kun mikään ei kelpaa :(

  • Viestiketjun aloittaja äittäääää
  • Ensimmäinen viesti
äittäääää
miks se on niin että mikään ei kelpaa.. jos olen kotona pienten (1 ja 3v) lasten kanssa minua moititaan laiskuudesta ja siitä että mieheni elättää minut. jos menen töihin ja lapset hoitoon, joku kauhistelee sitäkin. jos isompi lapseni käy kerhossa kun olen kotona, siitäkin tulee mutinaa... Yleensä en välitä tisten kommenteista vaan teen juuri niinkuin lapsilleni itselleni on parasta, mutta tänään olen pahoittanut mieleni useaan kertaan toisten ihmisten kommenteista :(
 
"natunen"
toi on ärsyttävää kyllä! ite oon oppinu vaan sanoon napakasti jotain takasin enkä sen kummemmin ees alkanu perusteleen asiaa jollekulle kuka on päättäny mutista jostain turhasta.jossain vaiheessa miehen sukulaiset kyseli aina millon menen töihin.hämmennyin ensin,nykyään en edes välitä.oon kotona siihen asti kun lapsi 3v,sillä selvä :) yritä olla välittämättä ja selittelemättä,ei ne arvostelijat ansaitse mitään selityksiä,tokaiset vaan jotain ja annat olla..
 
kyllä sitä vaan on itse tiedettävä missä muodossa se elämä on hyvää itse kullakin ei sitä voi toisten sanomisten mukaan joka suuntaan kumarrella kun väkisin johonkinpäin pyllistääkin:D ota huumori kehiin ja päivittele päivittelevien kans että saiskohan ensvuonna jo päiväkotiin kolmeks pvää isomman etkä oo ymmärtävinäs että arvostelua on ilmassa..... ethän sä tiedä vaikka ne oikeesti kadehtis sun kykyä järkätä elämäs mieleisees muotoon
 
ap.
kiitos tuesta :) näinhän se on, että toisten kommenteista ei pitäis välitää ja tosiaan ei voi toisia miellyttää, aina olis joku jota mun ratkaisut ei miellytä. ja kateutta varmaan monellakin on meidän perheen tilannetta kohtaan. ite kun koittaa elää niin, ettei kenenkään ratkaisuja omien työasioiden ja lasten hoitoasioiden suhteen tulisi moitittua niin tulee turhankin usein paha mieli kun ite saa kuulla kaikennäköistä. ja kyllä, isomman lapseni kerhokäynnit ovat yksi pahimmista mototuksen kohteista :( Mutta huumoria vaan, sillähän sitä monestakin selviää! toisaalta vois koittaa olla ilonen että niin moni on kiinnostunu mun elämästä, rahoistani ja työhön paluustani..
 
:hug:
On se äitin elämä ihmeellistä kun siitä aina kysellään samat asiat ja mikään ei ole hyväksi. Ei kotona, ei töissä, ei se, että lapset on kokoajan kotona, eikä se, että ne on välillä hoidossa.
Minuakin ärsyttää aina se kysely, mitä teen sitten kun äitiysloma loppuu (joka ei vielä ole edes alkanutkaan!!) vitustako mie tiiän mikä tilanne silloin on!
 
Sun pitää kelvata vain itsellesi :)

Jos yrität miellyttää kaikkia, niin...no, se nyt vaan ei tule ikinä onnistumaan. Jos kuuntelee muiden mielipiteitä liian herkässä mielentilassa, niin siitä ei tule muuta kuin kurja olo. Jokaisella meistä on mielipiteitä, ja kuuluu ollakin (eikä se välttämättä mitenkään liity esim. kateuteen, kuten palstalla usein tykätään ajatella), mutta jutun juju on siinä että ei anna toisten mielipiteiden vaikuttaa liikoja. Ja ettei ylitulkitse toisten sanomisia.
 
3x äityli <3
kun itse tiedät mikä on sinulle ja perheellesi juuri tässä tilanteessa parasta, ei muiden napautuksilla ja päivittelyillä ole juurikaan merkitystä..nyt rutkasti itsevarmuutta peliin !! pystyt siihen kyllä! :) :)
itse olen kantapään kautta oppinut,että muiden mieliksi tekeminen ei aiheuta mitään hyvää..
 

Yhteistyössä