KUn te ootte ite kipeitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kmm

Vieras
niin millä keinoin selviätte päivästä pienten lasten kans? Siis jos ei oo mahdollisuutta saada hoitoapuja mistään.Ite oon kovassa flunssassa ja ei jaksa kuin maata vain.Miehellä tietenki tänään työpäivä.Meillä lapset katto dvdtä koko päivän kunnes isi tuli kotiin ja vei niitä pihalle.Muuten en olis millää selvinny päivästä ku oli niin tosi huono olo.

Riippuu siitä kuinka kipeä olen. Yleensä laitan jotain tosi helppoa ruokaa ja otan lapset kanssani sänkyyn esim. lukemaan, juttelemaan.. Vähän pitää välillä sumplia. Mulla ei miestä mutta lapset 6v. kohta 5v. ja 1v5kk.

Suurin ongelma on kuopus, isommat kyllä leikkivät kahdestaan, mutta kuopuksen pyllynpesut sun muut on pakko hoitaa vaikka kuinka ois kuolemaa tekemässä.

Meillä ei kyllä katottaisi videota koko päivää, isompi 4,5v kyllä leikkii itekseen että ongelma oli tuo pian 2v eli ei voisi jättää vahtimatta, tappelisivat hyvin äkkiä ja pahaa tekemässä.

Jos on "vaan" perusjuttuja, kuumetta, flunssaa ja sellaista niin kyllähän sen jaksaa, kun pitää jaksaa. Ja jos lapset siinä iässä, että voivat kattoa telkkaria niin mikäs siinä.

Meillä mä vaan hoidan ja jopa ulkoilutan lapsia vaik oisin kuin kipee!Mulla oli 3 poikaa ja pien vaavi,noin kuukauden ku olin noroviruksessa.Pihalla oksensin vesilätäkköön ja kakkasin housuuni mutta ei auttanu mies ei!Ja poikien ollessa pieniä olin 40 kuumeessa pulkkamäessä ja pakkasta 17 ja lopulta selvis et oli ollu angiina mutta en saanu antibiootteja ku mies ei vieny lääkäriin mua.selvis sitte jälkeenpäin ku oli otettu nieluviljely.siis lääkäriin kyl joo mentii mutta lääkkeitä ei raaskinu mies ostaa!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ei kyllä katottaisi videota koko päivää, isompi 4,5v kyllä leikkii itekseen että ongelma oli tuo pian 2v eli ei voisi jättää vahtimatta, tappelisivat hyvin äkkiä ja pahaa tekemässä.

mulla kans vajaa 5v ja 2v ja ne on heti pahanteossa tai tappelemassa ku silmä välttää.Oon ollu tänään oikeesti niin kipee että vessas käyminen on tuntunu raskaammalta kuin maratonin juoksu,hyvä ettei taju menny.Oon istunu sohvalla ja lapset kainaloissa ollaan katottu lastenohjelmia,välillä isompi kuunteli satukasettia.Se on ainut keino jolla ne saa oleen niin ettei mun tartte minuutin välein nousta tekeen jotain.Oon ajatellu että eikai ne siitä pilalle mee jos pari päivää menee telkkaa tuijottaessa. Hätä kun ei lue lakia.Mummit ja kummit niin kaukana etteivät voi auttaa ja mies töissä eikä voi olla sieltä pois.ei oo paljon vaihtoehtoja

Alkuperäinen kirjoittaja mama:
Meillä mä vaan hoidan ja jopa ulkoilutan lapsia vaik oisin kuin kipee!Mulla oli 3 poikaa ja pien vaavi,noin kuukauden ku olin noroviruksessa.Pihalla oksensin vesilätäkköön ja kakkasin housuuni mutta ei auttanu mies ei!Ja poikien ollessa pieniä olin 40 kuumeessa pulkkamäessä ja pakkasta 17 ja lopulta selvis et oli ollu angiina mutta en saanu antibiootteja ku mies ei vieny lääkäriin mua.selvis sitte jälkeenpäin ku oli otettu nieluviljely.siis lääkäriin kyl joo mentii mutta lääkkeitä ei raaskinu mies ostaa!!!!

No mie en kyllä lähde ulos tartuttamaan noroa kenellekään, eli ei ulkoilla silloin kun on tarttuva tauti. Tosi ajattelematonta sulta.

Taidat olla tossunalla, no paree se ku taivasalla, kai?

edellisellä kerralla kuopus oli alle 1kk vanha ja mies oli kotona kun olin kipee. nyt toisella kerralla mun äiti oli täälä 2 päivää ja yhden päivän muutaman tunnin anopilla, mies sitten haki heidät kotiin tullessaan

Vatsatauti on sellainen että en hoida lapsia, vaan itseni. Mä saan hurjan paniikin kun oksennan :/ ei tarvi kuittailla kiitos, niin se vaan mun kohdalla menee että olen ihan toimintakyvytön.

