Kun niitä perheparkkiruutuja käyttää muutkin...

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
MUTTA miksei niitä tavallisia parkkiruutuja voi maalata yhtään isommiksi, autot suurenee, mutta ruudut ei! Jopa upouusilla parkkipaikoilla tehdään niitä pahuksen miniruutuja, mihin mahtuu korkeintaan joku -79 korolla.
Mieheni olisi ollut kovasti ostamassa minulle amerikkalaista autoa, esim. Chevy Suburbania. Sanoin että muuten ei auton koko häiritse minua yhtään, mutta kaupassa pitäisi pysäköidä jonnekin todella kauas, väljemmille vesille, ja siihen en lasten kanssa suostu. Sen lisäksi että amerikkalaiset ovat leveämpiä, niissä on isompi kääntösäde. Jos joka puolella on autoja, on todella vaikea päästä lähtemään, koska seuraava autorivikin on niin lähellä. Parkkipaikat ovat tosiaan ihan tarpeeksi ahtaita jo isojen eurooppalaistenkin perheautojen kanssa.
 
Täälläkin perheille tarkoitettuja parkkiruutuja on ja olen kyllä sanonut jos siihen on pysäköinyt ihmisiä joilla ei siihen ole tarvetta! Yleensä ovat jotain n. 60-v pariskunta tai sitten 18-v poikaporukka.... |O
 
Sen standardin täytyy olla joku minimimitta ja sitten pikkuruutuja piirretään että saadaan kirjoitettua "meillä 2000 parkkipaikkaa!" Kuka muka jättäis menemättä siihen kauppaan, jos kyltissä lukisi, että meillä 1500 paikkaa???
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
MUTTA miksei niitä tavallisia parkkiruutuja voi maalata yhtään isommiksi, autot suurenee, mutta ruudut ei! Jopa upouusilla parkkipaikoilla tehdään niitä pahuksen miniruutuja, mihin mahtuu korkeintaan joku -79 korolla.
Mieheni olisi ollut kovasti ostamassa minulle amerikkalaista autoa, esim. Chevy Suburbania. Sanoin että muuten ei auton koko häiritse minua yhtään, mutta kaupassa pitäisi pysäköidä jonnekin todella kauas, väljemmille vesille, ja siihen en lasten kanssa suostu. Sen lisäksi että amerikkalaiset ovat leveämpiä, niissä on isompi kääntösäde. Jos joka puolella on autoja, on todella vaikea päästä lähtemään, koska seuraava autorivikin on niin lähellä. Parkkipaikat ovat tosiaan ihan tarpeeksi ahtaita jo isojen eurooppalaistenkin perheautojen kanssa.
Laiska oot ku et viitti lasten kaa kävellä

 
Fleur de la Cour
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Sen standardin täytyy olla joku minimimitta ja sitten pikkuruutuja piirretään että saadaan kirjoitettua "meillä 2000 parkkipaikkaa!" Kuka muka jättäis menemättä siihen kauppaan, jos kyltissä lukisi, että meillä 1500 paikkaa???
Just jotain tonnepäin.. en siis itsekään pidä niistä standardimittaruuduista, mutta onneksi mun pienen kauppakassin saa vielä survottua niihin koloihin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laiska oot ku et viitti lasten kaa kävellä
Kuten sanottu, en halua että joku teinipoika kaahaa 2v uhmiksen päälle, joka parissa sekunnissa karkaa keskelle ajoväylää. Yksin kaupassa ollessani kävelen vaikka mistä kaukaa, lasten kanssa haluan ottaa varman päälle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laiska oot ku et viitti lasten kaa kävellä
Kuten sanottu, en halua että joku teinipoika kaahaa 2v uhmiksen päälle, joka parissa sekunnissa karkaa keskelle ajoväylää. Yksin kaupassa ollessani kävelen vaikka mistä kaukaa, lasten kanssa haluan ottaa varman päälle.
lapsen saa menemään sylissä vai ootko joku uusavuton tollo joka ei sitä tajuu
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
lapsen saa menemään sylissä vai ootko joku uusavuton tollo joka ei sitä tajuu
Tajuan kyllä että olet provoilija, joka yrittää vain ärsyttää, mutta kärryjen työntäminen/kassien kantaminen ja lapsen raahaaminen siinä samassa on hiukan hankalaa. Etenkin jos on vauva kantoliinassa ja isompikin lapsi huolehdittavana. Lapsiperheissä on näet usein enemmänkin kuin se yksi lapsi.
 
