kun mies osaa olla omahyvänen p*ska!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eroa mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eroa mietin

Vieras
pinna kireellä molemmilla ei rahaa ei töitä. itse yritän kaikeni tehdä että jostain saa ruokaa, tänäänkin esim. kävin ruokajonossa lapsen kanssa.. mitäs mies ei halua lähteä mukaan.
minä joudun käymään useimmiten kaupassa kun mies ei pidä ihmismassoista. minä soittelen välillä hänenkin puolestaan paikkoihin kun ei itse voi edes tyyliin lopettaa lehtitilausta
tilaa muutenkin turhaa shittiä vaikkei rahaa ole niin minä kuulemma tuhlaan talouden rahat, ja roudaan rojua kämppään. :0

no joka tapauksessa, kun lapsen kanssa tulin kotiin ruokajonosta, ukko rupesi tyhjentämään kassia ja samalla kun laskii pöydälle jotain purkkia ja samalla kysyi että tämänkö sait.. niin sanoin että joo, kun jakaja antoi sen. vaikka kuulemma tuolla kysymyksellä tarkoitti että nämä kaikkiko sait? veti herneen nenään vastauksestani ja sanoi että ei sitten keskustella ollenkaan. itse yritin sitten kysellä mikä on, ja mistä olisin voinut tietää että se tarkoitti kaikkia tavaroita jos sanoo että tämänkö sait...
edelleen kun yritin kysellä mikä nyt niin, ei voinut vastata muutakuin itsehän sä rupesit huutamaan.. siis what? en huutanut missään vaiheessa kun lapsen takia yritän pitää rauhan talossa. mies huuti mulle kyllä kaiken mitä suusta tuli.
sitten oli menossa tupakalle niin yritin taas keskustella ja sain vain sanottua että minuakin veetuttaa tää tilanne. niin vastaus taas että ole nyt hiljaa. vastasin että sähän et mua määrää olemaan hiljaa(on näiden vuosien aikana sanonut usein ja nyt halusin käsitellä patoutuneet keskustelut) mutta edellen jatkoi että hiljaa. otin kateeni esinee kun kypsytti paljon MUTTA MISSÄÄN NIMESS EN SITÄ AJATELLUT HEITTÄÄ VAAN SEN TAKIA SEN OTIN ETTÄ SAISIN MIEHEN HILJAISEKSI JA SAISIN SANOTUKSI ASIAN.siitähän mies pillastui ja tuli perässä ja huusi että kun sä et ymmärrä yhtään mitään ja pidä se turpas kiinni.. ja meni tupakalle ja meni makuuhuoneeseen pelaamaan.ei puhu yhtikäs mitään..
Lapasikin säikähtyi tilanteesta. vaikka olen useasti miehelle sanonut että lapsen vuoksi ei ääntä koroteta vaan vaikka kuinka kismittään niin asiat hoidetaan rauhallisesti.. tai no mieshän EI anna mun koskaan keskustella kun ei jaksa kuunnella ja siksi että jankutan samasta asiasta.

joo sori pitkä sepustus. pahoittelut siitä mutta vtutus on suuri omalta kohdalta.

Eikö olis helpompi elää niin, ettei tarvii lapsen lisäksi miehellekin toimia "äitinä"? Tarkoitan, että saattaisit voida paremmin lapsen kanssa kaksin. Saisi mies sitten opetella itse hankkimaan oman ruokansa ja soittamaan puhelunsa.

Eikö olis helpompi elää niin, ettei tarvii lapsen lisäksi miehellekin toimia "äitinä"? Tarkoitan, että saattaisit voida paremmin lapsen kanssa kaksin. Saisi mies sitten opetella itse hankkimaan oman ruokansa ja soittamaan puhelunsa.

asia on useasti käynyt mielessä, mutta jotenkaan en ole saanut sitä aikaiseksi. turtunut kai?
ja mies sanoo ettei anna lasta minulle kun hän hoitaa lasta kotona(hoitovapaalla, työtön oikeasti myös)

asia on useasti käynyt mielessä, mutta jotenkaan en ole saanut sitä aikaiseksi. turtunut kai?
ja mies sanoo ettei anna lasta minulle kun hän hoitaa lasta kotona(hoitovapaalla, työtön oikeasti myös)

Luulisin, ettei miehellä joka ei pysty edes omia asioitaan hoitamaan ole kovin suurta saumaa pitää lasta. Erosta mulla ei tosin ole henkilökohtaista kokemusta, joten en uskalla varmaksi väittää. Perheneuvolassa tms. voisit ehkä käydä vinkkiä kysymässä?

asiaa vielä sanoekseni että liitto ei antanut rahaa kun olen heidän mielestä kesälomalla, edellinen työ päättyi kun firma meni konkkaan.
miehelle myös olen sanonut että voisi etsiä töitä mutta ei halua... haluaa jäädä kuulemma koti-isäksi.

