kun tuntuu että kaikki kaatuu päälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Julia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Julia

Jäsen
16.12.2004
98
0
6
Itselläni on juuri sellainen tilanne...
Kaikki masentaa eikä mikään jaksa enään kiinnostaa ei mies, ei koirat, ei ulkoilu, ei kotityöt,...

Lapsi on hiukan päälle kaksi vuotias ja aivan ihana, rauhallinen jonka kanssa on todella helppo olla.
Ressin aiheena on lapsettomuus ja raha.
Rakaaksi olen halunnut jo pitkään vaan eipä kuulu lasta nytki menkat myöhässä viikkoja eikä silti raskaan (testejä tehneenä)
Töihin pitäs mennä ku lapsi ehtii täyttää kolme ennen seuraavaa lasta ku en vieläkään odota. Tulot olis sitte aivan minimissään. Laskin et sit saisin minimituloina jotain 550 euroa kuussa! Pärjääkö sillä sitä mietin...?"?"

Töihin en sen takia halua mennnä ku haluaisin työnantajalle olla hyvä työntekijä ja näin ollen en heti halua raskaaksi, mutta vauvakuume vaivaa. Miehen työki on epäsäännöllistä joten lapsen hoito on vaikea järjestää.

Tämä on aivan käsittömätöntä miten olen näin pohjalle menny aikaisemmin en ole ollut ressaaja tyyppiä. Mies on auttavainen ja tekee kotitöitä, lähtee lapsen kanssa monesti mummolaan et saan oolla rauhassa. Leikkii aina töitten jälkeen tosi paljo pojan kanssa. Eli miehesä ei vika ole, vaan minun kopan sisällä.

Niin pärjääkö tuolla 550 eurolla kuussa kahen lapsen kanssa?

Kiitos kaikille jotka jaksoi lukee ehkä tämä hiukan helpottaa ku saa purkaa mieltä kirjoittamalla :ashamed:

mä saan kotihoidon tukea n.420? ja meillä 2 lasta (2v kaksoset)
ja kolmosen olis tarkotus syntyä toukokuussa, ja sit taas tulot pienenee minimi äippärahaan :whistle:
mutta kyllä sitä pärjää jos haluaa :heart: :heart: :heart:
(miehen tulotkaan ei oo huikeat käteen jää kk n.1200-1300?)
ja tuosta maksellaan vieläpä asuntolainaa 600?/kk +muut omakotitalon kulut :saint:

toivotaan että vauva pian ilmottaisi tulostaan ja
Jaksamisia sinulle ja koko perheelle
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2005 klo 12:25 MissLEHMÄ kirjoitti:
mä saan kotihoidon tukea n.420? ja meillä 2 lasta (2v kaksoset)
ja kolmosen olis tarkotus syntyä toukokuussa, ja sit taas tulot pienenee minimi äippärahaan :whistle:
mutta kyllä sitä pärjää jos haluaa :heart: :heart: :heart:
(miehen tulotkaan ei oo huikeat käteen jää kk n.1200-1300?)
ja tuosta maksellaan vieläpä asuntolainaa 600?/kk +muut omakotitalon kulut :saint:

toivotaan että vauva pian ilmottaisi tulostaan ja
Jaksamisia sinulle ja koko perheelle
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Kiitti :flower:
Meilläkin on asuntolaina + isot kulut päälle ku on iso talo.
Mielhelläni jää kuukaudessa n.2000 käteen eli kyllä pärjätään silleen ihan kohtuullisesti, laskut saadaan maksettua ja jotain ylimääräistä ostettua. On vaan ikävä niitä aikoja jolloin oli töissä ja rahaa oli paljon enempi käytettävissä eikä aina tarvinut laskea kärsiikö ostaa.
Pitää elää päiväkerrallaan niin eiköhän se siitä :\|

