Mä en kestä näitä kysymyksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ruikutusta ja valitusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap vaikuttaa "tätiltä", jolle kukaan ei uskalla sanoa vastaan. Valittaa tuosta miehen veljestä todennäköisesti anopile ja kaikille ja tekee ison numeron suvussa, jos eivät osta.

Miksi köyhän nuoren parin (valittavat rahapuutetta, ovatko opiskelijoita?) pitäisi ostaa teidän jokaiselle lapselle kallis lahja, kuten muumimuki?

Ja kirjoitit "Eli kukaan meistä ei olisi tiennyt, että paljonko tilille menee rahaa". Eli sinua epäilyttää, että eivät olisi laitttaneet tarpeeksi paljon rahaa teidän lapsille.

Ja mielestäni on aivan järkyttävää haukkua pihiksi nuorta pariskuntaa, joka ostaa muumimukeja ja hedelmäkoreja. Hedelmäkorit maksavat helposti 50 euroa, mutta oma lahjasi, sisustustyynyt, tarjouksessa 2 euroa ja tuikut saman verran.

JOtenkin tulee aloittajasta mieleen, että tekee lapsia dollarinkiilto silmissä, kaikille on valmis lista mitä kallista pitää ostaa. Miksi niitä lapsia pitää toisten elätettäväksi tehdä?

Miehen vel ei ole pihi, jos on nuori opiskelija, tai muuten rahaa on vähän, ja niistä vähistä pitäisi kaikille teidän lapsille ostellla kalliita lahjoja kuten muumimukeja. Todella ahnetta ja itsekästä odottaa tuollaisia.

Jos ei ole varaa elättää itse omia lapsiaan, ja ostella itse niitä kalliiita lahjoja, joita vaatii, niin onko niitä pakko työkseen lapsia tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Ap vaikuttaa "tätiltä", jolle kukaan ei uskalla sanoa vastaan. Valittaa tuosta miehen veljestä todennäköisesti anopile ja kaikille ja tekee ison numeron suvussa, jos eivät osta.

Miksi köyhän nuoren parin (valittavat rahapuutetta, ovatko opiskelijoita?) pitäisi ostaa teidän jokaiselle lapselle kallis lahja, kuten muumimuki?

Ja kirjoitit "Eli kukaan meistä ei olisi tiennyt, että paljonko tilille menee rahaa". Eli sinua epäilyttää, että eivät olisi laitttaneet tarpeeksi paljon rahaa teidän lapsille.

Ja mielestäni on aivan järkyttävää haukkua pihiksi nuorta pariskuntaa, joka ostaa muumimukeja ja hedelmäkoreja. Hedelmäkorit maksavat helposti 50 euroa, mutta oma lahjasi, sisustustyynyt, tarjouksessa 2 euroa ja tuikut saman verran.

JOtenkin tulee aloittajasta mieleen, että tekee lapsia dollarinkiilto silmissä, kaikille on valmis lista mitä kallista pitää ostaa. Miksi niitä lapsia pitää toisten elätettäväksi tehdä?

Miehen vel ei ole pihi, jos on nuori opiskelija, tai muuten rahaa on vähän, ja niistä vähistä pitäisi kaikille teidän lapsille ostellla kalliita lahjoja kuten muumimukeja. Todella ahnetta ja itsekästä odottaa tuollaisia.

Jos ei ole varaa elättää itse omia lapsiaan, ja ostella itse niitä kalliiita lahjoja, joita vaatii, niin onko niitä pakko työkseen lapsia tehdä?

Ensinnäkään en valita tästä kenellekään. Tänne kirjoitin. En tosiaan valita anopille tai edes miehelleni. Mutta vituttaa tuo, kun tehdään selväksi aina miten pakolta tuntuu lahjan osto, vaikka olen nimenomaan kieltänyt ostamasta mitään jos se tuntuu pakolta.

Enkä ole arvostellut KOSKAAN lahjan arvoa mitenkään. En nytkään. Pihejä ovat, mutta köyhiä eivät. Molemmat käy töissä. Asumisesta eivät maksa juuri mitään (tiedän koska olen itse asunut samassa asunnossa, on miehen perheen oma).

Eli kyse on vain siitä, että pitää joka kerta valittaa tuosta lahjojen ostosta kun voisi vain yksinkertaisesti pitää suunsa kiinni ja olla ostamatta mitään, jos ei kerran halua ole. En halua väkisin ostettuna edes euron lahjaa.

Ja tuo pointti tuosta, että kukaan ei olisi tiennyt paljonko tilillä on rahaa tuli siitä, että me emme olisi voineet toiselle lapselle itse säästää edes suht samaa rahaa kun emme olisi tienneet paljonko säästämme. Ja synttäreillä kyllä korostuu jos joku ei tuo lahjaa vaan säästelee salaa rahaa. Ja mies oli silloin samaa mieltä, että ei ole kummien tehtävä säästellä rahaa lapsille vaan ilahduttaa, kun on ilahduttamisen aika. Ei ollut mitään dollarin kuvia silmissä.

