Kun nainen ihastuu toiseen naiseen..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hippo-possu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hippo-possu

Vieras
Minä arvaan jo ennakkoon kuulevani trollauksesta ym, mutta kysytäänpähän nyt kuitenkin muiden palstalaisten mammojen mielipiteitä.

Eli kirjoittaja on päälle 40v ikäinen ja kohtuu terveellisessä parisuhteessa elävä nainen. Parisuhde on muuten terveiden kirjoissa, mutta seksi on suhteesta hävinnyt noin kymmenen vuotta sitten, eikä läheisyydestä ole tietoakaan, vaikka lapset ovat käytännössä yötä lukuunottamatta menossa harrastuksien ja kavereidensa kanssa. Mies menee omien ja lasten kanssa yhteisten harrastusten parissa ja on kotona minkä vuorotyöltään ennättää.

Minua kuitenkin vaivaa läheisyyden kaipuu ja ainoa mistä sitä olen saanut on kun heittäydyn väkisin miehen viereen sohvalle, sänkyyn, lattialle, milloin mihinkin, mutta vastakaikua en saa ollenkaan. Kunnes jonkun aikaa sitten olin työnantajan koulutuksessa ja tapasin täällä saman ikäisen naisen, jonka kanssa istuimme ulkoillallisella vierekkäin. Minä erehdyin hänelle mainitsemaan kylmästä ja hän lainaa takkinsa minulle. Ja ruoan jälkeen siirrymme porukalla saunaan, jossa hän istuu arkailematta viereen ja tovin jälkeen toteaa, että pahastuisinko jos hän hieroisi hartioitani, jotka ovat olleet siis jumissa ja pitkään.

Eipä aikaakaan kun homma siirtyy muutaman saunajuoman jälkeen halauksiin ja loppuillasta makaammekin samassa sängyssä yhteen käpertyneinä ja saatamme jonkun poskisuudelmankin vaihtaa. Ja tämä kaikki tuntuu uskomattoman hyvältä, kun on joku, josta pitää kiinni ja tuntee toisen lämmön.

Koulutuksen jälkeen vain aloin miettimään omaa terveyttäni ja homman järkevyyttä. En ole koskaan ennen halunnut "maata" ja halia kenenkään samaa sukupuolta olevan kanssa, mutta nyt?? Olenko ainoa, joka on eksynyt hakemaan lämpöä ja läheisyyttä toiselta naiselta?

Mitään lepakkovitsejä en tähän kaipaa, niin kiinnostunut en tästä ihmisestä sentään ole.

Olen itse myös nainen ja naisiin päin oleva sellainen. Täytyy sanoa, että en kyllä ole ikinä kaivannut läheisyyttä miehiltä, enkä sellaiseen tilanteeseen ajautunutkaan. En tosin tiedä että voiko näitä tilanteita sitten edes toisiinsa verrata. Toisaalta uskon että on hyvin normaalia että se läheisyys tuntuu hyvältä (vaikka sitten sen toisen naisen kanssa), jos on jo pitkään ollut läheisyyttä vailla.

Ainakin minusta se on erittäin luontevaa istua esim hyvän kämppäkaverin kanssa sohvalla toisiinsa käpertyneinä. Ei se minusta ole mitään lesboilua. Joskus muistaa kun opiskeluaikoina tuli iltamyöhään kotiin vesisateen kastelemana, niin mikään ei hyvää ystävyyttä enempää näyttänyt kuin että toinen lämmitti kupin teetä sillä välin kun itse otti kuuman suihkun ja sen jälkeen käperryttiin vierekkäin sohvalle saman peiton alle.

En mieheltä ole koskaan samanlaista läheisyyden osoitusta saanut.

Ja kyllä sitä tuli pussattua ja kopeloituakin toista kännissä. Tosin kopelointi nolotti jälkikäteen ja rajusti, mutta molemmat laittoi alkoholin piikkiin, vaikka toistuikin useita kertoja ;)

Mikä suakin oikein vaivaa???? Sä olet iältäsi sen ikäinen että ei mene enää pelleilyjen piikkiin. Mun tytöt on kihlautuneet kavereidensa kanssa ja niillä on sormuksia siitä mutta että mua vanhempi kehtaa aloittaa samat pelleilyt. Mä ostaisin sinuna ison pehmolelun tai lemmikin jota halailla. Mua niin kyllästyttää tää aihe...sano nyt vielä että mun vaimo ja ottakaa pari sataa selfietä jotka voitte jakaa koko maailmalle.

