Kun perheenäiti lähtee yöksi pois....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko reiluu?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onko reiluu?

Vieras
kuten minä teen huomenna, lähden kavereiden mökille, niin väänsin miehelle ja lapselle (2v) sekä huomisen että sunnuntain safkat jo valmiiksi että ei tarvi muuta kuin lämmittää.

Kun mies lähtee, hän vaan lähtee.....

no, sitten kun lapsi on vanhempi, saa mies vääntää safkat.....

Minäkin pakkaan yleensä hoitolaukun (lapsi 11kk) valmiiksi, ihan vaan sen takia ettei soittele kokoajan missä se ja se on.
Ja jos olet 2p mökillä rentoutumassa niin eihän tuo iso homma ollut tehdä muutaman päivän eväitä, tiedät ainakin varmasti että muksu saa ruoan :)
Vaikka tässä ollaankin niin tasa-arvo yhteiskuntaa, niin minusta äiti on aina äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos se alkais aamulla vääntään lounasta niin eivät ikinä pääsisi ulos.

Ja se on sinun ongelmasi siksi että...? Jos ei osaa ajoissa laitta sitä ruokaa niin yrittää sitten selviytyä sisällä seinille hyppivien mukuloiden kanssa. Ei ne lapset siihen kuole jos ei yhden kerran ehdi ulos. Ihan on nyt oma valintasi että passaat miestäsi ihan kuin jotain vajaaälyistä.

mä rakastan ruoan laittoa ja perhe tykkää mun ruoasta. ei se mulle ole iso homma laittaa sitä sapuskaa valmiiksi niin jää isillä ja lapsilla aikaa yhteiseen tekemiseen. ei siinä etteikö mies kykenisi sitä ruokaa itsekkin tekemään.

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:

Ja se on sinun ongelmasi siksi että...? Jos ei osaa ajoissa laitta sitä ruokaa niin yrittää sitten selviytyä sisällä seinille hyppivien mukuloiden kanssa. Ei ne lapset siihen kuole jos ei yhden kerran ehdi ulos. Ihan on nyt oma valintasi että passaat miestäsi ihan kuin jotain vajaaälyistä.

Eikö kyse voisi olla huomaavaisuudesta toista kohtaan?

No mä en edes miettis onko se älytöntä tehdä yhdelle lapselle ja miehelle yhden päivän ruoat valmiiksi :xmas:
No joo, osaa mies itsekin kaupassa käydä ja varsinkin ruokaa tehdä, mutta saattaisin silti ohimennen jotain tehdä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja tuutikki:
Minäkin pakkaan yleensä hoitolaukun (lapsi 11kk) valmiiksi, ihan vaan sen takia ettei soittele kokoajan missä se ja se on.
Ja jos olet 2p mökillä rentoutumassa niin eihän tuo iso homma ollut tehdä muutaman päivän eväitä, tiedät ainakin varmasti että muksu saa ruoan :)
Vaikka tässä ollaankin niin tasa-arvo yhteiskuntaa, niin minusta äiti on aina äiti.

juurikin näin, samoilla lnjoilla myös Ekosysteemin kanssa. Lapsi on kuitenkin vielä niin pieni ja huomiseksi on lisäksi luvattu upeaa ilmee joten sisälläolo olisi SYNTI!!! Itsekin teen aina safkat edellisenä iltana valmiiksi että pääsen heti aamulla lapsen kanssa ulos, safka uuniin ja on kuumaa kun tullaan sisälle.

Mutta jos asia vaivaa ja siitä pitää oikein tänne tulla avautuun, niin silloin kannattais varmaan passaaminen lopettaa tai ainakin sitä vähentää..?

Mulla yksi tuttava rouva 40v, naimisissa 20 vuotta. Joka ikinen kerta kun on lähdössä jonnekkin tai vastaavasti mies menee vaikka vanhimman pojan kanssa mökille viikonlopuksi - vaimo tekee pakastusrasioihin päivämerkinnöin milloin syövät mitäkin :D

Ei sen puoleen vaimo myös silittää miehensä sukat ja alushousutkin sängyn viereen valmiiksi työ aamuja varten :laugh:

Ilman muuta, mutta jos nimimerkki on "epäreilua" ja tekstissäkin toteaa, että mies se vaan voi lähteä ilman vastaavia toimia, niin mielestäni tämä henkilö ei kuulosta siltä, että tekisi nämä asiat silkasta ilosta. Eri asia jos tykkää häärätä eikä koe sitä pakoksi.

jännää..jos minä lähden niin minun ei tarvitse kokata tai pakata mitään hoitolaukkuja vaan mies osaa kyllä hoitaa lapset siinä missä minäkin ja siinä samalla saa käytyä kaupassa ilman minun laatimaa listaa, siivota kodin ja hoitaa pyykitkin ilman että mitään noista tarvitsee edes erikseen mainita =)

Mun ei tarvii kyllä etukäteen mitään tehdä, enkä myöskään tee. Mutta yleensä kotona odottaa sikolätti, joten vähintään eka ilta kotona menee sitten paikkojen siivoamiseen.