[QUOTE="a.p";23491236]asiaa vielä sanoekseni että liitto ei antanut rahaa kun olen heidän mielestä kesälomalla, edellinen työ päättyi kun firma meni konkkaan.
miehelle myös olen sanonut että voisi etsiä töitä mutta ei halua... haluaa jäädä kuulemma koti-isäksi.[/QUOTE]

Toivottavasti saat ansiosidonnaista kuitenkin jossain vaiheessa. Ei "kesäloma" voi määrättömiin kestää. Liittoa voi vähän hätyyttää, että tekevät päätöksen.

Säkö sitten elättäisit miestä, joka on loppuikänsä koti-isänä? Mun mielestä tuo mies vaikuttaa kyllä jonkinasteiselta ongelmalta. Itsesi ja lapsesi elättäminen on sulle varmasti ihan riittävä urakka.

Teillä varmasti riittää selvitettävää mutta kiinnitin huomiota siihen että sinä käyt lapsen kanssa ruokajonossa ja kaupassa kun mies ei halua ihmisten lähelle. Miksei mies voi katsoa lasta sen aikaa?

Uskon että rahan puute laittaa kummallakin hermot kireälle. Ja tietysti jos ennestään jo on ongelmia niin ne vaan paisuu tuossa tilanteessa. Eikä kaikki parit jaksa niin tiivistä yhdessäoloa kuin mitä teille nyt väkisinkin tulee kun molemmat on työttömänä.

Miehen kannattaisi käydä juttelemassa jossain jos oikeasti ahdistuu ihmisistä ja ehkä sekin on syy miksei töihin halua mennä vaan jäädä kotiin? Paniikkihäiriö?

Toivottavasti saat ansiosidonnaista kuitenkin jossain vaiheessa. Ei "kesäloma" voi määrättömiin kestää. Liittoa voi vähän hätyyttää, että tekevät päätöksen.

Säkö sitten elättäisit miestä, joka on loppuikänsä koti-isänä? Mun mielestä tuo mies vaikuttaa kyllä jonkinasteiselta ongelmalta. Itsesi ja lapsesi elättäminen on sulle varmasti ihan riittävä urakka.

Kyllä sidonnaista saan varmaan tässä kuussa viikon verran kun siitä menee vielä lomapäivät, ja karenssi joka on viikko. eli sidonnaista saan varmaan viikonverran kokonaisuudessa.
ja olen muutenkin omista saamisista tinkinyt että saan taloteen ruokaa, lapselle tarvittavat.vuokaran ja laskut maksettua.mies hoitaa omat laskunsa hoitorahasta ja tuhlaa omat jäämisensä.

[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";23491407]Teillä varmasti riittää selvitettävää mutta kiinnitin huomiota siihen että sinä käyt lapsen kanssa ruokajonossa ja kaupassa kun mies ei halua ihmisten lähelle. Miksei mies voi katsoa lasta sen aikaa?

Uskon että rahan puute laittaa kummallakin hermot kireälle. Ja tietysti jos ennestään jo on ongelmia niin ne vaan paisuu tuossa tilanteessa. Eikä kaikki parit jaksa niin tiivistä yhdessäoloa kuin mitä teille nyt väkisinkin tulee kun molemmat on työttömänä.

Miehen kannattaisi käydä juttelemassa jossain jos oikeasti ahdistuu ihmisistä ja ehkä sekin on syy miksei töihin halua mennä vaan jäädä kotiin? Paniikkihäiriö?[/QUOTE]

mies kyllä katsoo lasta tarvittaessa, mutta enemmän saa ruokaa kun on lapsi mukana. viimeksi kun kävin yksin niin sain , makkarapaketin ja maitorahkan.

mitä yhdessä oloon tulee niin mies on oikeasti erakko, viikonloputkin joudun yleensä olemaan kotoota pois kun mies sanoo että painu nyt vttuun jos esim olen huomenta sanonut väärällä äänellä.
olen miehelle ehdottanut jo useasti pariterapiaa ei suostu. ei suostu menemään lääkäriinkään vaikka olisi kuinka kipeänä niin tuskin menee kenenkään kanssa keskustelemaan..
suhteessa kuulemma minä olen se lapsellinen miehen ja miehen äidin mielestä.
miehellä siis ikää 29 minä 27.

Kertomasi perusteella minusta kuulostaa, että miehesi ongelmat ovat oikeasti mielenterveydellisiä, eikä niinkään omahyväisyyttä. En tarkoita tätä nyt millään hullu mikä hullu -asenteella, vaan tuo erakoituminen, ihmisten välttely ym. kotoa pois ajaminen kuulostaa jo vähän vakavammalta. Todella hankala tilanne sinulle. Elämä ei varmasti ole helppoa.

Mutta jos mies ei kykene hakemaan apua ja ero tulee, niin ei se mies yksin päätä lapsen asumisesta, eikä voi sanoa, ettei anna lasta sinulle. Ihan kuten et sinäkään voi sanoa miehellesi, että lähdet ja viet lapsen mukanasi. Kyllä nuo asiat jotain muuta kautta sovitaan. Mutta tottahan se on, että jos miehesi on vain jollain tavalla täysillä matkassa, niin silloin lapsella on oikeus molempiin vanhempiinsa. Eikä se lähivanhempikaan aina ole automaattisesti äiti.