[QUOTE="heh";22977941]Hyvä pointti. Suomessa ei ole köyhiä. Niitä löytyy tuolta lämpimistä maista. Tekisi toimeentuloasiakkaille hyvää käydä katsomassa muualla maailmassa, että mitä on oikeasti köyhyys. Kun aina valittavat. Köyhyyttä ei ole se, että sossu maksaa kaiken ja toimeentulotuki on huima verrattuna joihinkin palkkoihin. Me olemme molemmat töissä mutta eipä meilläkään jää pahemmin ylimääräistä. Olen ap:n kanssa samaa mieltä. En sano, että olemme köyhiä mutta inhoan työttömien laulua siitä miten köyhiä he ovat. Autoja ja asuntolainaa on turha kadehtia. Voitte painua itsekin töihin

(en tarkoita opiskelijoita, lapsiaan kotona hoitavia, sairaita.. Vaan niitä turhaan lojuvia). Ja totta, työssäkäyvälle kuuuisi jäädä myös johonkin kivaankin rahaa. On väärin, että toisen palkka menee siihen minkä toinen saa ilmaiseksi. Heh, ehkä kaikkien pitäisi heittäytyä sossun luukulle ? Loppuisi sieltäkin äkkiä rahat.[/QUOTE]
Minäpä käyn sossun luukulla, enkä ole ikinä valittanut siitä rahasta, mitä saan.
Päinvastoin, olen kiitollinen, että täällä Suomessa on tämmöinen järjestelmä.
Eniten mua ärsyttää työssäkäyvät ihmiset, jotka esim. ansaitsee lähes 2000e kuussa ja elättää vaan itsensä sillä, mutta silti valittaa, kuinka saa liian vähän palkkaa..
Työtä on vaikeeta saada, kun ei ole suhteita, tai koulutusta
(kouluakin yrittänyt käydä ja aina olen uudestaan yrittämässä ahkerasti), mutta töitä ei vain saa jokainen.
Lopettakaa vaan työnteko ja menkää hakee sossusta rahat. Enpä haluais sit kuunnella ihmisiä, kun esim. vuoden joutuvat elämään päälle 400e kuussa, kun ennen saivat kolmen-nelinkertaisesti enemmän..nimittäin aika vaikeeta saattaa eräille olla suhtautuminen sellaiseen elämään sen jälkeen, kun on ollut varaa laittaa satasia säästöön.
Ei vois enempää ottaa pannuun suvaitsemattomat ja sokeat ihmiset, jotka ei osaa asettua muiden ihmisten asemaan ja miettiä itseäänkin siinä valossa, jos asiat olisikin toisin.