Kun tulee raskaaksi raiskauksen seurauksena.

En halua tästä sitten mitään tappeluketjua! Tällaista tilannetta on tietysti lähes mahdotonta kuvitella, ennen kuin osuu omalle kohdalle, mutta luulisitteko tekevänne abortin, jos raskautenne olisi saanut alkunsa raiskauksesta? :/ Vai pitäisittekö lapsen? Siis miltä teistä tuntuu tällä hetkellä?

Toi on mielestäni todella vaikea asia. Jos henkeni olisi vaarassa, tekisin ehdottomasti abortin, mutta tämä raiskausjuttu on ehkä hiukan vaikeampi tilanne. Olisi varmasti traumaattista synnyttää raiskauksen tuloksena syntynyt lapsi, etenkin, jos lapsi muistuttaisi ominaisuuksiltaan selvästi raiskaajaa. Lapsi muistuttaisi äitiä aina tuosta kamalasta asiasta, vaikka tuskin raiskausta muutenkaan koskaan unohtaa. Sitten taas toisaalta lapsi olisi kuitenkin myös mun lapsi ( oli isä kuka tahansa ) eikä hän olisi syyllinen tapahtuneeseen tai mitenkään "viallinen yksilö" (ellei sit ole perinyt isänsä huonoja ominaisuuksia ) Tää on kyllä todella hankala asia...ehkä mun mieli kallistuis enemmän abortin puolelle, mutta vaikea päätös tuo olisi :( mutta helppohan se on pohtia, kun ei ole oikeasti joutunut tuota hirveää rikosta läpikäymään.

Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
sitähän ei todellakaan pysty sanomaan kuin sen joka kyseisen kauheuden on kokenut.
itse olen miettinyt että voisin antaa lapsen adoptioon. syytönhän se lapsi tapahtuneeseen on.
harkitsisin kyllä aborttiakin.
Toisaalta, mä en ehkä pystyisi antamaan lastani adoptioon. Se olisi kuitenkin mun lapsi ja siihen varmasti kiintyisi, jos sen kantaisi, synnyttäisi ja saisi synnytyksen jälkeen masun päälle.

Aborttiin menisin koska olisi vaikea olla kun on aviomies ja lapset miehen kanssa, niin sitten uusi vauva koko ajan muistuttaisi raiskauksesta.Se ei olisi oikein edes sille vauvalle.

Eli ei tarvitsisi edes miettiä, aborttiin menisin.

Aika mahdotonta tietää, mitä oikeasti tuollaisessa tilanteessa tekisi, silloin on todennäköisesti niin mieli hajalla ja terveys koetuksella, että en tiedä, miten silloin toimisin -kun toimissa ei tuolloin ole ehkä mitään järkeä (mitä se sitten olisikin)... Mutta tällä päällä ajatellen teksin varmaan abortin.

En voi sanoa suoraan...Katsoin eilen Luolakarhun klaani-elokuvan ja siinä Ayla tuli raskaaksi raiskauksesta ja rakasti ihan mielettömästi pientä poikaansa. Silloin tosin ihmiset uskoivat, että lapsi on lahja hengiltä -ei seurausta sukupuoliyhdynnästä. Toisaalta minulle lapset ovat olleet lahja -ja sen ajatuksen perusteella en tekisi raiskauksen jälkeen aborttia. Tämä on vain minun elämänkokemuksiin pohjautuva mielipide! :heart:

Olen itse asiassa yllättynyt, että edes hiukan ajattelen muita vaihtoehtoja kuin aborttia...ennen mä olen pitänyt aborttia tällaisessa tilanteessa itsestään selvyytenä. Mutta mä pelkäisin myös, että tuntisin lopulta syyllisyyttä abortista ja katuisin sitä :/ vaikka järjellä ajateltuna mun ei pitäisi tuntea omantunnon tuskia.

Alkuperäinen kirjoittaja Rania:
En voi sanoa suoraan...Katsoin eilen Luolakarhun klaani-elokuvan ja siinä Ayla tuli raskaaksi raiskauksesta ja rakasti ihan mielettömästi pientä poikaansa. Silloin tosin ihmiset uskoivat, että lapsi on lahja hengiltä -ei seurausta sukupuoliyhdynnästä. Toisaalta minulle lapset ovat olleet lahja -ja sen ajatuksen perusteella en tekisi raiskauksen jälkeen aborttia. Tämä on vain minun elämänkokemuksiin pohjautuva mielipide! :heart:
Mistä ton elokuvan löytää?? Tahtoo nähä
:eek:

Aiheeseen...
Luultavasti abortin hankkisin.

Te, jotka tiedätte, ette tekisitte abortin, olisiko syy aborttiin se että pelkäisitte syntyvän lapsen aina muistuttavan teitä karmeasta kokemuksesta vai se että lapsi ei olisi toivottu ja oikean ihmisen kanssa aikaansaatu? Vai jokin muu syy?

Alkuperäinen kirjoittaja VesiMelonit:
Alkuperäinen kirjoittaja Rania:
Mistä ton elokuvan löytää?? Tahtoo nähä
:eek:

Aiheeseen...
Luultavasti abortin hankkisin.
Kirjastosta dvd:nä---ihana, ihana elokuva.

Toisaalta, sekin kyllä varmaan vaikuttaisi, millainen raiskaustilanne olisi kyseessä. Joskus ei esim. näe raiskaajaa, jos on vaikka huumattu tai sammunut tms. En tarkoita tällä siis mitenkään vähätellä tiedottomassa tilassa tapahtuneita raiskauksia.

Lela
No kylläpä aborttiin taipuisin aika varmasti näin kun ajattelee. Mutta kerroppas tytsi-89 ihan mielenkiinnosta minulle(ja muillekkin) että mitäs haet tältä palstalta noin niinku yleisesti. Olen käsittänyt että asut vanhempiesi luona ja olet veljesi "paras kaveri",sukusi kiltti enkeli, sulla ei ole omia lapsia etkä varmasti edes ole seksiä harrastanut vielä saati että olis poikakaverista mitään tietoa.. Ihmettelen vaan enkä tosiaankaan millään pahalla kysele mutta en minä itse ainakaan sinun iässä hengaillu millään aikuisten perheellisten palstalla yömyöhään..Varsinkaan kun ei ole edes niitä lapsia minkä takia hakisit jotakin apuja tai tietoutta. Sori jos pahoitin mielesi.

Varmasti abortti. Tai jos se ei olisi jostain syystä mahdollista, niin lapsen parasta ajatellen adoptio.
Ottakaamme oppia Hitleristä. Hänen isänsähän oli juutalainen, joka oli raiskannut hänen äitinsä. Ja niin ne vain traumat kostautui pojalle ja siitä eteenpäin aika monelle ihmiselle, joilla ei asiaan osaa eikä arpaa.

Yhteistyössä