Kun täällä nyt näkyy olevan näitä hevostelijoita paikalla...

...niin olisko teillä ajatusta miksi mulla tulee aina julmettu päänsärky ratsastustunnilla?

Alkeiskurssilla olen, loppupuolella tosin. Mutta onko kellään ollut samaa ongelmaa?

Tänään tuntui jo että alkaa ihan oksettaa tunnin lopussa. sitten kuitenkin kun tunti loppui ja otin kypärän päästä, särky alkoi helpottaa. Kypärä on kyllä napakka, muttei minusta liian tiukka, päässähän sen pitää pysyäkin jos esim. putoaa selästä. Mietin sitten voisko olla malli mun päälle väärä, jotkuthan on tuollaisia pitkulaisia, toiset kypärät taas pyöreämpiä... Alkaa vaikuttaa jo keskittymiskykyyn lopputunnista.
 
Mie olen ainakin huomannu eroja noissa kypärissä, tosiaan ei kaikki mallit sovi kaikkien päähän. Itellä teki joskus entinen kypärä pään kipeeks kun puristi, vaihdoin sit uuteen niin loppui sekin vaiva.
Kannattaa melkein käydä sovittamassa eri malleja. =)

muoks. siis vaikka oliskin oikeen kokoinen, mut tosiaan toiset kypärät on pyöreempiä kun toiset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chornelia:
Jännitätkö jotenkin? Siis jäkitätkö niskoja tai muuta sellaista.
Sitä mietin myös. Mulla on oikeastaan aina niskat jonkin asteisesti jumissa, ja jos jännitän, jännitän niskoilla. Mutta kun tuo kypärän pois ottaminen helpotti selvästi...onhan tuossa ohimoilla just sellaiset hermopisteet (mitä monet hieroo jos on päänsärkyä) joihin tietysti tulee painetta jos kypärä puristaa väärästä kohtaa. Mutta en kyllä huomaa nostanko esim. hartioita ylöspäin ratsastaessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea:
Mie olen ainakin huomannu eroja noissa kypärissä, tosiaan ei kaikki mallit sovi kaikkien päähän. Itellä teki joskus entinen kypärä pään kipeeks kun puristi, vaihdoin sit uuteen niin loppui sekin vaiva.
Kannattaa melkein käydä sovittamassa eri malleja. =)

muoks. siis vaikka oliskin oikeen kokoinen, mut tosiaan toiset kypärät on pyöreempiä kun toiset.
Yritin just muistella oliko tätä ongelmaa ennenkuin hommasin oman kypärän. Käytettynä ostin tuon, eli en tiedä olisko liikkeessä joku osannut suorilta sanoa että on mun päälle väärän mallinen. Mutta kun käytin ratsastuskoulun kypärää otin aina yhden eri mallisen, kun se oli ainoa sopivan kokoinen. Ja en muista että olis ainakaan tässä mittakaavassa ollut tuota päänsärkyä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
veikkaisin kypärää..kannattaa vaihtaa..se voi tehdä todella pahan olon..eikä se saa liiian napakkakaan olla
Muistin samassa että mulla itsellä on kaks kypärää ja ovat samaa kokoa mutta toinen istuu vaan huomattavasti paremmin päähän on erimallinen jotenkin, että kokeilepa eri kypäriä. Mun toinen kypärä on just semmonen "otsalta kiree", vai miten se nyt meni..
 
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
ja jos sulla niskatkii jumissa niin jumppaa jumppaa
Juu mä käynkin normaalisti salilla missä on ohjelma joka painottuu just yläselän ja niskahartiaseudun liikkuvuuteen ja voimaa lisäämään, kun se on heikko kohta
:) Mutta tälle viikolle en ole käynyt kun on syysloma ja muksut kotona (yleensä käyn aamuisin kun illalla en saa aikaseksi, lasten ollessa hoidossa). ja ainakin ennen salitauon aikana on huomannut heti eron ettei oo tehny mitään :ashamed: ja koneella istuminen ei paranna asiaa pätkääkään. :whistle:

Mahtaa olla tuo päänsärky kahden asian yhteisvaikutusta. Nyt tuli varmaan siksi ihan kunnon paha olo kun ei oo jumpannutkaan normaalisti, eli paikat vielä jumissa. Mutta pitää nyt tuo kypärä laittaa vaihtoon ainakin, tuskin siinä kovin väärään voi mennä ainakaan.
 

Yhteistyössä