Kun liikun lastenvaunujen kanssa, kukaan ei väistä?

  • Viestiketjun aloittaja alkuper
  • Ensimmäinen viesti
alkuper
Oikeasti ihmiset vähän tilannetajua peliin :( Jos olet tervejalkainen ja yksin liikenteessä, miksi minun pitäisi vaunujen kanssa väistää sinus?

Ja siis en halua olla tiellä ja yritän katsoa eteen ja taakse ja varoa, mutta en ymmärrä miksi joillain on jotain antipatioita vaunuja kohtaan.
 
Suzyanne
Minua ärsytti tuo asia, kun olin hoitovapaalla ja liikuin paljon rattaiden kanssa. Monesti vielä vastaantulija käveli väärällä puolella tietä, eli suoraan minua kohti, ja ei väistänyt vaikka ihan varmasti näki minut ja rattaat. :headwall:
 
"vieras"
kyllä minua ainakin ollaan väistetty.. joskus ei ole joku huomannut kun olen hiljaa tullut takaapäin, mutta sitten olen vaain huikannut anteeksi pyynnön ja pyytänyt siirtymään hieman, niin on väistytty. Samoin ovet ovat auenneet minulle yleensä pyytämättä ja joskus painavissa/hankalissa ovissa olen odottanut seuraavaa tulijaa ja pyytänyt pitämään ovea hetken auki meillekin.


Mulla ei ole ollut mitään ongelmia noiden suhteen, mutta taidan ollakin vähän puheliaampi tapaus kun sanon kiitos, anteeksi, voisitko.., autatko.., tästä oli minulle paljon apua.., jne jne jne.. Ja muistan myös hymyillä ja katsoa silmiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Black Diva´s
"Guest"
Mä olen huomannut saman ilmiön. Että voi risoo, kun kävelee normaalisti vaunujen kanssa eteenpäin ja yhtäkkiä joudun tekemään "äkkijarrutuksen" kun viereltä joku päättääkin kääntyä ja vaihtaa puolta suoraan vaunujen edestä. Ei sitten voinut odottaa ja mennä meidän takaa. Paljon on myös auttajia ja oven auki pitäjiä (kiitos heille), mutta noi päättömät kävelijät ottaa päähän!
 
alkuper
[QUOTE="Guest";25049646]Mä olen huomannut saman ilmiön. Että voi risoo, kun kävelee normaalisti vaunujen kanssa eteenpäin ja yhtäkkiä joudun tekemään "äkkijarrutuksen" kun viereltä joku päättääkin kääntyä ja vaihtaa puolta suoraan vaunujen edestä. Ei sitten voinut odottaa ja mennä meidän takaa. Paljon on myös auttajia ja oven auki pitäjiä (kiitos heille), mutta noi päättömät kävelijät ottaa päähän![/QUOTE]

Juu siis kyllä ihmiset myös auttaa ja antaa tilaa, mutta ne päällekävelijät ja mulkoilijat jää mieleen. Ja kyllä sanon kiitos, anteeksi ja osaan hymyillä mutta eräille yrmyille sillä ei ole mitään merkitystä.

Pahinta on yrittää päästä hissiin, missä vaan. On tosi kivaa, kun tullaan takaa ja rynnitään edestä hissiin niin, etten enää mahdu kun täytyy jäädä siihen oven eteen pällistelemään.
 
"vieras"
Usein ei ole edes muuta vaihtoehtoa kuin väistää. Prkl tuplarattaat tai mitkälie pienen traktorin kokoiset laitokset..
Tukkii koko pääkäytävän joissain kaupoissa ja koko kansa seisoo jonossa kun yksi mamma katsoo kivannäköistä paitaa.
Joten älä ruikuta, molemmat osapuolet joutuu joustamaan kun samoissa paikoissa kuljetaan.
 
alkuper
[QUOTE="vieras";25049681]Usein ei ole edes muuta vaihtoehtoa kuin väistää. Prkl tuplarattaat tai mitkälie pienen traktorin kokoiset laitokset..
Tukkii koko pääkäytävän joissain kaupoissa ja koko kansa seisoo jonossa kun yksi mamma katsoo kivannäköistä paitaa.
Joten älä ruikuta, molemmat osapuolet joutuu joustamaan kun samoissa paikoissa kuljetaan.[/QUOTE]

Niin, mutta minulla ei ole samanlaista mahdollisuutta väistää, ei yhtä näppärästi. Niin kuin jo aloituksessa sanoin, en tosiaan tahdo olla tiellä. Enkä ole tyhmä, enkä epäkohtelias. Sinä taidat olla jälkimmäistä ainakin.
 