Luulen tietäväni mitä tunnet ja mitä ajat takaa tekstilläsi.

Itse en ollut koskaan ajatellut kiinnostuvani naisesta ystävää enempää. Nuorempana nyt oli jotain kännisekoiluja kavereiden kesken mut ei niitä kukaan ottanut koskaan vakavasti, lähinnä huumorilla ohitettiin ne. :)

Nyt sitten aikuisiällä ja naimsisissa olevana tapasin Naisen. Emme tunteneet vielä edes kunnolla kun hän eräässä paikassa käveli ohitseni ja käsivartemme vaan hipaisivat toisiaan. Oli kuin sähköisku olisi kulkenut lävitseni; en tajua vieläkään mitä siinä tapahtui.

Joka tapauksessa liitossani meni ( ja menee ) silloin huonosti ja huomasin että aloin koko ajan kaipaamaan enemmän ja enemmän tämän naisen seuraa ja tapaamista. Ystävystyimme pikkuhiljaa ja aloimme pitää yhteyttä. Välit muuttuivat todella läheisiksi ja uskallan väittää että kipinää oli molemmilta puolin. Toisen tapaamista kaipasi; kaikki ne katseet, sanat ja 'huomaamattomat' kosketukset jos toinen vaikka meni ohi. En ole IKINÄ tuntenut yhtää naista kohtaan näin ja luulen etten ikinä tule tuntemaankaan.

Elämä kuitenkin vie eteenpäin ja meidän ehkä nopeankin "tunteiden roihahduksen" jälkeen, tilanne tasaantui ja kaikenlaista sattui siinä välissä. Koskaan emme menneet halausta ja näitä ohimeneviä kosketuksia pidemmälle mutta se tunne meidän välillä oli jotain käsin kosketeltavaa. Lämmöllä ja osittain myös kaipauksella tulen muistamaan ne hetket aina. Edelleen olemme väleissä ja huomaan että ikävöin usein ihan huomaamattakin mutta tällaista tämä elämä on. :)

En koe olevani edelleenkään pelkästään naisiin päin mutta myönnän että ajatukseni ja käsitykseni omasta itsestäni ja ehkä 'suuntautumisestani' muuttui tuon ajanjakson aikana voimakkaasti enkä yhtään osaa sanoa mitä tulevaisuudella minulle voisi vielä olla tarjolla. ;) Avoin ja utelias aion olla. Elämä voi joskus yllättää.

Mitään ongelmaahan ei muuten ole, kuin että olet tuon miehen kanssa. Muuten voisit olla vapaasti kenen kanssa haluat; miehen tai naisen - sellaisen jonka kanssa voisit kokea läheisyyttä ja seksia.

Mikä suakin oikein vaivaa???? Sä olet iältäsi sen ikäinen että ei mene enää pelleilyjen piikkiin. Mun tytöt on kihlautuneet kavereidensa kanssa ja niillä on sormuksia siitä mutta että mua vanhempi kehtaa aloittaa samat pelleilyt. Mä ostaisin sinuna ison pehmolelun tai lemmikin jota halailla. Mua niin kyllästyttää tää aihe...sano nyt vielä että mun vaimo ja ottakaa pari sataa selfietä jotka voitte jakaa koko maailmalle.

No huh huh... Ehkä tässä ap:n alotuksessa ei nyt kuitenkaan kyse ole ns. julkilesboilusta?

ap, sanoisin että läheisyydenkaipuussa se toisen läsnäolo ja kosketus ovat niitä asioita jotka tuntuu hyvältä riippumatta sukupuolesta. Sen ei tarvitse olla mitään seksuaalista. Ja jos on niin kenties olet bi-seksuaalisuuteen taipuvainen? Kun tarpeeksi jätetään huomiotta niin se toisen huomaavaisuus tuntuu hyvältä.

Mä en nyt kyllä ehkä ole oikea vastaamaan, koska tunnen myös seksuaalista vetoa eräitä naisia kohtaan, mutta... Joo, on sellaisia, joiden kanssa tavattaessa ollaan kaulakkain pitkä tovi. Halaillaan ja suukotellaan ja istuskellaan vierivieressä ja kuunnellaan kuulumiset ja lohdutellaan tai iloitaan yhdessä.

