kun olit nuori niin mikä oli IN?

• Viestiketjun aloittaja Miina
  • Ensimmäinen viesti
vm -71
Ratsastusmalliset housut, valtavat olkatoppaukset ja pörröneulepuserot. Dingo faneilla oli huiveja ja pörrötukat. Ja ,oih, niitä silmien rajauksia ja valtavia vaaleita huulia... Silmälasit olivat telkkariruudun kokoiset! Kuuntelin itse europoppia eli Modern Talkingia, Sandraa, Nenaa, Scorppareita jne...

namanda
Mä olen vielä nuori, mutta lapsena muotia oli housuhameet. Yök. : D
Yläasteella kaikki käytti tiukkoja kangashousuja (punaiset, mustat tai velkoiset) tai farkkuja joissa inhoja tribaali- tai kruunukuvia takapuolessa ja reisissä. Vieläkin näitä näkee joillain nuorilla. Samaan muottiin tehdyt takit ja kirkkaan vihreät tai pinkit vyöt joissa niittejä piti olla.
Mulla ei koskaan noita "ritsa-vaatteita" onneksi ollut.

Dusk harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Miina:
millaisia vaatteita käytitte ja millaista musaa kuuntelitte jne??

mun nuoruudessa kuunneltiin Spice Girlsejä ja muodissa olivat haaremihousut ja napapaidat! :LOL:
spaissarit, bsb ja trumpettihousut oli meillä.... sekä nappiverkkarit.. tämä siis 5. ja 6. luokalla, neon vihreä ja oranssi oli vaatteissa in!

ylä-asteella housut joissa oli hame kiinni :D

...
Hmm mietitääs:

Levikset, pilottitakit ja maiharit. Tyyliin kuului myös lippis ja oli erittäin tärkeää, että lippa oli kunnolla taivutettu! Muutoin se oli junttia :D Musiikkina Apulanta, Metallica jne.

Nappiverkkarit ja napapaita. Trumpettihousut (eli trikoot joissa oli leveät lahkeet) ja paksupohjaiset kengät. Musana spice girls, backkarit, N`sync (vai miten lie kirjoitetaan), XL5 (kunis peto omg), movetron jne.

Sitte kun tultiin vähän vanhemmiksi ja "tyylikkäämmiksi" muotia olivat mustat kangashousut joissa värillinen kangasvyö.

vieras
Leviksen farkut, muuten olit ihan out! Tarkkailtiin saumoja, niistä ne tunnisti :)
Purjehduskengät
Vaalea farkkutakki
Patatukka; niskasta lyhyt, päällä kattilan mukaan leikattu kerros
Salmiakkokossu!

NKOTB, Bon Jovi, Metallica ja Simpsonit, joka oli ihan uusi juttu
pyöräilyshortsit ja jätti-t-paidat, hiihtarit, levikset, anorakit, farkkutakit, purjehduskengät, heitto etuhiuksissa..
Reginaa luettiin ja SinäMinä, Suosikki, MeKaks

En mä oikein tiedä mikä oli in, kun en semmosia seurannut. Mulla itselläni oli rotantappokengät, niittivyöt, rannerenkaita, sifonkihuiveja, mustaa huulipunaa ja kuuntelin Hanoi Rocksia, Ozzya, Judas Priestia, Gary Moorea, ja sit oli sellanen bändi ku Lords of the new church. Sitten kattelin Arskan Terminator ja Gonan barbaari yms leffoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Kuuntelin mm. Dingoa, Modern Talkingia, Gary Moorea, Europea, A-hata, Sandraa, Nenaa ja London Boysia. Piti olla kivipestyt porkkanafarkut ja iso pussittava takki. Farkun lahkeet laitettiin usein tennissukkien sisään. Neonvärit oli in. Etuhiuksissa piti olla heitto.

IIIhana 80-luku kyseessä siis. :D
Noitahan sitä kuunneltiin.

:D
onko apulanta ollu muotia? :D

olin apulanta fani, juuri siksi, kun sen musiikki iski suoraan mun, syrjityn, koulukiusatun sydämeen.

en kyllä usko hetkeäkään että ne muotivaatteissa liikkuneet ikäiseni olisivat kuunnelleet apulantaa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja :D:
onko apulanta ollu muotia? :D

olin apulanta fani, juuri siksi, kun sen musiikki iski suoraan mun, syrjityn, koulukiusatun sydämeen.

en kyllä usko hetkeäkään että ne muotivaatteissa liikkuneet ikäiseni olisivat kuunnelleet apulantaa!!!
Minkä ikäinen sä oot? Mä oon 27 ja Apulantaa kuunnellut yläasteelta asti, kyllä meillä päin se oli kova sana =) Tuohon jälkimmäiseen lauseeseesi en osaa vastata. Mäkin olin ennemminkin se kiusattu..

Neonväriset jutut, Levis 501, baseball-takit, maiharit... Nää on ala-asteelta ja sitten ehkä pikkaisen myöhemmin. Mä putosin siinä kasiluokan tienoilla tyystin systeemin ulkopuolelle, enkä tiedä mikä silloin on ollut muotia.

Menni K.
Korvalappustereot, pipo isolla tupsulla, lepakkohihat, isot värikkäät muovikorvikset, hiuksiin laitettava värikäs "hiippa", vyöt paitojen päällä, isot valkoiset irtokaulukset,...

vieras
nappiverkkarit, trumpettihousut(joita koskaan en omistanut), spaissarit, bäkkärit, housuhame? (siis se jossa oli housut ja hame samassa), xl5(paskan kemiallinen merkki ;)), movetron... sitte sellaset juntit muka hienot mustat kengät joissa oli paksu pohja.. yök!! :D

sama
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
nappiverkkarit, trumpettihousut(joita koskaan en omistanut), spaissarit, bäkkärit, housuhame? (siis se jossa oli housut ja hame samassa), xl5(paskan kemiallinen merkki ;)), movetron... sitte sellaset juntit muka hienot mustat kengät joissa oli paksu pohja.. yök!! :D
niin ja nhl joukkueiden lippikset... myös meillä tytöillä... muistan ku kaverilla oli anaheim mighty ducksien lippis ja ku mä menin ostaan niin niitä ei ollukkaan, oli pakko ottaa la kings ;)

vieras
Scooter, Army of flowers, Scatman, Prodigy, Offspring.. napapaidat, farkkuhaalarit, kettingit, pilottitakit, läskipohjakengät, nahkatakit, saappaat, nahkahousut, pvc-housut, muovireput.

Yhteistyössä