Kun miehen ystävätär ei halua tutustua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sorrow
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sorrow

Vieras
Haluaisin puhua aiheesta joka on painanut mieltäni jonkin verran. Mieheni tutustui netin kautta naiseen, jonka kanssa hän juttelee mielellään (vain netissä). Nainen itse otti yhteyttä yksityisesti mieheeni, vaikka tiesi minutkin samoista ympyröistä.

Yhteydenpito alkoi vaivaamaan minua kovasti koska se selvisi minulle sattumalta paljon myöhemmin, eikä mieheni ollut kertonut mitään. Ystävätär piti täysin luonnollisena, että hän voi minua huomioimatta rupatella mieheni kanssa päivisin ja öisin, koska se on vain ystävyyttä. "Vapaa-ehtoisestihan mieheni sitä tekee". Meillä ei ollut mitään huolta avioliitossamme, ennen kuin aloin surra asiaa ja otin myös yhteyttä naiseen. Hän lähes raivostui kyselyistäni ja ilmaisi selvin sanoin, että hänellä ei ole minulle mitään sanottavaa, koska puolisoni on hänen ystävänsä, en minä. Sen hän suostui selittämään, että on vain ystävä puolisolleni ja minä teen väärin jos estän yhteydenpidon. Tuollainen yleinen puolustautuminen ei minulle enää riittänyt koska olin jo säikähtänyt tiivistä kanssakäymistä. Olisin halunnut jutella asioista perinpohjin ja tutustua naiseen, niin olisi helpompi hyväksyä hänen ystävyytensä mieeheeni.

Jos miehen ystävätär suhtautuu torjuvasti itseenne, onko silti mielestänne pakko vain hyväksyä erittäin tiheä yhteydenpito huomauttelematta? Vaikka se haittaisi arkeakin?

kyllä se ois mies jonka kanssa ottaisin asian puheeksi eikä ystävätär. jos mies reagoi samalla tavalla kysymyksiin on melko selvää että sutinaa on ilmassa. usko vaan, kokemusta on.

No ethän sinä voi ketään vierasta ihmistä pakottaa puhumaan kanssasi yhtään mistään. Ei hän ole sinulle tilivelvollinen mistään. Miehesi kanssa sen sijaan voit keskustella asiasta.

Tuosta ei tietysti käy ilmi, minkälaisen viestin (epäilevän? syyttävän? ystävällisen?) lähetit miehen ystävättärelle. Miehesi on tietysti vastuussa siitä, kuinka paljon käyttää aikaa netin ääressä istumiseen eikä kukaan toinen henkilö, joka siellä "toisessa päässä" on. Voihan tuossa olla jotain epäilyttävää, mutta kai se siltä mieheltä pitäisi selvittää.

Itse en kyllä hyväksyisi tuollaista ollenkaan! kuulostaa siltä että se olisi muutakin kuin ystävyyttä! nyt kannattaa jutella miehellesi suoraan ja kysyä, missä mennään! Jos mitään vispilänkauppaa ei ole meneillään niin miehes voi varmaan näyttää heidän välisiä keskustelujaan. Ja jos ei niin sitten jotain tekeillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hmmm... Entä jos miehenne pitäisi ystävyyspohjalta tiivistä yhteyttä miespuoliseen nettituttavuuteen? Onko tässä nyt vain sukupuoli, joka hämää.

Tuskinpa miespuolinen ystävä olisi saanut tuollaiset raivarit miehen vaimon kyselyistä.

Alkuperäinen kirjoittaja tii84:
Jos mitään vispilänkauppaa ei ole meneillään niin miehes voi varmaan näyttää heidän välisiä keskustelujaan. Ja jos ei niin sitten jotain tekeillä.

Voi kyllä olla (en ole pykälistä ihan varma), että tuossa tulee viestintäsalaisuus vastaan. Lisäksi, vaikka mitään vispilänkauppaa ei olisi, viestit voivat sisältää jotain muuta henkilökohtaista (siis sen toisen osapuolen asioita), joten näyttämättömyydestä en ihan vielä pettämistä päättelisi.

