Kun teette ruuan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maira

Aktiivinen jäsen
22.09.2009
18 233
7
38
Teettekö sen miehen aikatauluja silmälläpitäen?Eli onko ruoka valmiina miestä varten kun se tulee töistä.
Itse teen päivän ruuan aina niin että se on just valmis kun mies tulee ja syödään sit yhdessä. Mietin vaan et tekeekö moni samoin, vallankin jos mies on epäsäännöllisesti töissä.

muuten tekisin,mutta kun mies tulee miten sattuu ja aikasintaan 18...ruoka on valmiina kyllä,mutta yleensä muut on jo syöneet.Voikun oliskin kiva syödä kaikki yhdessä.

En, ku "lasten aikataulujen" mukaan ;)
Mies tuee niin epäsäännöllisesti kotiin (menee usein koulun jälkeen töihin), etten mä jaksa aina kysellä tarkkaa aikaa millon tulee. Lämmittää sitte ruokaa, ku kotiutuu.

Kyllä meilläkin mennään lasten aikataulujen mukaan eikä miehen. Eikä äidinkään :D Päivällinen on arkisin aina n. klo 16.30. Jos mies ei silloin ole ruokapöydässä, niin lämmittää ruuan sitten kun tulee.

No meillä ei vielä lapsi syö samaa evästä kun me, mut mä luulen et sittenkin teen vielä toisen ruuan erikseen..Kai mä oon vähän tossu kun jos käy niin et oon jostain syystä ruuan tehny etukäteen niin vähintäänkin lämmitän sen miehelle valmiiks... :ashamed:
Täällä mä nytkin istun ja odotan et mies tulee töistä et päästää syömää..Mä en tiedä mikä hinku mulla on kynsin ja hampain pitää kiinni siitä et syödään miehen kanssa yhtäaikaa...

Ei, kun tosiaan lasten aikataulujen mukaan mennään. Lapset syö 16.30-17 päivällisen, mies tulee yleensä vasta 18 aikaan. Pyrin tekemään arkisin sellaisia ruokia, mitkä on hyviä lämmitettynäkin. Joskus harvoin käännän lasten ruuat toisin päin, eli syödään klo 17 puuro ja iltapala-aikaan sit kaikki yhdessä lämmintä ruokaa. Meillä lapset menee kuitenkin nukkumaan jo 19-19.30, eli iltapala siinä 18.30-19 aikaan, joten päivällistä ei voi venyttää 18 asti.

Mennään koko perheen aikataulun mukaan. :D Eli meillä syödään n. klo 19 lämmin ruoka. Aina ei syödä kaikki yhdessä vaan lapset syö ja me aikuiset syödään sitten myöhemmin jos vaikka haetaan pitsaa tms. Mutta kyllä sillonkin istutaan ruokapöydässä seurana.

Yhteistyössä