Kun te lähdette viihteelle niin tarjoatteko muille juomia?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Tuli vain mieleen kun töissä näkee sitä, että jotkut tarjoaa aivan huoletta koko seurueelle kierroksen ja rahaa siihen palaa 30-50 euroa. Siihen sitten päälle ne juomat mitä on ennen sitä kierrosta juonut ja mitä juo sen jälkeen eli kallis ilta on. Eikä ne kierrosten tarjoamiset jää pakosta siihen yhteen kertaan. Sitten mahdollisesti grillin kautta kotio ja tietysti taksilla kuljetaan.

Mä tarjoan hyvin harvoon kenellekään mitään koska ei mulla ole varaa juottaa muita. Mulla ei mene pakosta illan aikana baarissa edes sen vertaa mitä joillakin menee yhden kierroksen tarjoamiseen.

Kuinkahan montaa ihmistä kaduttaa aamulla nuo tarjoamiset kun rahaa siis tosiaan menee aika paljon. Ja kun ei kaikki noista ihmisistä edes ole mitään kovin isotuloosia.

Tällääsiä vain täällä mietin. :D

Me joskus sovitaan kavereiden kanssa että jokainen tarjoaa yhden kierroksen ja mikäli jos haluaa ottaa enemmän juomia kun on juojia niin sitten omasta pussista (meitä on yleensä sellainen max5hlö porukka). Helpottaa vaan baarimikon hommaa kun ei tartte 25 kertaa rahastaa vaan viisi kertaa riittää.

No yleensä ne kierrosten tarjoomiset on kyllä vastavuoroisia. Mä kyllä tarjoon muutenkin, jos jollain seurueesta ei oo kauheesti rahaa. Käytän baari-iltaan yleensä n. 100 euroa, eikä siinä ole edes taksia kun kuljen yöbusseilla.

Hyvin harvoin, joskus tarjotaan kierroksia vuoron perään, eikä siinä lopettaessa katota, että tarjoshan kaikki yhtä monta kertaa, joten saattaahan siinä jäädä häviölle...

[QUOTE="jenny";22910580]No yleensä ne kierrosten tarjoomiset on kyllä vastavuoroisia. Mä kyllä tarjoon muutenkin, jos jollain seurueesta ei oo kauheesti rahaa. Käytän baari-iltaan yleensä n. 100 euroa, eikä siinä ole edes taksia kun kuljen yöbusseilla.[/QUOTE]

Joo, mutta monesti näkee näitä, että yksi tai kaksi tarjoaa ja muut ei tarjoa mitään. 100 euroa baari-iltaan olisi mulle kauhistus!

joskus tarjoan kaverille. Minä en tykkää, että jokainen vuorollaan tarjoaa koko seureelle. Se pakottaa kaikki juomaan samaan tahtiin saman määrän. Janoisimmat hoputtaa hitaampia, no thanks.

[QUOTE="vieras";22910605]joskus tarjoan kaverille. Minä en tykkää, että jokainen vuorollaan tarjoaa koko seureelle. Se pakottaa kaikki juomaan samaan tahtiin saman määrän. Janoisimmat hoputtaa hitaampia, no thanks.[/QUOTE]

Pitää olla sellanen seurue, että kaikki tajuaa ihmisten juovan eri tahtiin. Sellaisen ei kierroksiin kannata osallistuakaan, joka tietää juovansa samaa siideriä koko illan.

[QUOTE="vieras";22910605]joskus tarjoan kaverille. Minä en tykkää, että jokainen vuorollaan tarjoaa koko seureelle. Se pakottaa kaikki juomaan samaan tahtiin saman määrän. Janoisimmat hoputtaa hitaampia, no thanks.[/QUOTE]

No ei tuo olisi reilua siinäkään mielessä, että siihen yhden kierroksen tarjoamiseen saattais mennä enemmän rahaa kuin mitä menis jos ostaa vain ittelle juomia koko illan aikana. :snotty:

[QUOTE="jenny";22910580]No yleensä ne kierrosten tarjoomiset on kyllä vastavuoroisia. Mä kyllä tarjoon muutenkin, jos jollain seurueesta ei oo kauheesti rahaa. Käytän baari-iltaan yleensä n. 100 euroa, eikä siinä ole edes taksia kun kuljen yöbusseilla.[/QUOTE]

Näin mäki.Eli yleensä meidän porukasta joku käy tiskillä ja ostaa kaikille juomat.Eli sillon kyllä mullekin tarjotaan.Ja lähes aina kun käyn baarissa,käyn samalla jollain keikalla eli se lähtö on tiedossa jo pidemmän aikaa ja varaan aina reilusti rahaa.