Hmmm... Entä jos miehenne pitäisi ystävyyspohjalta tiivistä yhteyttä miespuoliseen nettituttavuuteen? Onko tässä nyt vain sukupuoli, joka hämää.

Älä nyt piruja seinille maalaa! Vielä homoseksiäkin suhteessa mukana!

Näyttäisittekö te kaikki ystävienne kanssa käymänne keskustelut miehellenne?

Haluan täsmentää, että juttu ei enää ole niin ajankohtainen, koska paljon juteltuamme sain tehtyä sopimuksen mieheni kanssa, että yhteydenpito on todella paljon harvempaa. Asioiden läpikäyminen on ollut erittäin rankkaa, mutta yhteisymmärrykseen me pääsimme.

Otin yhteyttä naiseen sen jälkeen kun miehelleni puhuminen ei tehonnut. Hän ei ymmärtänyt että asia vaivaa minua todella paljon, koska yhteistä vapaa-aikaa kului uuteen "harrastukseen" rajusti. Nainen oli ensin tutustunut minuun, siksi rohkaisin aikani kipuiltuani mieleni, ja halusin jutella asioista. Ja miehenikin mielestä viestini naiselle oli erittäin asiallinen.

Haluan kuitenkin kuulla kaikkea mahdollista tästä aiheesta, koska selvittelyvaihe oli erittäin vaikea ja tuntuu pahalta vieläkin.

Toivottavasti ei ole kyseessä tämä tapaus: http://kuvaton.com/kuvei/facebook.jpeg

No mutta, tottapuhuen. Sun kuuluu keskustella asiasta miehesi kanssa. Voihan olla että suhde on oikeasti täysin viaton ja platoninen, mutta jostain syystä sillä naisella ja miehelläsi on enemmän yhteistä = ovat kavereita. Ja sinä et häntä ihmisenä kiinnosta. Sen ei tarvitse merkitä sitä että hän suunnittelisi miehesi vamppaamista. Tietysti jos miehesi pitää naiseen yhteyttä todella paljon, on syytä huolestua onko miehesi ehkä ihastunut tähän toiseen naiseen? Mutta sekin on silloin pariskuntana teidän välisenne selvitettävä asia.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:

Näyttäisin! ja näytänkin jos miehen kanssa kirjoittelen, samoin tekee mies jos pyydän.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Jos mitään vispilänkauppaa ei ole meneillään niin miehes voi varmaan näyttää heidän välisiä keskustelujaan. Ja jos ei niin sitten jotain tekeillä.

Voi kyllä olla (en ole pykälistä ihan varma), että tuossa tulee viestintäsalaisuus vastaan. Lisäksi, vaikka mitään vispilänkauppaa ei olisi, viestit voivat sisältää jotain muuta henkilökohtaista (siis sen toisen osapuolen asioita), joten näyttämättömyydestä en ihan vielä pettämistä päättelisi.

Tarkoitin lähinnä sitä, että jos kuulumisia vaihtelee ja säästä puhuu niin voi varmaan keskustelut näyttää :) ei tietenkään ehkä sitten jos nainen kertoo arkoja asioita tms.

Näyttäisin! ja näytänkin jos miehen kanssa kirjoittelen, samoin tekee mies jos pyydän.

No, jotkut kirjoittavat ystäviensä kanssa muustakin kuin vain säästä tai elokuvista.

No, jotkut kirjoittavat ystäviensä kanssa muustakin kuin vain säästä tai elokuvista.

niin..se nyt on vain oma mielipiteeni, että jos aviopuolisoa vaivaa paljon toisen puolison keskustelut naisen kanssa niin pitäisi pystyä näyttämään viestit jos mitään ei kerta meneillään ole, näin meillä. Muilla ehkä toisin.

Yhteistyössä