Kun nyt paljon puhuttu meikkamisesta niin..

niin mitä kaikkee sitä pitäis löytyä? Mä itse TOSI huono meikkaamaan, yks kuva löytyy meikattuna jos hääkuvaa ei lasketa. Mä en vaan osaa meikata, ripsiväriä/luomiväriä tulee laitettua silloin tällöin ja huuliin laitan kiiltoa.

Mutta jos mä haluisin nää epätasaisuudet iholta peittää, niin mikä merkki olisi paras meikkivoiteeksi? Ja tietysti suht edullinen mutta hyvä. :) Pitääkö mun sitten ostaa niitä peitejuttuja vai riittääkö pelkkä kosteusvoide meikkivoiteen alle? Ja yksi tyhmän tyhmä kysymys. Pitääkö meikkivoiteen päälle levittää vielä puuteria. :ashamed:

Sori kaikille, erittäin tyhmiä kysymyksiä. Hautonut näitä jo vaikka kuinka pitkään mielessä, nyt uskaltauduin kysymään. :ashamed: Kiitos jos joku viitsii vaivaitua vastaamaan. :)
 
Mä laitan meikkivoiteen päälle puuteria, koska se kiinniittää meikkivoiteen paremmin. Ennenkuin mä laitan meikkivoiteen, niin mä puhdistan kasvot ja laitan Nivean kosteusemulsiota (sininen pullo ). Annan sen rasvan imeytyä hetken aikaa ja lisään sitten toisen kerroksen rasvaa päälle. Jos en tee näin, niin ihossa näkyy rumasti meikkivoide kuivissa kohdissa.

Kuinka sä puhdistat kasvot? Olisi hyvä puhdistaa kasvot aamuin illoin esim. Lumenen puhdistusemulsiolla ja sitten laittaa kasvoihin kasvovettä. Kasvoveden imeydyttyä jotain omalle iholle sopivaa rasvaa.
 
Mä pesen aamusta usein ihan pelkällä vedellä tai käytän sitten Clearisilia kasvovetenä. En tiiä auttaako, mutta ainakin saan puhdistettua kasvot. Mulla oli ihanaa kuivalle / huonolle iholle tarkoitettua rasvaa näytepurkki, no loppui ja kävin kattoos tuosta Evestä niin maksaa mansikoita, jätinpä ostamatta. Kaapista löytyy Aqualan L ja Novalan rasvaa. Ehkä pitäis vähän panostaa tuohon rasvapuoleen. :ashamed:
 
Aha okei. En oo vielä ikinä kosmetologilla käynyt, ehkä mua joskus hemmotellaan. Ostan sitten jotain Lumenen tuotetta. :) Kiitos kun kerroit.

Jos mä sulta nyt kysäsen yhen toisenkin jutun. Mä oon noita meikkivoiteita käyny kattelees kaupoissa, mut jotenkin en osaa valita kasvoille sopivaa. Kun mulla kädet tuosta päältä on kuitenkin ruskeammat kuin kasvot, niin mihis sitä sitten kannattaa kokeilla. :)
 
SalattuElämä
ennen käytin monen merkkisiä meikkejä. koska missään tuotesarjassa ei ollut kaikki hyviä. nyt käytän vain Avonin meikkejä ja muita Avonin tuotteitta.

kesällä käytän Soft Matte Mousse Make Up - mattameikkivaahtoa ja talvella kun iho on kuivempi Perfect Wear Foundation SPF 10 - Perfect Wear meikkivoidetta SPF 10.meikkivoiteen päälle laitan Personal Match Pressed Powder - puristepuuteria joka antaa mattapinnan.sitten vielä ripsiväriä.
 
SalattuElämä
Alkuperäinen kirjoittaja Nepeta Cataria:
Aha okei. En oo vielä ikinä kosmetologilla käynyt, ehkä mua joskus hemmotellaan. Ostan sitten jotain Lumenen tuotetta. :) Kiitos kun kerroit.

Jos mä sulta nyt kysäsen yhen toisenkin jutun. Mä oon noita meikkivoiteita käyny kattelees kaupoissa, mut jotenkin en osaa valita kasvoille sopivaa. Kun mulla kädet tuosta päältä on kuitenkin ruskeammat kuin kasvot, niin mihis sitä sitten kannattaa kokeilla. :)
laita poskelle sitä. iholla ei saa tietenkään olla meikkivoidetta ennestään. =)
 
Pix
Alkuperäinen kirjoittaja Nepeta Cataria:
Aha okei. En oo vielä ikinä kosmetologilla käynyt, ehkä mua joskus hemmotellaan. Ostan sitten jotain Lumenen tuotetta. :) Kiitos kun kerroit.

Jos mä sulta nyt kysäsen yhen toisenkin jutun. Mä oon noita meikkivoiteita käyny kattelees kaupoissa, mut jotenkin en osaa valita kasvoille sopivaa. Kun mulla kädet tuosta päältä on kuitenkin ruskeammat kuin kasvot, niin mihis sitä sitten kannattaa kokeilla. :)
Mä voin tulla sun kanssa valikoimaan :)
Katoin profiilia, asut aika sopivassa paikassa
 
Alkuperäinen kirjoittaja SalattuElämä:
Alkuperäinen kirjoittaja Nepeta Cataria:
Aha okei. En oo vielä ikinä kosmetologilla käynyt, ehkä mua joskus hemmotellaan. Ostan sitten jotain Lumenen tuotetta. :) Kiitos kun kerroit.

