kun mies juo... mikä on liikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu tilanteesta ja siitä minkä lähipiiri kokee liiaksi. Meillä tuo olisi ehdottomasti liikaa.

Alkoholisti alkaa olemaan silloin, kun alkoholi vaikuttaa ns. normaalii elämään.

olen elänyt alkoholistin kanssa, joten periaatteessa tiedän mitä on kun mies juo. mutta nyt miettiny vaan olenko tiukkapipo... mies ollu työttömänä ja kaljaa tuntuu menevän joka viikonloppu. ja aina tuntuu löytyvän joku syy milloin juoda.
rakastan miestäni joka muuten ihana ja kunnollinen. mutta juominen häiritsee...

Mun mielestä yli 1 olutta/ siideriä päivässä on liikaa. Esim. Jos alkoholiin menee viikossa vaikka 70 euroa ( miehesi menolla meneekin.. ) Se on 3600 euroa vuodessa. Esim. 11 vuotiaan pojan ammattimainen jääkiekkopeli vuodessa maksaa valmennuksineen 2400 euroa tai kahden kuukauden käteenjäävä palkka voi olla sen 3600 euroa. Joillakin se on jopa kahden ja puolen kuukauden käteenjäävä palkka.

KYLLÄ tuo haittaisi ja mies saisi kenkää ellei tavat muuttuisi. Lisäksi on lapsellista juopotella viikonloppuisin jos on perheellinen. Saatikka miten naurettavaa on ottaa yli 2 alkoholiannosta päivässä arkisin. Naurettavaa touhua :(

Rahat on pois perheen muilta jäseniltä ja mieskin voisi hankkia aikuismaisempia harrastuksia kuin litkuttelu.

Alkuperäinen kirjoittaja mymmeli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sitten kun ei osaa olla päivääkään ilman. Tuskin tuo parina iltana vielä sun ukostasi alkkista tekee.

ei välttämättä näin. ei alkoholistin tarvitse juoda joka päivä ollakseen alkoholisti.

Peesi. Mutta jos on tilanteita, joissa ei voi olla ilman, on jo alkoholisti. Esim. jos se viikonloppuputki tai saunajuomat on pakko ottaa. Moni sanoo, että voisi halutessaan olla ilmankin, mutta puheet ja käytäntö eivät aina kohtaa.

Olen tavannut selkeitä alkkiksia jotka kuitenkaan en juo joka päivä. Sen näkee siitä suhteesta alkoholiin, siis asenteesta. Perheellisellä aikuisella ihmisellä ei todellakaan tulis olla useampaa alkoholin huuruttamaa päivää viikossa, vaikka joka kerta ei kunnon känniin tuliskaan.

Eräs ystävättäreni joi itsellensä pahan vatsahaavan parikymppisenä ja se oli "vain" muutaman kerran viikossa tapahtuneen reilumman alkoholinkäytön tulosta (useamman kuukauden ajalta). Pitäkää ihmiset huolta terveydestänne!

Meillä tuo mies kans juo iltaisin oluen / pari ja viikonloppuisin enemmänkin, se on mulle ihan liikaa.. Yrittää juoda multa salaa ja on ruvennu valehtelemaan päin naamaa. Aatto aamuna kysyin et muuttaako tähän lähelle, jotta likkojen on sitten helppo tulla isällensä kylään. Se rupes etsimään ittellensä asuntoa heti ja sivuhistorian mukaan myös avioeropapereita on kattellu. Viimmeinen pisara oli mulle, kun mun piti lähteä lahjaostoksille esikon kanssa ja se jäi tuon 9kk kans kotiin. Olin aiemmin sanonu ostavani alkometrin veronpalautuksista ja puhalluttavani sen joka päivä, kun pääsen töistä. Ostin sen tuolla reissulla ja käskin sen puhaltamaan, mutta eipä suostunu puhaltaan.. eli on vaikea arvata mitä oli tehny.. Oltiin tehty kirjallinen sopimus sen juomisesta, mutta ei se pitäny. Rikkoi sopparin heti ekana viikkona. Nyt on jotenkin tyhjä olo ja meinaa paniikkia pukata päälle, et miten pärjään lasten kans, kun on se kuitenkin hyvin auttanu lastenhoidossa ja meillä ei oo enää minkään laista tukiverkostoa.

hei.jo 15 vuotta mun mies on juonut joka päivä.välillä kännissä enemmän. ei aina huomaa. juominen vaikuttaa käyttäytymiseen. tekee kylläkin pihatöitä ja käy töissä jokapäivä. syy juomiseen on kuulemma aina vain tuo työ. työ on niin stressaavaa että pitää juoda. syy juomiseen en ole minä. molemmat lapset muuttaneet pois kotoa. viimeinenkin jo v. 2004.

Yhteistyössä