Kun te laitatte kanaa ja riisiä, niin mitä se tarkalleen on?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kun ne aina sanoo niin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uunivuoassa broileria, joka täytetty fetalla tai aurinkokuivatuilla tomaateilla tai tuorejuustolla

lisäksi vuoassa on riisiä, kana- tai kasvislientä ja erilaisia kasviksia vaihtelevasti.
 
Laitan vuokaan vähän vettä pohjalle, pohjallisen riisiä + mahdollisia kasviksia ja kanankoivet riisipedille. Uuniin 175c n. 1,5h.

Joskus teen kanakastikkeen suikaileista ja keitän riisit kaveriks.
 
Jaa. Minun lemppareita on koipireidet, muhkeat sellaiset. Voisin vastata hyvin, että kanaa ja riisiä em. koostumuksella.

Mutta itse käsitän sen niin, että on jotain kanansuikaleita ja sitten tehdään risoton tapainen sekoitus siitä.
 
Meillä kanaa ja riisiä on, kun laitetaan riisi ja vesi uunivuokaan, maustetaan suolalla ja siihen päälle sitten kanan rintafileohutleikkeita naturel tai marinoituja. Uuniin n. tunniksi. Lisäkkeenä currykastike, jos naturel -fileistä tehtyä. Muuten ei kastiketta edes tarvi.
 
Mua hiukan häirittee, kun sanotaan KANAA. Muistaako kukaan edes, että ne on melkkeestä kaks eri elukkaa? Kana ja Broileri. Kanaviillokin ainakin muistaa jokainen....ja se on ihan eri kuin herkullinen tipu broisku=)
 
a. kanakoivet uuniin, ja keitän riisiä + teen currykastikkeen.

b. ostan valmiin hunajamarinoidut suikaleet, paistan pannulla ja lisään kerman. keitän riisin.

TADAA. Hyvää on.
 
Paistan marinoimattomat fileesuikaleet ja teen päälle joko pippurisen kermakastikkeen tai currykastikkeen. Paistan/keitän riisiä ja sipulia öljyssä ja vedessä ja lisään sinne kasviksia.
Mutta en ikinä sanokkaan, että meillä on kanaa ja riisiä. Sanon esim. kanaa currykastikkeessa tms.
 
[QUOTE="tytteli";25666376]Mua hiukan häirittee, kun sanotaan KANAA. Muistaako kukaan edes, että ne on melkkeestä kaks eri elukkaa? Kana ja Broileri. Kanaviillokin ainakin muistaa jokainen....ja se on ihan eri kuin herkullinen tipu broisku=)[/QUOTE]
Totta, mutta on jotenkin helpompi vaan todeta se möykky kanaksi.
 
[QUOTE="tytteli";25666376]Mua hiukan häirittee, kun sanotaan KANAA. Muistaako kukaan edes, että ne on melkkeestä kaks eri elukkaa? Kana ja Broileri. Kanaviillokin ainakin muistaa jokainen....ja se on ihan eri kuin herkullinen tipu broisku=)[/QUOTE]

kana nimenomaan on parempaa kun nuo sun mainitsemat "syöttöpossut".
broileri ei ole ruoka niinkun kanaviillokki, joka on just sitä kanaa jota laitan keitetyn riisin kanssa. :p
 
[QUOTE="tytteli";25666376]Mua hiukan häirittee, kun sanotaan KANAA. Muistaako kukaan edes, että ne on melkkeestä kaks eri elukkaa? Kana ja Broileri. Kanaviillokin ainakin muistaa jokainen....ja se on ihan eri kuin herkullinen tipu broisku=)[/QUOTE]

Häiritsee minuakin. Kana maistui kanalta - hyvältä. Broileri saattaa olla jopa kuvitteellinen hahmo - se voi olla vaikka tofun sukuista mössöä, tai pehmennettyä kumia tai jotakin. Ei se kanaa ole, kaukana siitä,.
 

Yhteistyössä