Kun mies on muualla töissä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Komennusmies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Komennusmies

Vieras
Kysymys teille arvon naiset.Onko teidän puoliso komennustöissä toisella paikkakunnalla?Tiedättekö mitä siellä tehdään töiden lisäksi?Olen itse tehnyt komennustöitä kohta 8 vuotta ja nyt alkaa pikkuhiljaa kyrpimään tämä teidän ukkojenne valitus.Mä saan kuulla jatkuvasti minkälainen pirttihirmu on kotona odottamassa.Mä saan kuulla tilitystä siitä että ole onnellinen koska sulla ei ole akkaa kotona odottamassa.Mikä teillä kotona mättää että ukkonne ryyppäävät ja käyvät huorissa?Jos joku lähtee mulle akaksi ja jatkan näitä hommia ehkä sitten voin ymmärtää tämmöistä menoa.Toivottavasti ymmärtte mitä tarkoitain koska kirjoitan tätä baarista käsin parin kaljan nousuhumalassa.En voinut jäädä kämpille koska työkaveri haalas satunnaisen hoidon sinne.

Ei ole komennushommissa.
Käske niiden ukkojen lopettaa se valittaminen. Eihän sellaista tartte kuunnella. Ja saahan tuollaisella satuilulla hyväksynnän siltä kamulta mennä huoriin.

Minulla mies on nyt muualla töissä tämän alkutalven ajan ja luulen kyllä tietäväni mitä hän tekee työajan ulkopuolella, katselee telkkaria ja on vain. Hän on näet sukulaisen luona yötä, kun työpaikka on siinä lähellä. Ja minä en mielestäni ole ns. pirttihirmu vaan yritän tehdä kotiolot mukavaksi, kun mies tulee viikonloppuisin työviikon jälkeen kotia. Minusta on ihanaa kun mies tulee viikonlopuksi kotiin.

Mies oli 8 v reissutöissä, kunnes lähti yrittäjäksi viime kesänä. Mäkin luotin häneen kun en muuta voinut, ja toivon ettei hän käyttänyt luottamustani väärin. Mä en mielestäni ole mikään pirttihirmu, hoidin mm valtaosan kaikista kotitöistä ettei koti olis reissaajalle mikään työleiri. Jos oli ulkomailla saakka ja näin ollen kauemmin poissa, yritin keksiä jotain spessua kotiinpaluun kunniaksi. Kiva on kyllä sekin ettei hänen enää tarvitse matkustaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23165833:
On komennuksella.

En mä voi muuta luottaa, siihen meidän suhde perustuu.

Ex-mieheni on vieläkin komennuksella johon lähti viis vuotta sitten.Löysi uuden ja kuulemma paremman vaimon.Minä sain sentään pitää kaksi yhteistä ihanaa lasta.Toivottavasti komennus jatkuu mahdollisimman kauan.

No onhan tuo komennuksella, ulkomailla. Ollut jo monta vuotta ja lisää tulee olemaan. En tietenkään tiedä mitä kaikkea siellä tapahtuu, mutta eipä semmoisia voi jatkuvasti miettiäkään! Sitten ainakin muuttuisi pirttihirmuksi. Pakko kyllä sanoa, että joskus on tosi vaikea olla miehen kanssa, joka on aikaerorasituksissaan ihan muussa maailmassa ja kireä, sitä voi itekkin olla aikamoinen pöllö. Mies ei kuitenkaan käsittääkseni pidä minua pirttihirmuna ja dokailee kyllä matkoillaan (joskin harvemmin kun eivät aina yövy maissa, jolloin alkoholia ei edes saa juoda), mutta en usko että huorissa käy. Toivottavasti ei! Ja on kyllä sen näköinen ukkeli että saisi varmasti seuraa ihan maksamattakin.

KAverin mies sen sijaan jäi kiinni monesta suhteesta joita oli kotimaan reissuillaan tehnyt. Yhdessä ovat yhä, onnellisesti, ja mies oli kuulemma arvottanut elämänsä uudestaan. Ja tässä tapauksessa nainen ei todellakaan ollut pirttihirmu, ihan kaikkea muuta.

Muuten, tämän tarinan aloittanut komennusmies, mitä oikeastaan yrititkään viestilläsi selvittää? Että mikä ajaa miehet pettämään työreissuillaan, vai että kai me naiset tiedämme mitä se ukko puuhaa? Vai vaan se että kiukuttaa kun ei päässyt omaan sänkyyn nukkumaan kun työkaveri varasi kämpän?

No jos kotona odottaa tyypillinen itseään täynnä oleva kotifemakko rupsahtava palstaämmä niin mies kuin mies dokaisi ja kävisi vieraissa reissuillaan minkä ehtisi. Kannattaa katsoa peiliin jos niin käy.

