KUn te ootte ite kipeitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Niin,mä kyllä suosittelen lepäämään ku on tosi kipeä.Mullaki on tuttavapiiris äitejä,jotka yrittää koko ajan olla täydellisiä ja suunnilleen 40 asteen kuumees tekevät 3 ruokalajin lounaan ja käyttävät lapset ulkona ja pesevät pyykit ja imuroivat ettei ala omatunto kolkuttamaan.

Oletko varma, että kyse on täydellisyyden tavoittelusta? Minä ainakaan en useimmiten pysty kipeänä makaamaan tai olemaan vaan on tehtävä jotain, etten alkaisi panikoimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja aamuäree:
Siis kyllähän mä oksentaessa selviydyn pakolla jos olen yksin kotona lasten kanssa, mutta se on tilanne kun hälyytän jonkun paikalle vaikka mistä!

Valitettavasti kaikki vain tahtoo sanoo ettei tuu, kukaan ei halua oksutautia. Kukaan ei tarjoutunut tulemaan kun olin kipeä, en kysynytkään kuin sen verran että tuo kaupasta tarvikkeita, ulko-ovelle.

Eikä mun tarkoitus todellakaan ole mitään sädekehää kiillottaa, joskus sitä vaan miettii miten paskoista tilanteista on ollut pakko selvitä.

No joo, ihan oikeasti kyllä. Tämä on kyllä mulla huippu. Anoppi oli meillä yötä että hoitaa tyttöö seuraavan päivän ja lähden ostoksille. Aloin yöllä oksentamaan ja en päässyt lähtemään siskon kanssa. Mitä anoppi teki? Lähti kotiin, silloin oikeasti vi.tutti ja raakasti.

Niin,mä kyllä suosittelen lepäämään ku on tosi kipeä.Mullaki on tuttavapiiris äitejä,jotka yrittää koko ajan olla täydellisiä ja suunnilleen 40 asteen kuumees tekevät 3 ruokalajin lounaan ja käyttävät lapset ulkona ja pesevät pyykit ja imuroivat ettei ala omatunto kolkuttamaan.

Oletko varma, että kyse on täydellisyyden tavoittelusta? Minä ainakaan en useimmiten pysty kipeänä makaamaan tai olemaan vaan on tehtävä jotain, etten alkaisi panikoimaan.

jos mä oon niin kipeä kuin ny olen (eli kun nousen sohvalta niin pulssi nousee kahteensataan,huimaa ja puristaa rinnasta ja tuntuu että taju lähtee ellei samantien istu)niin osaan kyllä hyvin olla rauhassa sohvalla,sen verran jäi traumoja sairastetusta sydänlihastulehduksesta(jonka sain ku en malttanu olla levossa kipeänä).Mutta tietysti jos on sellanen "pikkuflunssa" joka ei vie totaalisesti voimia niin kyllä mä silloin touhuilen kaikkea pientä.Tiedä sitte onko se täydellisyydentavoittelua.

En ole ikinä ollut niin kipeä, etten olis pystynyt hoitamaan. Ja tämä siis ei ole kenellekään kettuilua, vaan yksinkertaisesti minä en ole ikinä ollut kovin kipeänä, edes flunssassa. Mahatautia en ikinä saa, vaan jos sen saan niin se on sellaista mahassa möyrimistä, mutta harvoin ripuliasteella, eikä ikinä oksennustautia tule. Terve kuin pukki.

En ole ikinä ollut niin kipeä, etten olis pystynyt hoitamaan. Ja tämä siis ei ole kenellekään kettuilua, vaan yksinkertaisesti minä en ole ikinä ollut kovin kipeänä, edes flunssassa. Mahatautia en ikinä saa, vaan jos sen saan niin se on sellaista mahassa möyrimistä, mutta harvoin ripuliasteella, eikä ikinä oksennustautia tule. Terve kuin pukki.

Mä en myöskää sairasta mahatauteja kuin kerran 10 vuodes (koputtaa puuta) mutta flunssia on alvariinsa ja toisinaan ne on niin rajuja että en yksinkertaisesti pysty tehdä mitään vaikka haluais kun tuntuu että taju lähtee jos nousee ylös.

jos mä oon niin kipeä kuin ny olen (eli kun nousen sohvalta niin pulssi nousee kahteensataan,huimaa ja puristaa rinnasta ja tuntuu että taju lähtee ellei samantien istu)niin osaan kyllä hyvin olla rauhassa sohvalla,sen verran jäi traumoja sairastetusta sydänlihastulehduksesta(jonka sain ku en malttanu olla levossa kipeänä).Mutta tietysti jos on sellanen "pikkuflunssa" joka ei vie totaalisesti voimia niin kyllä mä silloin touhuilen kaikkea pientä.Tiedä sitte onko se täydellisyydentavoittelua.