Jos mä sulta nyt kysäsen yhen toisenkin jutun. Mä oon noita meikkivoiteita käyny kattelees kaupoissa, mut jotenkin en osaa valita kasvoille sopivaa. Kun mulla kädet tuosta päältä on kuitenkin ruskeammat kuin kasvot, niin mihis sitä sitten kannattaa kokeilla. :)
laita poskelle sitä. iholla ei saa tietenkään olla meikkivoidetta ennestään. =)

Niin että kaupasta kun lähden niin mulla on jos jonkin sortin meikkivoidetta poskessa, tietysti ain eri kohdassa.
:D
Onkohan se sellanen vaahtomainen meikkivoide hyvää tai se mitä mainostaneetkin, siis se missä se kosteusvoide samassa?
 
Mä voin tulla sun kanssa valikoimaan :)
Katoin profiilia, asut aika sopivassa paikassa

Ihan oikeesti?

=) Etkä pidä mua tyhmänä vaikka en noita oikein hallitse.
Hävettää niin älyttömästi myyjältäkin kysyä. :ashamed:
 
SalattuElämä
Alkuperäinen kirjoittaja Nepeta Cataria:
Niin että kaupasta kun lähden niin mulla on jos jonkin sortin meikkivoidetta poskessa, tietysti ain eri kohdassa.
:D
Onkohan se sellanen vaahtomainen meikkivoide hyvää tai se mitä mainostaneetkin, siis se missä se kosteusvoide samassa?
pyyhit paperilla pois. :D
ei siinä ole kosteusvoidetta samassa.laitan voidetta aina meikkivoiteen alle. Avonia ei saa kaupoista vaan se on suoramyyntiä kuten esim. Tupperware.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SalattuElämä:
Alkuperäinen kirjoittaja Nepeta Cataria:
Niin että kaupasta kun lähden niin mulla on jos jonkin sortin meikkivoidetta poskessa, tietysti ain eri kohdassa.
:D
Onkohan se sellanen vaahtomainen meikkivoide hyvää tai se mitä mainostaneetkin, siis se missä se kosteusvoide samassa?
pyyhit paperilla pois. :D
ei siinä ole kosteusvoidetta samassa.laitan voidetta aina meikkivoiteen alle. Avonia ei saa kaupoista vaan se on suoramyyntiä kuten esim. Tupperware.
Juu mä tiedän. Meinasin sieltä tilatakin, mutta en siitä lehden väreistä ottanut selvää, joten jätin tilaamatta. Ostan mieluummin kaupasta kun niitä saa testailtua.

:) Ainakin nyt näin alkuun.
 
SalattuElämä
Alkuperäinen kirjoittaja Nepeta Cataria:
=) Etkä pidä mua tyhmänä vaikka en noita oikein hallitse.
Hävettää niin älyttömästi myyjältäkin kysyä. :ashamed:
myyjät ovat myös sitä varten että heiltä voi kysyä apua.ei tarvitse hävetä. =)
 
SalattuElämä
Alkuperäinen kirjoittaja Nepeta Cataria:
Juu mä tiedän. Meinasin sieltä tilatakin, mutta en siitä lehden väreistä ottanut selvää, joten jätin tilaamatta. Ostan mieluummin kaupasta kun niitä saa testailtua.

:) Ainakin nyt näin alkuun.
minä annan aina kokeilla minun tuotteita jos mulla ei ole näytettä antaa. :whistle: Avonilla on 3 kk palautusaika jos tuote ei sovi jostain syystä.
 
No kyllä vähän hävettää, ikää kuitenkin jo 25v.. Enkä tosiaan oo ollu ikinä mitään meikki ihmisiä. Mulle riittänyt pelkkä ripsiväri. Mutta jotenkin sitä haluis välillä laittaa edes jotain, varsinkin silloin kun iho tuntuu kukkivan.
 
SalattuElämä
Alkuperäinen kirjoittaja Nepeta Cataria:
No kyllä vähän hävettää, ikää kuitenkin jo 25v.. Enkä tosiaan oo ollu ikinä mitään meikki ihmisiä. Mulle riittänyt pelkkä ripsiväri. Mutta jotenkin sitä haluis välillä laittaa edes jotain, varsinkin silloin kun iho tuntuu kukkivan.
minä olen kysellyt vielä kolmekymppisenäkin. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja SalattuElämä:
Alkuperäinen kirjoittaja Nepeta Cataria:
No kyllä vähän hävettää, ikää kuitenkin jo 25v.. Enkä tosiaan oo ollu ikinä mitään meikki ihmisiä. Mulle riittänyt pelkkä ripsiväri. Mutta jotenkin sitä haluis välillä laittaa edes jotain, varsinkin silloin kun iho tuntuu kukkivan.
minä olen kysellyt vielä kolmekymppisenäkin. :D
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

:D
 
Pix
Alkuperäinen kirjoittaja Nepeta Cataria:
Ihan oikeesti?

=) Etkä pidä mua tyhmänä vaikka en noita oikein hallitse.
Hävettää niin älyttömästi myyjältäkin kysyä. :ashamed:
Höh. No en tietenkään pidä tyhmänä.
Ja myyjiltä tottakai kehtaa kysyä myös. Kunnon kosmetiikkaliikkeissä myyjiä on koulutettu asiaan, mulla on pelkästään piiiitkä käyttökokemus
=)
 
SalattuElämä
Alkuperäinen kirjoittaja Pix:
Höh. No en tietenkään pidä tyhmänä.
Ja myyjiltä tottakai kehtaa kysyä myös. Kunnon kosmetiikkaliikkeissä myyjiä on koulutettu asiaan, mulla on pelkästään piiiitkä käyttökokemus
=)
sama täällä. =) myyjillä taitaa olla vielä kosmetologin koulutus. ainakin joillakin on.
 

Yhteistyössä