Kun menette kahden lapsen yhteissynttäreille, viettekö lahjan molemmille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Åsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Åsa

Aktiivinen jäsen
19.03.2007
4 533
0
36
(Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, mutta ajattelin tehdä ihan oman aloituksen)

Meillä nimittäin kaksi vanhinta juhlivat yhdessä, koska olisi tyhmää kutsua suunnilleen samat vieraat kaksi kertaa 1,5viikon sisällä...

Eräs perhe toimi aiemmin kuitenki niin, että toivat lahjan jostain syystä vain toiselle ja toinen sai kortin myöhemmin postissa (vaikka täyttää vuosia aiemmin). En käsitä miksi pitivät vain toista lasta lahjan arvoisena :( Ilmeisesti siksi, että heidän esikoinen on saman ikäinen tämän lahjan saajan kanssa...
Jos synttäreitä olisi juhlittu erikseen, olisi tämä perhe kutsuttu joka tapauksessa (ja todennäköisesti olisivat tulleet). Kyse ei siis ole siitä, että olisivat vain toiselle lapselle läheisempiä.

Mitään lahjatoiveita emme koskaan ole kellekään ehdottaneet (paitsi kysyttäessä ollaan kerrottu isovanhemmille ym läheisille), lapset ovat olleet tyytyväisiä ja onnellisia jo pelkästään siitä, että on juhlittu ja vieraita (kavereita) on tullut kylään.

Nyt tämä perhe on alkanut tuoda lahjat molemmille. Huomasivat kait, että muutkin tekevät niin...
Jos itse menemme yhteissynttäreille, viemme lahjat automaattisesti molemmille päivänsankareille. Läheisempi saattaa saada astetta "paremman" lahjan, mutta paketin saa molemmat!

Mä en ole ikinä ollut yhteissynttäreillä, mutta tietenkin veisin lahjan molemmille. Meidän pojat ovat syntyneet peräkkäisinä päivinä, ´kolmen vuoden ikäerolla ja heille on nyt kahtena vuotena pidetty yhteiset synttärit. Kyllä molemmat ovat saaneet omat lahjansa. Niin meiltä, kuin vierailtakin. Tosin vieraina on ollut vain lähisukulaisia, joille kumpikin poika on yhtä läheisiä, joten ei ole ollut ainakaan sillä perusteella eroa lahjojen paremmuudessakaan.

Mulla on vain yks tuttavaperhe, jossa on vietetty yhteissynttäreitä. Olen ostanut aina molemmille lahjat, koska molemmat ovat mun kummilapsiani. Olisin kyllä ostanut muutenkin.

jos aattelivat että heidät on kuitenkin periaatteessa kutsuttu sen heidän lapsen kaverin synttäreille (teidän saman ikäisen lapsen) ja sitten hoksasivat että ois varmaan pitänytkin olla kummallekkin lahjat ja lähettivät siksi kortin perässä.. on meilläkin ollut yhteis synttärit ja silloin esim. lasten kummit toi vaan omille kummilapsille lahjat eikä kummallekkin.

Alkuperäinen kirjoittaja sophie:
jos aattelivat että heidät on kuitenkin periaatteessa kutsuttu sen heidän lapsen kaverin synttäreille (teidän saman ikäisen lapsen)

He kävivät tämän esikoisen synttäreillä ym juhlissa jo silloin kun itse olivat vielä lapsettomia. Mutta sitten kun meille syntyi keskimmäinen samana vuonna kuin heidän esikoinen, meidän esikoisella ei ollutkaan enää niin merkitystä (mitä tulee synttäreiden viettoon).