2,5v uhmainen täällä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laiska oot ku et viitti lasten kaa kävellä
Kuten sanottu, en halua että joku teinipoika kaahaa 2v uhmiksen päälle, joka parissa sekunnissa karkaa keskelle ajoväylää. Yksin kaupassa ollessani kävelen vaikka mistä kaukaa, lasten kanssa haluan ottaa varman päälle.
lapsen saa menemään sylissä vai ootko joku uusavuton tollo joka ei sitä tajuu

Ei se kyllä aina näin mene!! Onko sulla lapsia ollenkaan???
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja 2:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laiska oot ku et viitti lasten kaa kävellä
Kuten sanottu, en halua että joku teinipoika kaahaa 2v uhmiksen päälle, joka parissa sekunnissa karkaa keskelle ajoväylää. Yksin kaupassa ollessani kävelen vaikka mistä kaukaa, lasten kanssa haluan ottaa varman päälle.
lapsen saa menemään sylissä vai ootko joku uusavuton tollo joka ei sitä tajuu
Ei kuulu sulle onko vai ei


Ei se kyllä aina näin mene!! Onko sulla lapsia ollenkaan???
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
lapsen saa menemään sylissä vai ootko joku uusavuton tollo joka ei sitä tajuu
Tajuan kyllä että olet provoilija, joka yrittää vain ärsyttää, mutta kärryjen työntäminen/kassien kantaminen ja lapsen raahaaminen siinä samassa on hiukan hankalaa. Etenkin jos on vauva kantoliinassa ja isompikin lapsi huolehdittavana. Lapsiperheissä on näet usein enemmänkin kuin se yksi lapsi.
ihanks tosi, voi että ku en tiennykkään. ku itellä ei oo ku kolme lasta ni en millää voinu tuota kyl tietää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Mä meinasin tylysti eilen huomauttaa yhdelle vanhemmalle miehelle kun oli parkkeerannu mun auton viereen perhepaikalle autonsa ja sen toisella puolella oli inva paikka, että "Anteeksi mutta se INVA paikka oli yks ruutu sinne päin!"

Ei sillä olis ollu oikeutta parkkeerata siihenkään mutta olis taas pitäny sanoo jotain.

Mua niin ketuttaa kun niihin parkkiruutuihin tunkee sellaset joilla ei ole pieniä lapsia!
Yleensä ne paikat on sit ihan täys (varmaankin koska ne on yleensä lähinnä ovia inva paikkojen jälkeen).
Mikä kauhee haloo jostakin parkkrudusta :eek:

Minä olen monestikin pärjännyt ilman lapsiparkkia ja neljää lasta kuljetan monestikin kauppaan.


 
LAhden prismaan onki laitettu fiksusti että PIENTEN LASTEN KANSSA ASIOIVILLE! eli siin ei voi saivarella et eikö 8v lapset oo perhettä...

Mut kyllä käy rasittamaan ku siihen ajaa sellasia ihmisiä millä ei oo lapsia mukana mut ei viiti ajaa joko kauemmaksi tai sit toiselle puolelle mis ei oo näit perheruutuja...
 
naisautoilija
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
asiasta kolmanteen. oletteko törmänneet naisautoilijaparkkiruutuihin???? Ne kuulema on myös isompia, sanoo mieheni, itse on ole noita ruutuja katsellut. en tiedä onko noita suomessa mutta jossakin päin maailmaa
tampereella on ainakin koskikeskuksen pysäköintihallissa muutama ruutu jossa on kyltit "naisasiakkaille" :)
 
Mä oon kans miettinyt, et milloin mulla menee oikeus perhepaikkoihin pysäköintiin.

Mun mielestä ne on kaikkein eniten tarpeen perheillä, joissa useampi allekouluikäinen.

Kun kuljen yksin vauvan ja toisen pikkuisen kanssa, on ihana, kun voi turvallisesti päästää lapset pois autosta. Jos paikat on rakennuksen seinustalla voi isompi odotella sielä, kun pienempää irroitan tai vaihtoehtoisesti voin kärryt ottaa auton vierelle (pieniin ruutuihin ei aina mahdu) ja nostaa pienemmän niihin ja sen jälkeen isompi voi turvallisesti tulla ulos.