Mutta muuten kyllä, harvoin mies pystyy työnsä sillain hoitamaan että olis kotona heti jos mä olen kipeänä.
Lastenohjelmat, joita tulee joka tuutista muutenkin pelastaa paljon, lukemiset, touhuavat yhdessä, ruuaksi jotain tyyliin muroja ja jogurttia.
Äiteen voinnin mukaan. Lapset kohta 6 ja 2,5

miten sä pystyit tuohon?Mulla olis menny jo ovella taju kankaalle jos olisin yrittäny.LIsäksi oon kerran sairastanut sydänlihastulehduksen,joka tulee jos rasittaa itseään kun on kovasti sairas,enkä halua sitä enää ikinä uudestaan,joten en edes uskaltais 40 kuumees lähteä mihinkää etten taas saa sitä.Meillä mies vei lapsia pihalle ku tuli töistä joten ei ne koko päivää ollu sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja kmm:

mulla kans vajaa 5v ja 2v ja ne on heti pahanteossa tai tappelemassa ku silmä välttää.Oon ollu tänään oikeesti niin kipee että vessas käyminen on tuntunu raskaammalta kuin maratonin juoksu,hyvä ettei taju menny.Oon istunu sohvalla ja lapset kainaloissa ollaan katottu lastenohjelmia,välillä isompi kuunteli satukasettia.Se on ainut keino jolla ne saa oleen niin ettei mun tartte minuutin välein nousta tekeen jotain.Oon ajatellu että eikai ne siitä pilalle mee jos pari päivää menee telkkaa tuijottaessa. Hätä kun ei lue lakia.Mummit ja kummit niin kaukana etteivät voi auttaa ja mies töissä eikä voi olla sieltä pois.ei oo paljon vaihtoehtoja

Mä varmaan tuossa tilanteessa heittäisin patjan lastenhuoneen lattialle ja saisivat leikkiä siellä mun lähellä. Kuulis ku alkaa tappelu ja näkis mitä tekisivät.

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
edellisellä kerralla kuopus oli alle 1kk vanha ja mies oli kotona kun olin kipee. nyt toisella kerralla mun äiti oli täälä 2 päivää ja yhden päivän muutaman tunnin anopilla, mies sitten haki heidät kotiin tullessaan

Ei tainnut olla kyse susta?

No et saa kruunua kiiltävämmäksi tuolla tavoin.
Sitäpaitsi helposti saa jälkitaudit jos esim kuumessa oikein riekkuu.

Paitsi että mä tosiaan epäilen että joku paskois ulkona housuunsa ihan sen vuoksi että on PAKKO ulkoilla lasten kanssa vaikka henki menis.

Alkuperäinen kirjoittaja kmm:

miten sä pystyit tuohon?Mulla olis menny jo ovella taju kankaalle jos olisin yrittäny.LIsäksi oon kerran sairastanut sydänlihastulehduksen,joka tulee jos rasittaa itseään kun on kovasti sairas,enkä halua sitä enää ikinä uudestaan,joten en edes uskaltais 40 kuumees lähteä mihinkää etten taas saa sitä.Meillä mies vei lapsia pihalle ku tuli töistä joten ei ne koko päivää ollu sisällä.

Mä olen myös ollut 4 kk ikäisen vauvan kanssa, kun sairastin sappirakon tulehdusta ja oksentelin jatkuvasti ja olin kipeä. Mulle tulee kans ahdistus ja paniikki oksentaessa. Mutta ei se auta, jotenkin sitä on vaan selvinnyt. Vaikka vauvan kanssa suihkuun ja oksentamaan. :/

Alkuperäinen kirjoittaja aamuäree:
Siis kyllähän mä oksentaessa selviydyn pakolla jos olen yksin kotona lasten kanssa, mutta se on tilanne kun hälyytän jonkun paikalle vaikka mistä!

Toki minäkin hälyttäisin jos voisin. Mutta kun ei voi. Pointtina vaan se, että kyllä sitä ihmeen kaupalla selviää mitä ihmeellisimmistä tilanteista.
Mulla on myös monesti pakko päästä pihalle esim. oksennustaudissa, se auttaa vähän panikointiin. Talvellakin vetelin pulkassa lapsia aamuseiskan jälkeen ja oksensin. :/

Siis kyllähän mä oksentaessa selviydyn pakolla jos olen yksin kotona lasten kanssa, mutta se on tilanne kun hälyytän jonkun paikalle vaikka mistä!

Valitettavasti kaikki vain tahtoo sanoo ettei tuu, kukaan ei halua oksutautia. Kukaan ei tarjoutunut tulemaan kun olin kipeä, en kysynytkään kuin sen verran että tuo kaupasta tarvikkeita, ulko-ovelle.

No et saa kruunua kiiltävämmäksi tuolla tavoin.
Sitäpaitsi helposti saa jälkitaudit jos esim kuumessa oikein riekkuu.

Paitsi että mä tosiaan epäilen että joku paskois ulkona housuunsa ihan sen vuoksi että on PAKKO ulkoilla lasten kanssa vaikka henki menis.

Niin,mä kyllä suosittelen lepäämään ku on tosi kipeä.Mullaki on tuttavapiiris äitejä,jotka yrittää koko ajan olla täydellisiä ja suunnilleen 40 asteen kuumees tekevät 3 ruokalajin lounaan ja käyttävät lapset ulkona ja pesevät pyykit ja imuroivat ettei ala omatunto kolkuttamaan.Mun mielestä lastenkin kannalta on tärkeää hoitaa itsensä kuntoon,vaikka se vaatiski muutaman päivän levon ja vaikka lapset ei ny pääsiskää heti klo10 pihalle ja sais viimeisen päälle laitettua ateriaa.Kyllä ne valmisruokien ja lastenohjelmien tai muun vastaavan avulla selviävät pari päivää.

Valitettavasti kaikki vain tahtoo sanoo ettei tuu, kukaan ei halua oksutautia. Kukaan ei tarjoutunut tulemaan kun olin kipeä, en kysynytkään kuin sen verran että tuo kaupasta tarvikkeita, ulko-ovelle.

Eikä mun tarkoitus todellakaan ole mitään sädekehää kiillottaa, joskus sitä vaan miettii miten paskoista tilanteista on ollut pakko selvitä.

Yhteistyössä