Kun sairastut, osaatko höllätä kotitöiden kanssa tai jäädä töistä saikulle?

mooli
Voi oikein helposti osaan höllätä. Enkä mene töihin, vaikka kuinka olen asiantuntijatehtävässä. Siellä ne työt odottaa kunnes palaan.
Näin sen pitääkin olla. Ei kukaan niin julmetun korvaamaton ole - ja itse olen työnantajan edustaja ja mieluummin passitan työntekijän kotiin kuin otan sen riskin että hän töpeksii työssään kun on kipeä eikä kykene olemaan täysillä mukana.
 
  • Tykkää
Reactions: Kumikameli
tjuuh jos tosissaan kunnon sairaus (esim. oksu tauti, joku muu mikä vie kunnolla voimat) niin en tosiaan mitään puuhaile kotona. pakolliset lapsen ruokkimiset ja vastaavat joutuu silti tietty tekemään eikä se tuota ongelmaa mutta en mä mitään suursiivouksia ajattele :D flunssatki tietty joskus saattaa olla kohtis äkäisiä niin jään silloinkin mieluusti sohvan pohjalle.

mutta esim. tammikuussa koko meidän porukalla oli oksu tauti, juuriku poika tervehty niin minä ja mies sitten kilpaa päästeltiin niin oli se silloin aika vääntöä se eläminen. kyllä sitä huomas ite tekevänsä ekaks enempi kunnos tajus että kyllä mäkin saan "valittaa ja lepäillä". eli tietyissä tilanteissa oon huomannu et ajattelen että koska oon nainen/äiti mun on pakko jaksaa vaikka missä kunnossa läpi harmaan kiven.
 
Mä olen alalla jossa tarvitaan hoksottimia ja vikkeliä jalkoja. Aika herkästi passitetaan kotia sairastamaan. Ketäpä tarhassa hyödyttää vedoton aikunen joka ei jaksa ja pää täys räkää ei hoksottimetkaan pelaa.
 
"vieras"
Kokemukseni mukaan VAIN lepääminen parantaa flunssa. Ja "riehuminen" pitkittää sitä ja varmistaa jälkitaudit.

Onhan meidän perheessä iskäkin, joka osaa tehdä ruokaa, sairaat saa levätä.
 
Näin sen pitääkin olla. Ei kukaan niin julmetun korvaamaton ole - ja itse olen työnantajan edustaja ja mieluummin passitan työntekijän kotiin kuin otan sen riskin että hän töpeksii työssään kun on kipeä eikä kykene olemaan täysillä mukana.
Minäkin työnantajan edustaja ja työtekijät kyllä passitan kotiin, mutta mitäpä väliä ite pomolla on jos kipeänä töissä heiluu :D
 
Se mikä minua raivostuttaa niissä ihmisissä ketkä menee töihin sairaana - ne tartuttaa muihin sen taudin!! Avokonttorissa jossa on todella läheiset tunnelmat, ei ole yhtään harvinaista että moooonta sairastuu samaan tautiin kun yksi tulee räkimään siihen viereen tai 'vähän vielä vatsataudissa'... Argh.
 
Keittiönoita
Osaan höllätä muulloinkin kuin vain sairaana. Ja pitsamies on naisen paras ystävä silloin, kun ei jaksa, viitsi, voi tai halua laittaa ruokaa :) Töiden osalta höllääminen riippuu ihan tilanteesta, mutta koska voin tehdä töitä etänä, niin pakolliset työjutut onnistuu sairaanakin. Mutta vain ne pakolliset, muun ajan höllään.
 

Yhteistyössä