kun oma äiti tulee ja saa ahdistumaan todella! penkoo paikat, jyrää kaikessa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siis mitä tehdä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siis mitä tehdä?

Vieras
Hei! Nyt paloi taas käämit. Äitini, voi herranjestas millainen ihminen hän on. Oikeasti, olen miettinyt, että pitää ihmisen olla todella TYHMÄ kun ei edes tajua peitellä jälkiään. Okei, kerron hieman taustaa:

Meillä perheessä pieniä lapsia ja raksaprojekti menossa ja mies raksalla aina. Asutaan väliaikaisessa asunnossa ja apu täällä todella tarpeen. Auttaa todella paljon, asuu kaukana joten ahtaudutaan pieneen asuntoon pitkiksi ajoiksi (mikä on tuskastuttavan kamalaa, mutta pakko yrittää kun meillä on apu todella tarpeen). Hän jyrää täällä kaikki. Meillä on mennyt välit poikki monta kertaa kun ollaan liikaa tekemisissä ja en kestä hänen jyräämistä ja päälle kävelemistä asioissa. Tekee IHAN KOKO AJAN JOTAIN, ja sitten on todella väsynyt, mutta levätä ei voi vaikka pyydetään. Imuroi, viikkaa pyykkejä, harjaa koiria jne. ihan koko ajan. Se on todella röyhkeää sillä olemme mieheni kanssa pyytäneet, että jotain rajaa touhuilla olisi sillä koemme olevamme omassa kodissa sivusta katsojia. Itse olemme aivan väsyneitä, vauva talossa ja monta pientä lasta vauvan lisäksi emmekä halua ja jaksa itse olla koko ajan tekemässä, koska edes kerran päivässä on saatava vain istua se kymmenen minuuttia. Toinen asia on se, että hän penkoo meidän tavarat. Siis kaikki. Lukee postit, lukee kaikki mitä eteen tulee. Olin piilottanut vaatekaappiini kaksi erittäin arkaluonteista paperia (kävin äitini takia kesällä psykiatrilla ja näistä lappuset olin piilottanut), tiesin, että jos löytää lukee ne. Tänään oli sitten äitini mennyt järjestelemään vaatekaappini ja lukenut laput. Ne oli vielä laitettu eri paikkaan kuin missä ne oli. Siis uskomatonta, vain typerä ihminen siirtää lappuset mistä takuulla tietää etten halunnut niitä muiden luettavaksi, eri paikkaan. Kaiken kruunaa se, ettei äidilleni voi sanoa mistään mitään. Siitä seuraa välien poikki meneminen enkä nyt sitäkään halua. Tämä siis koettu useaan kertaan. On kyllä kiva olla omassa kodissa vankina kun äiti tulee paikalle ja penkoo paikat ja muutenkin jyrää minut ja mieheni lasten vanhempina. Meidän säännöt kumotaan, meidän ohi juostaan esim. ovea avaamaan ettei meidän raukkojen väsyneiden ihmisten tarvitsisi tehdä yhtään mitään kun hän on täällä. Oikeasti, lähestymme 40 vuotta mieheni kanssa ja olen aivan ihmeissäni!

Niin purenkin. Mutta sitä en hyväksy, että lukee minun henkilökontaiset paperit eikä osaa edes peittää jälkiään. En todellakaan hyväksi. Se tässä koomista onkin, etten voi edes asiasta sanoa, koska sen jälkeen ei ole taaskaan välejä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Niin purenkin. Mutta sitä en hyväksy, että lukee minun henkilökontaiset paperit eikä osaa edes peittää jälkiään. En todellakaan hyväksi. Se tässä koomista onkin, etten voi edes asiasta sanoa, koska sen jälkeen ei ole taaskaan välejä.

Ei tollanen o normaalia. Mä sanoisin suorat sanat ja pistäisin napakasti rajat... Silläkin uhalla, että välit menee. Ei toisten tavaroita saa penkoa eikä kasvatustapoja jyrätä. Ymmärrän kyllä avun tarpeen, mutta ei tollasta silti tarvi hyväksyä... Tavallaan sä nyt hiljaa hyväksytkin, kun et pistä äitiäs kuriin. Onnistuisko puhuttelu hyvässä hengessä, saisitko edes selitystä tolle käytökselle? Äitis on nyt ottanu oikeuksia jotka ei sille kuulu, joten kyllä tolle tilanteelle jotenkin pitäs saada stoppi. Voimia!

Huoh :( Tämän asian takia on viime kesästä lähtien välit olleet poikki pariin kertaan. Joka kerta tilanne menee pahemmaksi välirikon aikana. Ja joka kerta kun "viimeistä kertaa" lähdetään asioita selvittämään ja välejä sopimaan, sovitaan, että nyt on kaikki viimeisestä välirikosta oppineet jotain ja jos joku (äitini) tekee jotakin mikä menee meidän perheen "rajan yli", siitä mainitaan ja jutellaan. Mutta, äitini kanssa ei asioista jutella, ei kerta kaikkiaan. Vaikka itse sanoo, että pitää jutella niin hän heittäytyy niin kamalaksi jos jostakin sanoo. joten vaihtoehdot ovat, että joko välit menee tai sitten ollaan hiljaa. tavallaan tiedän, että kun tilanne rauhoittuu ja talo valmistuu, otamme etäisyyttä vanhempiini ja tilanteita ei pääse syntymään. Mutta en voi ymmärtää todellakaan, että miten ihminen voi olla NIIN TYHMÄ, että kuvittelee että kun käy lukemassa arkaluonteisia papereita, että paperit voi laittaa eri paikkaan enkä tajua, että on käynyt nuuskimassa, taas. Oma moka kun jätin paperit, mutta kun minun mielestäni hänellä ei ole oikeutta mennä minun kaappejani penkomaan! Uskomaton tämä juttu. Täytynee hommata lukollinen kassakaappi, missä pidämme meidän perheen paperit yms. lukkojen takana.