Tämän on toiset tahtoneet tahallaan käsittää siis väärin. Luettu rivien välistä jotain mitä siellä ei ole. Avaukseni tarkoitus oli ainoastaan purnata siitä, että pitää lässyttää siitä, että lahja on pakko ostaa. Kun ei kerran ole. Ei ole pakko ostaa edes euron lahjaa. Ei tosiaankaan. Mutta minua ei vain kiinnosta kuulla siitä, että kummi kokee ainoaksi velvollisuudekseen lahjan oston ja sitä ei ole. Olisi hienoa, jos kummi iskisi perseensä lattialle ja kysyisi mitä lapselle kuuluu ja leikittäiskö hetki. Mutta ei. Ainut tehtävä on ostaa verenmaku suussa väkisin lahja.

Minusta kummien ei kuulu ostaa lasten sisaruksille mitään, ja setien ja tätien ei tarvitse ostaa lapsille lahjoja. Minusta ihan normaalisti toimittu.

Ihan ruhtinaallinen lahja minusta on, jos tulee teille sekä ne kaksi mukia että herkkukori.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta kummien ei kuulu ostaa lasten sisaruksille mitään, ja setien ja tätien ei tarvitse ostaa lapsille lahjoja. Minusta ihan normaalisti toimittu.

Ihan ruhtinaallinen lahja minusta on, jos tulee teille sekä ne kaksi mukia että herkkukori.

Eli sinä et vieläkään tajunnut, että en valittanut noista lahjoista vaan siitä, että pitää mutista minulle siitä miten hän kokee olevan pakko ostaa jotain. Kun ei kerran ole. Ei minua kiinnosta paskaakaan ostaako hän vai ei, mutta ei sitä hokea tarvi joka synttäri ja joulu.

Eikä setien ja tätien tarvitse ostaa, mutta onhan se kieltämättä erikoista kun miehen ainoaa veljeä ei kiinnosta ainoat veljenlapset pätkääkään, kun omat sisarukseni taas rakastavat noita lapsia ihan ehdoitta. Heillä on se antamisen ilo ihan sydämessään eikä missään pakoissa.

Minun mielestäni kummin ei tarvitse ostaa kummilapsen sisaruksille lahjoja. Ja jos hän haluaa sijoittaa lapselle jonkun summan vuosittain, niin ei se jätä muita sisaruksia mitenkään eriarvoiseen asemaan.

Jos ei miehen veljen avovaimo kiittänyt, niin etkö toisaalta ole itsekin aika kiittämätön, kun et huolinut tätä rahalahjoitusta tai heidän antamaansa lahjaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Ja mitä tuohon rahan säästämiseen tulee, niin kuulin vasta kuukausi sitten, että esikoisen kummitäti on pojan synnyttyä avannut hänelle tilin ja laittanut sinne joka kuukausi 5?. Eipä tullut mieleenkään ajatella, että muut lapset ovat eriarvoisessa asemassa. Poika saa aikuisena ostaa rahoilla jotain järkevää ja tarpeellista.

näin on muuten meilläkin esikoisella kummisedän avaama tili, jonne laittaa kerran vuodessa synttäri- ja joulurahan. enkä kyllä pidä sitä mitenkään pahana. ei elämässä aina saa just kaikkea sitä mitä siskot ja veljetkin.

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:

Eli sinä et vieläkään tajunnut, että en valittanut noista lahjoista vaan siitä, että pitää mutista minulle siitä miten hän kokee olevan pakko ostaa jotain. Kun ei kerran ole. Ei minua kiinnosta paskaakaan ostaako hän vai ei, mutta ei sitä hokea tarvi joka synttäri ja joulu.

Eikä setien ja tätien tarvitse ostaa, mutta onhan se kieltämättä erikoista kun miehen ainoaa veljeä ei kiinnosta ainoat veljenlapset pätkääkään, kun omat sisarukseni taas rakastavat noita lapsia ihan ehdoitta. Heillä on se antamisen ilo ihan sydämessään eikä missään pakoissa.

Miksi kaikkien ihmisten pitäisi olla lapsista kiinnostuneita. Ja edelleen, ei ole kiva haukkua toisia nuukiksi, kun kuitenkin isot lahjat olette saamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:

Minä esimerkiksi en ole sillä tavoin lapsirakas, että välittäisin muiden jälkikasvusta. Rakastan yli kaiken omia lapsiani, mutta en välitä niinkään muiden lapsista. Et voi olettaa, että kaikki läheisesikään välittäisivät suunnattomasti sinun lapsista. Otathan tämän myös huomioon.

Yhteistyössä