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2005 klo 13:26 Äippä vaan kirjoitti:
2000e kuus käteen... enpä kehtaisi valittaa tuossa tilanteessa :whistle:

no sepä se on, että tuo tulojen suuruus tai pienuus on jokaisen ihmisen oma näkemys, eikä mun mielestä 2000e/kk nettotulot ole mitään huikeat. mä ja mies ei saasa kovin paljoa tuota enempää, mut kyllä tolla rahalla eläminen opettelua vaatii!
ajatellen siis sitä, että silloin ku mies oli perillä ja minä töissä, ja meitä oli vaan kaksi, ni ei koskaan tarvinnu miettiä kuinka paljon mikäkin maksaa, onko rahaa jne. me käytiin lähes päivittäin ravintolassa syömässä, ja varaa oli vuokrata pari leffaa per ilta, ostella uusia vaatteita niin paljon ky lystää ja laskut ja vuokrakin oli aina maksettu.
eli kun meilläkin on tulot tippunu noista ajoista reilun tonnin, tohon vähän päälle pariin tonniin, ni kyllä se kummasti tuntuu ettei rahat riitä, kun on tottunu toisenlaiseen elintasoon, ja tapaan käyttää rahaa.
pienen opettelun jälkeen kyllä alkaa raha-asiat rullata mainiosti, mut tarkkuutta se vaatii. ruoassa ei vieläkään tarvi tinkiä, mutta on pitänyt oppia, ettei kaikkea voi ostaa mitä vähänkin tekee mieli.

siis mie tienaan 700 kuussa ja mies sen 192 saa opintorahaa+ sitten viel yhdestä lapsesta lapsilisä ja mie olen innoissani ku meil on rahaa noinkin paljon... hmm.... et jokainen tosissaan pärjää tietyillä rahoilla...

kyllä sitä pärjää,jos osaa/jaksaa vähäänkään katsoa mitä ja mistä ostaa
meillä ei huikeat tulot tällähetkellä mun "palkka" 500e miehen rahat 1000e+ miehen musakeikkarahat n.500-600e kk
ja lapslisät 210e
meitä on 4, 2lasta,2aikuista ja vuokraa maksellaan 560e + muut laskut ja ihan jees pärjätään välillä tiukenpaa välillä löysempää
=)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2005 klo 13:26 Äippä vaan kirjoitti:
2000e kuus käteen... enpä kehtaisi valittaa tuossa tilanteessa :whistle:

Joka kuukausi menee lyhennyksiin ja laskuihin 1500 euroa!!! Eikä ole humpuuki laskuja. Vakuutus, sähkö, vesi, vero, puhelin, lyhennykset jne... Tiedän että pärjätään mutta pitää elää tarkasti joka euro

moikka

tässä miehen palka 1000+ mun 500euro
laskuja enemään kun voi olla...
sähkö, vesi, mies käy autolla töissä, laina(500e), vakutukset, ruoka jne... pakko pitä auto, ei muuten pääsis töihin. ite olen 2 lapsen kansa kotona. pienempä on vasta 2kk. elikkä yritetään pärjätä yhessä!
mut aina vois olla tiukempi...ja see vaan raha!

onhan see vaan elämä!

Meillä kaksi lasta, itse minimi äp:llä ja kohta siirryn kotihoidontuelle. asumme vuokralla, mutta saamme asumistukea, eli maksettavaa jää itselle n. 200?. Ja loput minun rahat siis lapsilisä 200 (jonka voi suoraan miinustaa tuohon vuokraan) ja khtuki ~ 400-500 menee ruokaan, vaippoihin, lastentarvikkeisiin, omiin vaatteisiini ja lasten vaatteisiin.
Miehen (opiskelija) tilitä maksetaan vain autokustannukset ja miehen omat laskut.
Näin elämme ja yleensä tililläni oleva raha riittää koko kuukaudeksi tai saattaa loppua muutamaa päivää ennen lapsilisiä ja silloin turvaudumme miehen tiliin.
Kyllähän sitä toivoisi, että olisi enemmän rahaa, mutta kyllä näinkin pärjää, koskaan ei ole ollut mitään merkittävää pulaa mistään. Loppujen lopuksi tämä nyt on aika lyhyt aika elämässä, töissä sitä ehtii olla vielä ja rahaa ansaita.

Tsemppiä!!!

Yhteistyössä