Kun taapero ei syö....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tuolle lapselle ei kelpaa enää mikään ruoka. Hoidosta tulee joka päivä palautetta, että ei koskekaan ruokaan. Osaa kyllä syödä itse, mutta kun ei vain kelpaa. Täyttää ilmeisesti vatsansa sitten maidolla ja leivällä. Kotona sama juttu. Vain tietyt ruoat kelpaavat ja jos on vähänkin erilaista niin ei syö. Tämä alkaa olla masentavaa sillä lapsi on muutenkin todella pienikokoinen ja laiha! Jos saisi valita niin söisi vain makaronia ilman mitään lisukkeita... Ikää
1v8kk. Jättäisittekö ilman tuota maitoa ja leipää, jos ei suostu edes maistamaan ruokaa? Vai mikä avuksi? Ei maitoakaan mitenkään ylettömästi juo, koska annan noin desin/ateria ja pienen leipäpalasen.

Minä annan nirsoilevalle lapselle maidon ja leivän VASTA kun on edes maistanut ruokaa. Myös aivan pienet ymmärtävät kyllä. Ei lapsi nälkään kuole, jos ateria jää väliin, mutta ei kannata välipalalla sitten tuputtaa ylenmäärin syötävää.

Meillä on aivan samanlaista aivan samanikäisen kanssa. Jostain luin, että on ikäkaudellekin tyypillistä ja usein lapset siirtyvät tässä vaiheessa syömään paljon pieniä annoksia ruoka-aikojen sijasta. Onhan se ärsyttävää, mut itse saatan tarjota kotihoidossa olevalle lapselle samaa ruokaa monta kertaa. Meillä mm. nakit, kana ja lihapullat uppoaa parhaiten kylminä. En tiedä miksi.

Maitoa meilläkin juotaisiin nälkään, tarjoan aina ensin ruokaa, jos johonkin ollaan menossa, syyllistyn antamaan maitoa, et jaksaa ees jotenkin. Leipää ei huolikaan ollenkaa...

Yhteistyössä