en sietäisi ollenkaan ja sanoisin noista papereista. Kirjesalaisuuden rikkominen on rikos! Ymmärrän hyvin miten ahdistavaa. Minä varmaan en kutsuisi enää, vaan yrittäisin pärjätä yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Huoh :( Tämän asian takia on viime kesästä lähtien välit olleet poikki pariin kertaan. Joka kerta tilanne menee pahemmaksi välirikon aikana. Ja joka kerta kun "viimeistä kertaa" lähdetään asioita selvittämään ja välejä sopimaan, sovitaan, että nyt on kaikki viimeisestä välirikosta oppineet jotain ja jos joku (äitini) tekee jotakin mikä menee meidän perheen "rajan yli", siitä mainitaan ja jutellaan. Mutta, äitini kanssa ei asioista jutella, ei kerta kaikkiaan. Vaikka itse sanoo, että pitää jutella niin hän heittäytyy niin kamalaksi jos jostakin sanoo. joten vaihtoehdot ovat, että joko välit menee tai sitten ollaan hiljaa. tavallaan tiedän, että kun tilanne rauhoittuu ja talo valmistuu, otamme etäisyyttä vanhempiini ja tilanteita ei pääse syntymään. Mutta en voi ymmärtää todellakaan, että miten ihminen voi olla NIIN TYHMÄ, että kuvittelee että kun käy lukemassa arkaluonteisia papereita, että paperit voi laittaa eri paikkaan enkä tajua, että on käynyt nuuskimassa, taas. Oma moka kun jätin paperit, mutta kun minun mielestäni hänellä ei ole oikeutta mennä minun kaappejani penkomaan! Uskomaton tämä juttu. Täytynee hommata lukollinen kassakaappi, missä pidämme meidän perheen paperit yms. lukkojen takana.

toi lukko juttu olis kyllä varmaan tosi hyvä juttu, mulla on on sellanen iso peltilaatikko jossa on kunnon munalukko, missä on mun kaikki päiväkirjani ettei äitini niitä lukisi, ja kaikki muut arkaluontoiset paperti ovat mun vaatekapissani, koko ajan, jotta ne on sitten siellä jo valmiiksi jos äitini tulee meille, mutta onnekseni hän käy meillä harvemmin

Ymmärrän osan huoletasi mutta jos äitisi auttaa teitä ja pitää tiedot ominaan niin onko se nyt niin kamalan paha?
Minun äitini kun asuttiin samalla paikkakunnalla tuli meille omilla avaimillaan jotka oli pöllinyt avainkaapistani,saattoi heittää matot pihalle ja minun lipastoni tyhjentää missä tiesi minun säilyttävän tärkeitä papereitani,levitti ne lattialle ja juorusi pitkin kyliä:(
mm.mitä on maksamattomia laskuja tai jos sain toimeentulotukea ym.
Sain avaimen äitiltäni jossain vaiheessa äitin miesystävän kautta ujutettua poiskin mutta kyttääminen jatkui,mitä nyt tahallaan hankki minulle töissä varotuksen kun olin vain 'leikki töissä' niin olin esimieasemassa ja pomo se minullakin on:(
kun ei äiti usko niin ei,ja kun se on hänestä leikkiä niin se kanssa on:( listaa voisin jatkaa:(
ei ole helppoa olla noin manipuloivan ihmisen tytär jossa todellakin äiti ajattelee ensin itseään ja nauraa jopa omien lasten onnettomuuksille:(
Väleissä olen (nykyään,10v tauon jälkeen) mutta todellakin varauksella:(

On se paha kun lukee minun henk.koht. papereitani. Nämä kyseiset paperit koskivat myös häntä. En voi hyväksyä, että minun pitää pitää paperit lukkojen takana jatkossa vain äitini vuoksi. Hän kun tulee paikalle, alkaa nuuskiminen. Se vaan on todella ahdistavaa. Ja sitten seuraavan mahdollisen riitatilanteen tullen puukottaa näillä asioilla minua selkään niin kuin aina on tehnyt. No, enhän täältä ratkaisua asiaan löydä, mutta hieman savu nousi korvista kun tajusin hänen käyneen kaapillani!

Äidit on. Auttaa parhaansa mukaan. Jos ei keskusetelu ole auttanut tilanteeseen niin sulla on vaan 2 vaihtoehtoa. Otat äitis avun jyräämisineen vastaan tai et ota ja lähetät hänet omaan kotiinsa ja pärjäätte itse.

Yhteistyössä