Mä en nyt kyllä ehkä ole oikea vastaamaan, koska tunnen myös seksuaalista vetoa eräitä naisia kohtaan, mutta... Joo, on sellaisia, joiden kanssa tavattaessa ollaan kaulakkain pitkä tovi. Halaillaan ja suukotellaan ja istuskellaan vierivieressä ja kuunnellaan kuulumiset ja lohdutellaan tai iloitaan yhdessä.

Ihania kokemuksia. Voi niitä tietysti kokea miehenkin kanssa - meitä miehiä kun on monenlaisia. Itse pidän hellittelystä ja tietty seksistäkin. Hellimisen ei kuitenkaan tarvitse johtaa seksiin. Miehillä yleinen ongelma - josta naiset eivät pidä, on se että monasti miehet pyrkivät heti pöksyihin jos vähän hellitään.

Ihania kokemuksia. Voi niitä tietysti kokea miehenkin kanssa - meitä miehiä kun on monenlaisia. Itse pidän hellittelystä ja tietty seksistäkin. Hellimisen ei kuitenkaan tarvitse johtaa seksiin. Miehillä yleinen ongelma - josta naiset eivät pidä, on se että monasti miehet pyrkivät heti pöksyihin jos vähän hellitään.

Voi kuule! On mulla tuttuja miehiäkin joiden kanssa teen noin. Omasta rakkaasta puhumattakaan... Joka ilta suunnilleen.

Aloittajan tarina kuulostaa aika samalle kuin omani. Vaikka en mikään naisiin suuntautunut sillä tavalla olekaan, mutta ystävä on aina ystävä vaikka voissa keittäisi.

Silloin tällöin pääsen tämän ystävättären kanssa iltaa viettämään ja meidän iltaan on monesti kuulunut intiimi kahdenkeskeinen hetki kylpyammeessa, pestään toisemme ja toisinaan hieman leikittelevästi ollaan toisiamme sivelty esim höyhenillä, hierottu vartalovoiteita aja sen sellaista. Mutta vaikka siinäkin on ripaus erotiikkaa ja välillä pitää purra huulta ettei mene liian pitkälle, niin kysymyksessä on ihan kahdenkeskinen irroitus arjesta, eikä sen enempää. Tätä on jatkunut useamman vuoden ajan, eikä tästä ole ollut haittaa kummankaan parisuhteelle. Päin vastoin. Akut ladanneena jaksaa sitten kotonakin yksin kaikessa rauhassa sähköhuovan alla :)

Jos ei parisuhde muuten osoita paranemisen merkkejä, niin minä ainakin olen suunnitellut hakevani eroa. Miehelle asiasta puhuin ja hänellä ei ollut asiaan mitään sanottavaa kun lapset ovat kukin opiskelemassa tahollaan.

En tiedä miten jotkut saavat pidettyä suhteensa niin eloisina ja värikkäinä. Itse en siihen ainakaan ole pystynyt. Eikä tuo mieskään hirmu innokas ole yrittämään muutaman totaalisen epäonnistumisen jälkeen.

Ei millään pahalla aloittajalle, mutta näytin miehelle tätä keskustelua ja yritin pitää pokkaa samalla, mutta eihän siitä mitään tullut.

Mies totesi tuossa tyynesti, että nukkuivat hekin opiskeluaikaan kolmeen pekkaan (erittäin hyvät kaverukset samasta solusta) vierekkäin sohvalla lusikassa, kun oli ulkona ollut -35 pakkasta, solukämpässä alle 18 lämmintä ja tulleet jostakin rymyämästä asunnolle.

Ja hänen mukaansa on täysin normaalia hakea lämpönsä muualta. Kuulema raahannut ennen minun tapaamistani sänkynsä pantterin viereen, että on öisin saanut edes jotain lämmikettä.

Heitti vielä tuossa, että ei se kerta miehestäkään homoa tee, kolmannellakin kerralla mietityttää onko se se oikea juttu ja kuulema naiset on aivan luku erikseen, kun ne on luotu yhteen (????).