Pienemmille koululaisillekkaan parkkipaikat ei erityisen turvallisia ole, mutta eiköhän siinä vaiheessa kun pienin menee kouluun ja kolmonenkin on jo isompi voi ihan turvallisesti parkeerata muuallekin.

Yhden lapsen oli minkäikäinen vain tai jos aikuisia ja lapsia on molempia kaksi, voi ihan turvallisesti pysäköidä muuallekin. Toisaalta autoon pakkaaminen helpottuu pikkulasten kanssa, näissä leveemmissä ruuduissa. :/
 
Meilläpäin lapsiparkki ruudut on myös isompia kuin normaalit parkkiruudut. Eikä ole mitään herkkua kantaa turvakaukaloa kauppaan edes sitä sataa metriä, varsinkin jos on vielä toinen 2-3 vuoden ikäinen lapsi mukana.
 
vieras
jep. Saksassa hämmästeltiin pitkiä naisautoilijoille varattuja parkkirivistöjä (joihin miehet tosin ihan sujuvasti parkkeerasivat). Kyllä minusta nuo invapaikat ja lapsiperhepaikat ovat hyvä idea, mutta sukupuolijaottelu tuntuisi oudolta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Tällä kylällä ainakin piisaa "invalideja" joiden on päästävä kaikkiin paikkoihin max 4 metriä ulko-ovesta. Eli siis laiskoja, joita miä ja miäs sanomme (keskenämme, ei edes lasten kuullen) aivo-invalideiksi. Semmoselle on kyllä yleensä turha vinoilla, kun ei ne ymmärrä...

Minuakin raivostuttaa ne ei-lapselliset, jotka parkkeeraavat perheruutuihin. Mulla on useinkin niin, että on painavat kassit ja sitten 2-v saa huutopotkuraivarin tai lähtee pinkomaan väärään suuntaan.

MUTTA miksei niitä tavallisia parkkiruutuja voi maalata yhtään isommiksi, autot suurenee, mutta ruudut ei! Jopa upouusilla parkkipaikoilla tehdään niitä pahuksen miniruutuja, mihin mahtuu korkeintaan joku -79 korolla.

noista parkkiruutujen koosta oon samaa mieltä.
autoja on tooos eri kokosia.kauppakassilla mahtuu vaikka mitenpäin mutta isommalla perheautolla joutuu jo kattomaan että menee ruutuun :/
 
joku
Alkuperäinen kirjoittaja miina:
Mua taas sapettaa ne perheet jotka parkkeeraavat perhepaikalle ja autosta nousee lapset 8 ja 12 v. No joo perheitä nekin mut.. Kyllä meidän 3 v jo jaksaa kävellä 100 metriäkin..
Ei se siitä olekaan kiinni etteikö jaksaisi kävellä.

Tarkoitatko, että kun lapset aloittavat koulun, perhe ei olekaan enää perhe?
No joo kyllä 8 ja 12vuotiaiden lapsetkin on perhe..Mutta olen kyllä ymmärtänyt että ne perhepaikat ovat tarkoitettu pientenlasten kanssa kulkeville.Itselläni on kaksi lasta enkä käytä perhepaikkoja.

 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
olkiko sillä miehellä invamerkki autossa? jos oli katsoisin kyllä olevan oikeutettu parkkeeraamaan lähemmäs kaupan ovea oli paikka mikä vaan
Ei ollut inva merkkiä autossa, muutenhan en olisi edes miettinyt asiaa.
Se kommentti miehelle olisi ollut lähinnä vihjaus... hiukka tyly sellainen ehkä mutta mutta olisi ainakin huomannut että tämmöisiä "kotipoliiseja" (niin kuin ystävälleni olis joskus sanottu kun hän oli vanhemmalle miehelle huomauttanut vastaavassa tilanteessa)löytyy.

Hernetädille, vai mikä nyt onkaan:
Juu sä nyt tunnut muutenkin olevan sen verta sitkee sissi että ethän sä mitään tommosia helpotuksia kaipaa mut mä kyllä tahdon ottaa tästäkin asiasta hyödyn irti ja pidän "oikeudestani" kiinni.

 

Yhteistyössä