Ai niin, mun tuntemat reissumiehet sanoo että niin, onhan se muija kaukana, mut niin sitä on itsekin. Siinäpä vähän miettimistä itse kullekin kai. Ja antaahan ne reissuhommat mahtavia tilaisuuksia pettää jäämättä siitä koskaan kiinni, mutta kaipa samaiset henkilöt (joilla kotona niiiiiin vaikeaa) pettäisivät vaikka naapurissa jos tilaisuus tulisi.

On mies komennuksella, en mielestäni ole pirttihirmu. Toivottavasti ei dokaile ja käy huorissa... Ei voi muuta kuin luottaa. Ja niin se mitä ei tiedä niin se ei loukkaa joten jos käy vieraissa toivottavasti ei jää kiinni. Toiseksi mistä ne miehet tietää mitä me vaimot täällä kotona hommataan....

Muuten, tämän tarinan aloittanut komennusmies, mitä oikeastaan yrititkään viestilläsi selvittää? Että mikä ajaa miehet pettämään työreissuillaan, vai että kai me naiset tiedämme mitä se ukko puuhaa? Vai vaan se että kiukuttaa kun ei päässyt omaan sänkyyn nukkumaan kun työkaveri varasi kämpän?

Mikä työporukan kusitolppa olen.Mulle näköjään voi tulla kertomaan ja hyväksyttämään kaikki moraalittomat teot.Mä jaksan tiettyyn pisteeseen kuunnella tunteenpurkauksia mutta nyt tuli mitta täyteen.Oottako te keikkaukkojen vaimot niin persläpiä että se vaikuttaa munkin työntekoon välillisesti.Haen vielä tuopin vedän sen huiviin ja lähen katton joko pano on ohi.Ps.Saan pillua jos haluan.Hyvvää yötä.

Mikä työporukan kusitolppa olen.Mulle näköjään voi tulla kertomaan ja hyväksyttämään kaikki moraalittomat teot.Mä jaksan tiettyyn pisteeseen kuunnella tunteenpurkauksia mutta nyt tuli mitta täyteen.Oottako te keikkaukkojen vaimot niin persläpiä että se vaikuttaa munkin työntekoon välillisesti.Haen vielä tuopin vedän sen huiviin ja lähen katton joko pano on ohi.Ps.Saan pillua jos haluan.Hyvvää yötä.

Mene valittamaan niiile ukoille äläkä täällä reissumiesten vaimoille! Ukkojen vikahan se on,käske niitä pitämään turpansa kiinni ja viemään panonsa muualle tai olla panematta muita kuin vaimoonsa..:rolleyes:

Viimeksi muokattu:

Se onkin veemäistä kun haetaan idiooteille teoille hyväksyntää, tsemppiä siinä, se on oikeasti tosi ärsyttävää, tiedän. Mutta ei sitä vain reissuhommissa esiinny. Harmi jos aattelet että sun työkavereiden vaimojen persläpisyys haittaa sun elämää noin paljon. Jospa olis pokkaa sanoa niille työkavereille suoraan että toi sun touhus ei todellakaan oo minusta OK, älä sotke mua tähän. Vai onko sellasen jälkeen paha olla töissä sitten? Ontoi sunkin tilanne tosi tyhmä, mut älä nyt eukkoja siitä syytä, itehän ne miehet siellä hölmöilee.

Enkä oo hetkeäkään epäilly ettetkö sais p*llua tarvittaessa.

Enhän mä tiedäkkään mitä tekee, mutta luotan kyllä häneen, vaikka on vähintään kuukauden kerrallaan ulkomailla, tosin harvemmin ilman meitä mutta välillä kuitenkin.

Samalla tavalla se mies saa siellä päässä miettiä mitä se pikkuvaimo kotona puuhaa, vuotaako putket tai paukkuuko vasara.

Jos pettää tai tekee muuta mitä toinen ei hyväksy, sen voi tehdä myös samalla paikkakunnalla.

Mies on vkot toisella paikkakunnalla työn takia. En mä voi muuta kuin luottaa ja kyllähän mä luotankin. Meillä on siltä kannalta hyvä suhde, että puhutaan heti ongelmista ja ollaan molemmat sitä mieltä, että pettäminen on seurausta jostain muusta ja se joku muu täytyy hoitaa ennen kuin tulee sellainen olo, että on tarve pettää.

[QUOTE="kutri";23166345]On mies komennuksella, en mielestäni ole pirttihirmu. Toivottavasti ei dokaile ja käy huorissa... Ei voi muuta kuin luottaa. Ja niin se mitä ei tiedä niin se ei loukkaa joten jos käy vieraissa toivottavasti ei jää kiinni. Toiseksi mistä ne miehet tietää mitä me vaimot täällä kotona hommataan....[/QUOTE]

Noin mäkin uskoin ja luotin. Jälkeenpäin ihmettelin miks olin voinu olla niin tyhmä :(

Yhteistyössä