kotona on 7kk, 2,5v ja 4,5v lapset. Neljättä odotan. Tulot on nettona - miehen työkkäriraha mukaan lukien - yli 3000e, että eipä tässä hätäpäivää. Rahat vaan kasvaa kun neljäs syntyy. Ei oikein kannattaisi edes mennä töihin, kun sitten tulisi päivähoitomaksut yms. Ei saada toimeentulotukea, vaan kaikki raha tulee Kelasta.

Eipä Suomi kannusta työntekoon kun kotona oleminen on näin kannattavaa. Ja ei, en edes hae työtä. Ei kannata.

Alkuperäinen kirjoittaja enkelityttö;25944710:
Eipä Suomi kannusta työntekoon kun kotona oleminen on näin kannattavaa. Ja ei, en edes hae työtä. Ei kannata.

Sen ymmärrän, että taivastellaan muiden kotona makaamista, mutta on kyllä aika surkuhupaisaa syytellä Suomea omasta laiskuudesta... Mutta mikäs siinä, onnittelut hienosta tilanteesta!
Hyvää kevättä!

Tässähän joku hiljattain kirjoitti, että työnteko kannattaa, kun just sillä olis tarkoitus elättää ne sun lapset, ei yhteiskunnan varoilla. Just sun ja sun kaltasten ihmisten vuoksi tän maan talous kusee ja rankasti. Turhaa itkeä kun kakaras ei saa koulusta kyniä, opettajia lomautetaan ja koulujen remontteja ei saada tehtyä ajallaan rahan vähyyden vuoksi, autoteitä ei kunnosteta että pääsisit viemään mukuloItas yhteiskunnan kustantamiin harjoituksiin. Mutta hei, ainahan voit syyttää muista siitä, että Suomen talous kaatuu, kun sinähän et siihen talouden pitoon ole edes yrittänyt osallistua. Tekemättömyys on valinta.

[QUOTE="niin";25944739]Tässähän joku hiljattain kirjoitti, että työnteko kannattaa, kun just sillä olis tarkoitus elättää ne sun lapset, ei yhteiskunnan varoilla. Just sun ja sun kaltasten ihmisten vuoksi tän maan talous kusee ja rankasti. Turhaa itkeä kun kakaras ei saa koulusta kyniä, opettajia lomautetaan ja koulujen remontteja ei saada tehtyä ajallaan rahan vähyyden vuoksi, autoteitä ei kunnosteta että pääsisit viemään mukuloItas yhteiskunnan kustantamiin harjoituksiin. Mutta hei, ainahan voit syyttää muista siitä, että Suomen talous kaatuu, kun sinähän et siihen talouden pitoon ole edes yrittänyt osallistua. Tekemättömyys on valinta.[/QUOTE]

Peesi.

Tässähän joku hiljattain kirjoitti, että työnteko kannattaa, kun just sillä olis tarkoitus elättää ne sun lapset, ei yhteiskunnan varoilla. Just sun ja sun kaltasten ihmisten vuoksi tän maan talous kusee ja rankasti. Turhaa itkeä kun kakaras ei saa koulusta kyniä, opettajia lomautetaan ja koulujen remontteja ei saada tehtyä ajallaan rahan vähyyden vuoksi, autoteitä ei kunnosteta että pääsisit viemään mukuloItas yhteiskunnan kustantamiin harjoituksiin. Mutta hei, ainahan voit syyttää muista siitä, että Suomen talous kaatuu, kun sinähän et siihen talouden pitoon ole edes yrittänyt osallistua. Tekemättömyys on valinta.

Ja lisäyksenä vielä, että elämä on epäreilua. Sulla hyvä eläke ja odotat neljättä. Voinet siis elää normaalia elämää. Meidän mies työkyvyttömyyseläkkeellä, jolla ei elätetä ketään ja kipujen takia myöskään voi hoitaa meidän lasta vaan mun ollessa töissä on lapsi hoidossa. Elämä on...

suoraan sanoen vit sinun laiset ihmiset ap
meikä oli hetken työtön ja taas yrittäjänä jatkan ja elätän perhettäsi voi perse kyllä olis tässä maassa olis kirveellä töitä.

Jaa... minne ne tuet sit virtaa ko ei mulle? Mä olen tehnyt osa-aikatyötä, olen 2 lapsen yh ja nyt ku sairaslomalla niin saan niin vähän rahaa että voisin mennä kerjäämään kadulle. Vaikka palkka on pieni, se on silti 300 euroa enemmän kuin nyt. Niin huonoja on sairaspäiväraha sekä tt-tuki.

[QUOTE="yrittäjä";25944863]suoraan sanoen vit sinun laiset ihmiset ap
meikä oli hetken työtön ja taas yrittäjänä jatkan ja elätän perhettäsi voi perse kyllä olis tässä maassa olis kirveellä töitä.[/QUOTE] ja etkö sinäkään tajua että myös ne KELATN tukia savat maksavat veroa rahoistaan. JA muten esim työttömyskorvaukseta mene veroa 22 prossa oka on muuten suhteessa PALJON, kun summa on pieni

[QUOTE="yrittäjä";25944863]suoraan sanoen vit sinun laiset ihmiset ap
meikä oli hetken työtön ja taas yrittäjänä jatkan ja elätän perhettäsi voi perse kyllä olis tässä maassa olis kirveellä töitä.[/QUOTE] ja etkö sinäkään tajua että myös ne KELAN tukia saavat maksavat veroa rahoistaan. JA muten esim työttömyskorvauksesta menee veroa 22 prossaa joka on muuten suhteessa PALJON, kun summa on pieni

No eihän se työnteko kannattakkaan yksilötasolla, jos tekee paskaduunia. Itse olen hoitanut lapsia, ja korvaus kokopäivätyöstä on naurettava. Mulle tuo työ ei edes ole ollut mieluista. En silti voisi jäädä kotiinkaan ilman syytä. Yhteiskunnalle työnteko on kannattavaa.

Tosin äitiysloman jälkeen en tuota työtä enään aio tehdä, aion hankkia uuden ammatin ja tehdä sitä mitä haluan vaikka huonolla palkalla, tai sitten opiskelen jonkun ammatin jossa on hyvä palkkataso.

mua vähän ihmetyttää että miten eesi voisit hakea töitä kun oot eläkkeellä? eikai tykyvyttömyyseläkkeellä saa tehdä töitä?

tietysti jos on neljä alle kouluikäistä niin viksuinta lienee palkata hoitaja kotiin tai työllistä joku perhepäivähoitaja..

Yhteistyössä