Miten jaksat koneella olla?
Mun tilanne onkin erilainen kuin sun. Mä kärsin ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriöstä ja fyysiset sairaudet saa aikaan paniikin. Siksi mä olen ennemmin pakannut ne lapset aamullakin pulkkaan, kävellyt pihalla ja oksentanut siellä kuin panikoinut sisällä. Tietenkin pitäisi levätä, mutta mä en _pysty_ kuin unilääkkeillä ja se ei ole lasten kanssa hyvä juttu.

kukaan ei ole auttanut. pakko on ollut selvitä yksin. mulla on siis neljä lasta. muistan elävästi, kun 40 asteen kuumeessa ryömin lattialla imettämään. oltiin koko päivä lattialla, kun en voinut nostaa vauvaa, koska en pysynyt pystyssä.

Miten jaksat koneella olla?
Mun tilanne onkin erilainen kuin sun. Mä kärsin ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriöstä ja fyysiset sairaudet saa aikaan paniikin. Siksi mä olen ennemmin pakannut ne lapset aamullakin pulkkaan, kävellyt pihalla ja oksentanut siellä kuin panikoinut sisällä. Tietenkin pitäisi levätä, mutta mä en _pysty_ kuin unilääkkeillä ja se ei ole lasten kanssa hyvä juttu.

läppäri ja mokkula mahdollistaa täälläolon vaikka makaiskin :) Juu mulla ei oo mitää ahdistuneisuuksia eikä paniikkeja joten ku oon tosi kipee niin sit mä vaan yksinkertaisesti makaan sohvalla ja yritän sieltä käsin keksiä lapsille jotain tekemistä.Mulle ei tuu mitää paniikkia siitä kuten ei siitäkää että kotityöt jää tekemättä.Kun on kipeä niin silloin täytyy levätä,varsinkin jos ei halua jälkitauteja.Sitä paraneekin nopeammin kun lepää eikä rasita itteään.

läppäri ja mokkula mahdollistaa täälläolon vaikka makaiskin :) Juu mulla ei oo mitää ahdistuneisuuksia eikä paniikkeja joten ku oon tosi kipee niin sit mä vaan yksinkertaisesti makaan sohvalla ja yritän sieltä käsin keksiä lapsille jotain tekemistä.Mulle ei tuu mitää paniikkia siitä kuten ei siitäkää että kotityöt jää tekemättä.Kun on kipeä niin silloin täytyy levätä,varsinkin jos ei halua jälkitauteja.Sitä paraneekin nopeammin kun lepää eikä rasita itteään.

Joo joo, huomaa kyllä ettei sinulla ole paniikkihäiriötä. Tosiaanhan niiden kotitöiden takia panikoinkin, hohhoi.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
kukaan ei ole auttanut. pakko on ollut selvitä yksin. mulla on siis neljä lasta. muistan elävästi, kun 40 asteen kuumeessa ryömin lattialla imettämään. oltiin koko päivä lattialla, kun en voinut nostaa vauvaa, koska en pysynyt pystyssä.

toi on kyllä jo paha.Imikö sun vauva vaik olit noin kuumees??Kun mulla oli 38,5 astetta ku esikko oli vauva niin se lakkas imemästä,tissi ei kelvannu ku oli eri lämpöistä maito ku yleensä.Mut se on kyllä nykyäänki aina ronkeli ruokien lämpötilan suhteen :D

alotan hoitamisen jo hyvissäajoin. elikkä kun tunnen että flunssa tulossa, vedän naamarin täyteen kuumaa juotavaa, hunajateetä, sitruunahunajateetä, kuumaa mustaherukkamehua. jos flunssa kuitenki iskee niin otan heti jotain buranaa tai panadol hottia tms. juon paljon kuumaa hunajavettä, höyryhengitän että saan pidettyä nenän auki. pidän lämpimiä vaatteita ettei menis yskäksi asti, tarvittaessa käytän jotain nenätippoja että pystyn sit yöllä nukkumaan.

leikin lapsen kanssa semmosia leikkejä missä voin olla rennosti joko puolimakaavassa tai makaavassa asennossa. vedän vaikka pöydän sohvan viereen ja piirrän ja väritän lapsen kanssa, rakennan palapelejä, duploista torneja. katotaan yhdessä videoilta piirrettyjä. nukutaan yhdessä päikkärit. paljon teen helppoja sapuskoita. esim. uuniruokia joissa vaan voin nakata ainekset vuokaan ja sitten uuniin. käytän surutta pakasteruokia myös. ja lapselle purkkiruokia silloin, ainakin hän saa syödäkseen ravitsevaa.

lapsi siis vähän alta 3-vuotias, miestä ei ole.