Ja minä vielä erehdyin muuttamaan yhteen tuon filosofin kanssa :D

Mutta omalta kantilta vielä kommenttina, tuo on täysin normaalia. On tuota itsekin tullut nukuttua opiskeluaikoina monesti siskonpedissä ystävän kanssa ja aamulla kerran herännyt ilman rihman kiertämää. Eli minun puolelta iso peukku ja tsemppiä parisuhteeseen! :)

Minusta tuossa ei ole mitään pahaa. Niin kauan kun ei toisen housuihin tai liiveihin mennä. Jos joku (nainen) minun rintojani puristelisi, niin pyytäisin lopettamaan. Rintojen nuoleminen/imeminen/näykkiminen menee pettämiseksi. Samaten suuteleminen. Ja värkkien räplääminen. Silloinhan on tarkoituksena jo tuottaa seksuaalista nautintoa toiselle, joka ei parisuhteessa olevalle ole sallittua kuin kumppaninsa toimesta.

Kyllä tuota joskus on itsekin hyvään ystävään liimautunut alastomana kiinni kun on ensiksi kylmettänyt itsensä ja ei ollut sitä miestä vielä silloin. Lähekkäin olemista ei voi minusta verrata mitenkään "lesboiluun". Ja jos ihan rehellisiä ollaan, niin minä kun olen tämmöinen hoikka tikku, niin mikään ei tuntunut niin turvalliselta kuin "isompikokoinen" ystävä, joka auttaa läpi vaikka harmaan kiven.

Raskausaikana sitä mietti kun jotkut tuntemattomatkin naiset laittoivat käden mahalle, että onko sitä jotenkin outo kun ei halua toisten koskettavan ja välillä kävi jo mielessä, että pitäisikö tästä muka jotenkin nauttiakkin, mutta minusta jokaisen keho on oma, ei toisen. Ja minä en halua että minua ainakaan kosketellaan, jos se koskettelija ei ole puoliso. Aivan sama, onko se lääkäri, hoitaja, ystävä. Lähekkäin oleminen on aivan eri asia. Enkä minä(kään) halua aina sitä puolisota lähelleni. Saati sitten kosketuksia.

Jos minä olisin pitkään ilman toisen läheisyyttä, niin uskoisin että välit joihinkin ystäviini syventyisivät selvästi. Ja en pitäisi mitenkään ihmeellisenä asiana vaikka jonkun kanssa sohvalla vierekkäin makaisinkin televisiota katsellessa. Näin parisuhteessakin ollessa jonkun kerran ystäväni kanssa sylikkäin istunut kun olemme hiuksia letittäneet ja tämä on minusta läheisyyttä parhaimmillaan, mitä en voi keneltäkään mieheltä saada.

Lähekkäin oleilu ei ole kyllä minusta ihastumista millään tavalla. Jos joku ihastuu toiseen, niin eikö silloin halua toista jo vähän muullakin tavalla kuin pelkästään lähelle? Jos minä ihastuisin johonkin toiseen naiseen, niin ymmärtäisin, että tähän liittyisivät intohimoiset suudelmat, käsien vaeltelu ja muutenkin enemmän kuin pelkkä lähekkäin olo. Vai onko mieheen ihastuminenkin vain lähekkäin istumista?

Ei millään pahalla aloittajalle, mutta näytin miehelle tätä keskustelua ja yritin pitää pokkaa samalla, mutta eihän siitä mitään tullut.

Mies totesi tuossa tyynesti, että nukkuivat hekin opiskeluaikaan kolmeen pekkaan (erittäin hyvät kaverukset samasta solusta) vierekkäin sohvalla lusikassa, kun oli ulkona ollut -35 pakkasta, solukämpässä alle 18 lämmintä ja tulleet jostakin rymyämästä asunnolle.

Ja hänen mukaansa on täysin normaalia hakea lämpönsä muualta. Kuulema raahannut ennen minun tapaamistani sänkynsä pantterin viereen, että on öisin saanut edes jotain lämmikettä.

Heitti vielä tuossa, että ei se kerta miehestäkään homoa tee, kolmannellakin kerralla mietityttää onko se se oikea juttu ja kuulema naiset on aivan luku erikseen, kun ne on luotu yhteen (????).

Ja minä vielä erehdyin muuttamaan yhteen tuon filosofin kanssa :D

Mutta omalta kantilta vielä kommenttina, tuo on täysin normaalia. On tuota itsekin tullut nukuttua opiskeluaikoina monesti siskonpedissä ystävän kanssa ja aamulla kerran herännyt ilman rihman kiertämää. Eli minun puolelta iso peukku ja tsemppiä parisuhteeseen! :)

Suomessa ei saa pitää panttereita kotieläimenä.

Yhteistyössä