Kun MIES on flunssassa, se on sitten niiiiin kipee että!!

• Viestiketjun aloittaja Mitta alkaa täyttymään
  • Ensimmäinen viesti
Mitta alkaa täyttymään
mies ollut nyt pari pvää kotona saikulla,flunssaa mutta ei kuumetta. en toki vähättele,onhan se flunssa kurjaa ja jaksaminen ei silloin huipussaan ole juu. Mutta kun minä oon flunssassa tai muutoin kipee, teen tasan tarkkaan samat kotityöt ja lastenhoitamiset ym. kuin terveenäkin!
kyllä nimittäin on ärsyttänyt muutamaan otteeseen kun mies kai luulee että asiathoituu ihan itsellään. pyykit, astioiden pesut, ruuan teko jne jne. röhnöttää vaan tuolla löhötuolillaan ja katsoo telkkaa.

Tosin tämä tilanne ei juuri eroa normaalista meillä :/

"JJJJ"
Istu kanssa ja ota vaikka lehti käteen ja tokase, et kukahan loput hommat tekis? jos hää heti vastaa, ettei nyt kipeenä voi, niin kysy et hoidatko sitten kun paranet? Paiskatkaa tassua vielä päälle. sä kehittelet ittelles heti menoo kun miehes paranee....

Meilläki mies harvoin sairastaa. Mut se riittää ko mittari nousee yli 37 ees hilkun verran, se kaatuu sänkyyn ja on kuolemassa. :D No ei siinä, mie passaan mielellään, muuten ko elellään aikalailla tasajakosesti kotitöissä jne.

Sammaan sarjaan kuuluu se, että mies ei lähe lääkäriin vaikka mikä ois, ei ennenkö pää irtoaa. Sittekki täytyy vähän harkita kannattaako se nyt kuitenkaan.... :headwall:

"vieras"
Meillä se on toisinpäin. Mies sairastaa siinä sivussa, mut kun MÄ olen kipee niin oksat pois! En tosiaan voi tehdä mitään ja valitan vielä koko ajan. Puolustuksekseni voin sanoa, että olen todella harvoin kipeenä.

"huh"
meillä kun miehellä näyttää mittari tasan 37 tai vähän yli niin se on niiiiin kuoleman sairas että ei voi muuta kun sängyssä maata:Oja sieltä sitten voivottaa että tuotko mehua....??ite kun olen "oikeasti"kipeänä eli tosiaan kuume yli 39 ynnä muuta ollut etten edes pystyssä pysynyt(ja silti pitäny lapsi hoitaa ja siivota),niin mies vaan sanoo et älä valita tai muuta vastaavaa:O

"Pee"
Meillä kans samanlainen mies, jo 36.5 on sille varmasti nousemassa oleva kuume ja juuri iskevä paha flunssa. Sitten huokaillaan ja ollaan niin kipeitä...

Mun isä on kyllä kans hauska flunssassa. Aina kun se joutuu sillloin olemaan jalkeilla niin se valittaa ihan oikeasti koko ajan tasan tarkkana näillä sanoilla tuskaisesti voihkien:" Aijaijai... Voivoi voi...Aijaijai... Voivoivoi..." Kuulostaa hauskalta tosin vain pari eka kertaa, mutta kun tätä jatkuu koko päivän, niin en yhtään ihmettele että äitiltä menee hermot =)

ha!
Meillä on myös mies aina pienimmässäkin kuumeessa niin kuoleman sairas, että oiekin naurattaa kun iso ja raavas mies muuttuu pieneksi piipittäväksi poikaseksi :D pitäisi päätä silitellä ja mehua tuoda ja ties mitä! itse tosin pitää sit aina lapset ja koti hoitaa vakka pää kainalossa. Ja multahan sitä passaamista ei tipu, ainakaan niin kauna kun en itse saa rauhassa sairastaa ;)

vieras ihmettelee
Meillä on myös mies aina pienimmässäkin kuumeessa niin kuoleman sairas, että oiekin naurattaa kun iso ja raavas mies muuttuu pieneksi piipittäväksi poikaseksi :D pitäisi päätä silitellä ja mehua tuoda ja ties mitä! itse tosin pitää sit aina lapset ja koti hoitaa vakka pää kainalossa. Ja multahan sitä passaamista ei tipu, ainakaan niin kauna kun en itse saa rauhassa sairastaa ;)
Miksi ihmeessä toimit noin, huolenpidon pitäisi olla vastavuoroista aikuisten välillä.

