Kun on oikein kiire ja miljoona asiaa muistettavana....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hankey
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hankey

Aktiivinen jäsen
16.02.2008
7 407
0
36
...minulle tulee kyllä mieleen, että olisi kiva olla vain kotirouvana. Mies saisi olla töissä ihan miten sattuu (ei soviteltaisi aikatauluja) ja minä hoitaisin koti- ja lasten asiat. Töissä pärjäisivät ihan hyvin ilman minua. Se vaan että palkkani on ihan tarpeen tähän talouteen enkä haluaisi näyttää lapsille mielestäni vanhanaikaista mallia. Mutta stressittömämpää elämä olisi ja se olisi kiva.

Minä tylsistyin kotona. Korotin pitkän matikan arvosanoja etälukion kautta esikoiseni vauva-aikana (hän oli 1 kk aloittaessani moisen urakan), vaikka avioero oli tullut vain kuukautta ennen vauvan syntymää. Arki oli uutta ja kaipasin totuttelua, mutta olen aina nauttinut stressistä ja paineesta. Löhöily laakereilla ei ole koskaan kiinnostanut; miksi mennä aina siitä mistä aita matalin?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Löhöily laakereilla ei ole koskaan kiinnostanut; miksi mennä aina siitä mistä aita matalin?

Vastaan vain omasta puolestani. Aitani ei ole kovin matala alimmasta kohdastaankaan, kotona riittäisi kyllä puuhaa lapsissa ja taloudenpidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Löhöily laakereilla ei ole koskaan kiinnostanut; miksi mennä aina siitä mistä aita matalin?

Vastaan vain omasta puolestani. Aitani ei ole kovin matala alimmasta kohdastaankaan, kotona riittäisi kyllä puuhaa lapsissa ja taloudenpidossa.

Jos taloudellinen tilanne antaisi myöten, niin kävelisin työmaalta huishiiteen siltä istumalta! Osaan täyttää elämäni aivan varmasti ilman aanelosten vatkaamista ja ahdistumista ja huolehtimista ja paahtamista pää punaisena kymmenien asiakkaiden ja kymmenien tuhansien eurojen asioiden kanssa.

Elämän täyttämisen aloittaisin vaikka sellaisista asioista, kuin hammaslääkäriputki itselleni, gyne, papa, mammografia ... ei ole aikaa itsestään huolehtimiseen, ei edes alkeelliseen. On hoidetava työ, perhe, koti - kaikkien muiden tarpeet ensin.

Joten siis: jos rahaa olisi niin paskat töistä. Vois sitä harkita myöhemmin vaikka vapaaehtoistöitä. Ei olisi huono malli lapsille sekään.

Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:
Elämän täyttämisen aloittaisin vaikka sellaisista asioista, kuin hammaslääkäriputki itselleni, gyne, papa, mammografia ...

Minä joutuisin laittamaan listan alkuun kampaajan. Sekin on taas "unohtunut". Muita listattavia olisivat jalkahoito ja rintaliiviostokset.

En kyl pystyis pitkän päällä olla kotona, mutta joskus olisi ihana jos joku muu hoitaisi kaikki lasten menot ja harrastukset ja terapiat. Olen kyllä miehelle sanonut et hän saa niitä hoitaa, vastaus oli "jos kirjoitat ne kaikki ylös ja muistutat mitä piti tehdä kenen kanssa ja milloin", elikä hoidan ne itse, käsken kyllä mies välillä kun en itse ehdi, mut se et saa kaikki toimimaan on työlästä.

Vähän vaikeaa uskoa, ettei mitään ehdi. Olen kahden lapsen yh, olen ehtinyt tehdä 2 työtä, opiskella kolmessa paikassa samaan aikaan ja silti ehtinyt hoitaa kaikki muutkin asiat, hylkäämättä lapsiani (huom. eivät voi olla isällään viikonloppuisin tms.). Autoakaan ei ole, että julkisilla on menty ja mennään edelleen. Ajanhallintakysymyksiä tällaset.

Yhteistyössä