Mutta sitä voi sitten ottaa jonkun paukun ja vetää sen kerralla alas ja jatkaa siiderin lipittämistä.. (A) :D *enkeli ilme*

No en tarjoa kuin ihan poikkeustilanteissa, kuten jos jollain vaikka synttärit tai on ilahduttanut minua jollain kivalla mutta pienellä tavalla (esim. lainannut luentomuistiinpanoja). Samasta syystä kun voisin tarjota kahvit. Nuo kierrosten tarjoamiset kuulostaa aika paljon enemmän juovien ihmisten touhulta. Mulle 20e baari-iltaan on jo paljon, ehkä nyt tajuan paremmin, miksi tietyiltä ihmisiltä on aina rahat loppu...

^ Niin ja en tuossakaan tilanteessa tarjoa ikinä koko porukalle.

Ehkä jos vaikka voittaisin lotossa tai olis juhlimisen aihetta muuten isosti, voisin tarjota kaikille. Vähän sillä meiningillä, että en nyt jaksanut kakkukahveja teille vääntää, mutta ottakaa sentään nämä kaljat...

Voisin kuvitella ihan erikoistapauksessa tarjoavani jollekkin juoman... joskus tosin saatetaan kaverin kanssa ostaa toisillemme juomat vuorotellen.

Tosin nykyään käyn todella harvoin baareissa ja vielä harvemmin baarissa juon mitään.

minä tarjoan oikeastaan aina. nousuhumalassa minusta tulee maailmoja syleilevä ja haluan tuotaa iloa kaikille yleensä se tietää, että toisen paukun jälkeen alan tarjota ihmisille.

mutta mikäs siinä- käyn aika harvoin baarissa ja raha-asiat on paremmin kuin hyvin, joten ei tuo rahanmeno harmita.

Kaverin kanssa puolin ja toisin tarjotaan, ei olla laskettu onko mennyt ihan tasan, mutta ainakin suunnilleen. Joskus nuorempana saatoin tarjota isommallekin porukalle jos oli rahaa.
Eilen olin liikenteessä niin viereisessä pöydässä joku nainen tarjosi Breezereitä ja paukkuja niin ettei muu seurue edes ehtinyt juoda kaikkea. Yksi seurueesta ihmetteli "miksi tuo ämmä tarjoaa meille", johon mun kaveri tokaisi että viittit ämmitellä vielä :<. Oli ilmeisesti siis ihan vieras tälle porukalle.
Siellä jotkut tarjos niitä juomia vielä eteenpäin kun eivät ehtineet juoda kaikkea mitä pöytään kannettiin, n. 25 varmaan oli yhdessä vaiheessa pöydällä:O

Yleensä tarjoan ensimmäiset drinkit parille kaverille (harvoin isompaa porukkaa) tai sisäänpääsyn tai taksin. Kaverit sit tarjoaa myöhemmin drinkkejä ja loppuillasta on yleensä niitä kaksilahkeisia tarjoamassa. :D Eli illan aikana ei kauheesti rahaa kulu, joskus ei kulu ollenkaan. :D

Minä käyn todella harvoin baareissa. Silloin kun käyn, kyseessä on tavallisesti road trip ystävän kanssa ja silloin maksaa aina se joka baaritiskillä juomia on tilaamassa.

Joskus oltu jatkoilla joidnekin juhlien jälkeen lähibaarissa ja jos mukana omia aikuisia lapsia ja näiden puolisoita niin silloin joko minä, yllämainittu ystävä tai appiukkoni maksaa nuortenkin juomat.

Yhteistyössä