Joo, mun eksä oli kans aina lähes kuollut kun vähän flunssaa iski. Mutta ei millään ymmärtänyt kun minä en voinut 40 asteen kuumeessa ja angiinassa viimesilläni raskaana lähteä 35 asteen pakkaseen kauppaan kävelee. Olin kuulemma itsekäs. Niin kai.

Eron jälkeen oli lähes taivallista sairastua. Tietty hoidin lapset mutta kukaan ei syyllistänyt lepäämisestä hommien välillä :)

"vieras"
Sama homma täällä! Ärrrr..

Itse olin ensin viikon flunssassa: tein töitä, tein ruokaa, tein kotitöitä

Sitten miehelle tuli kurkku kipeäksi, ei mitään muita oireita. Ja heti piti hänen jäädä kotiin, ei jaksanut edes kaupassa käydä, vaikka ei ollut edes kuumetta hällä tai mitään muutakaan, vain kurkku kipeä!! Kotitöitä ei jaksanut tietenkään tehdä, mutta kas kummaa, kavereiden kanssa virkistysiltaan kyllä riitti voimia.

Juuu onhan ne oikeen kipeetä sillon ja on se okei, mutta auta armias, jos ite uskallat valittaa kipeyttäs ni tulee rutinaa. Viimeks mies oli viikon kipeenä ja mä sit siihen perään. Toinen valitti joka päivä, kuinka kippee on ja saatttuuuu saaattuuu ja minä passaan ja hoivaan kykyni mukaan. Mä olin kipee ja satuin mainitsemaan asiasta (niin että on tosi hutera olla), ni tää sano ettet oo sit siivonnu tota yhtä huonetta niinku sun piti.. :mad: Ja mä tosiaan olin siivonnu lähes jokasen muun paikan panadolin ja buranan avulla valittamatta kertaakaan... Miehet!! (ainakin osa niistä(ettei vaan tuu yleistyssyytettä;) ) )

Niin, jos se miesten sairastaminen on niin rajua ja kamalaa jo vähemmillä lukemilla, niin miksi ne eivät sitten usko että se vaimo ei voi siivota, kokata, pyykätä, hoitaa lapsia ja käväistä vielä kaupassa kun kuume kolkuttelee 39:ää? Liittyykö se empatianpuutekin samoihin hormoneihin?

Meille ei onneks talous kaadu jos tiskit ja pyykit on hoitamatta sillon kun sairastaa.
Eihän se toki kellään siihen kaadu. Mut esim mie olen niin turhansiisti ihminen että ahistun ajatuksesta että pesemätön lautanen lojumassa jossaki tai muruset imuroimatta tai.... :ashamed:

Mut minua itteä ei onneksi ees se 40 asteen kuume vielä vie vaakatassoon, jatkan vaan niin kauan että taju lähtee tai mies heittää sänkyyn ja esittää uhkavaatimuksen leppäämisestä :D

........
Miehet on vaan tottuneet siihen ettei ne joudu ikinä normiarjessa kärsimään. Ajatelkaa jos miehillä ois vaikka menkat, ne varmaan ottais sairaslomaa ja luulisivat kuolevansa verenvuotoon. Ja jos ne joutuis kärsimään jostain ehkäisyvalmisteiden sivuoireista, niin ne varmaan uskois olevansa vakavasti sairaita, ja menisivät lääkäriin tutkituttamaan itsensä perusteellisesti

Yhteistyössä