Siksi, kun kanssaihmisiä ärsyttää kun SÄ tukit koko väylän ja viet tilaa niilä vankkureillas.

En ajattele näin, mutta moni taitaa ajatella, sen verran kuulee tuhahtelevaa juttua äideistä ja avioliittokärryistä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25049488:
Jaa, en koskaan ajatellut että lastenvaunujen kanssa kulkeminen kumoaisi mun väistämisvelvollisuuden.
Pointsit sulle. Minua ärsyttää kapeilla kirppiksillä idiootit jotka tunkee sinne vaunuilla ja tukkii tiet. En todellakaan väistä :)
 
Mikä ihana paikka onkaan Lapsimessut, siellä kun emännät rynnivät niiden kärryjensä kanssa niin, että saa jo melkein kaivaa vakuutuspapereita, että kuka korvaa ja kenen kärrit.
Siellä on meno kuin villissä lännessä, vai onkohan niin, että ko emänillä ei ole ajokorttia ja siksi mennään sikin sokin ja tungetaan rakoon, missä ei edes sitä rakoa ole.

Pikku vinkki, kaikki kyllä ehtii, sielläkin ;)
 
alkuper
Ettekö vaunujen vihaajat ole itse koskaan olleet vauvojenne kanssa (silloin kun teillä ehkä sellaisia oli) liikkeellä missään? Onko se jo unohtunut, millaista on olla se inhottu avioliittovankkureiden ohjaaja?

Teidän vastauksista tulee paha mieli. Ajatteletteko samaa pyörätuolilla kulkevista?
 
"vieras"
Ettekö vaunujen vihaajat ole itse koskaan olleet vauvojenne kanssa (silloin kun teillä ehkä sellaisia oli) liikkeellä missään? Onko se jo unohtunut, millaista on olla se inhottu avioliittovankkureiden ohjaaja?

Teidän vastauksista tulee paha mieli. Ajatteletteko samaa pyörätuolilla kulkevista?
Ei musta nyt oikein voi verrata lastenvaunujen, yleensä tervejalkaista ja nuorta työntäjää ihmiseen, joka ei voi itse kävellä.
 
"vieras"
Niitä, jotka eivät väistä, on liikkeellä yhtä lailla, on sitä liikkeellä rattaiden kanssa tai ilman. Jotkut eivät vaan väistä. Mä en ymmärrä, miksi juuri lastenvaunuja pitäisi väistää. Nykyiset vaunut ovat niin hyviä työntää, että yhtä hyvin niillä voi väistää muita.
 
[QUOTE="vieras";25049699]Pointsit sulle. Minua ärsyttää kapeilla kirppiksillä idiootit jotka tunkee sinne vaunuilla ja tukkii tiet. En todellakaan väistä :)[/QUOTE]

Kyllä se on vaunujen/rattaiden kanssa kulkevan velvollisuus katsoa missä kärryjään työntelee ja tukkiiko niillä väylät. valitettavasti se tuntuu suurimmalta osalta unohtua.
 
"vieras"
Siksi koska niitä teidän vahinkovankkureita on jokainen kauppa täynnä ruuhka-aikaan, eivätkä normaali-ihmiset saa tehtyä ostoksiaan ripeästi kun teidän pitää jäädä puimaan asioitanne keskelle muutenkin ahtaita käytäviä.
 
Ettekö vaunujen vihaajat ole itse koskaan olleet vauvojenne kanssa (silloin kun teillä ehkä sellaisia oli) liikkeellä missään? Onko se jo unohtunut, millaista on olla se inhottu avioliittovankkureiden ohjaaja?

Teidän vastauksista tulee paha mieli. Ajatteletteko samaa pyörätuolilla kulkevista?
Mulla on 3 lasta, joten vaunujen/rattaiden kanssa on tullut liikuttua. Siltikään en koskaan kokenut olevani maailmanomistaja jota muiden oli väistettävä. Kärryt eivät muuttaneet mua jumalaksi, joka sai kulkea miten huvitti. Tai parkkeerata ne vankkurit keskelle käytäviä. Mielestäni äidin/isän velvollisuus on opetella kulkemaan niiden kärryjen kanssa niin ettei niillä tukita liikennettä tai kauppojen kulkuväyliä. Ei se ole vaikeaa, kunhan muistaa että se oma mussukka siellä kärreissä ei ole maailman napa, vaikka tuoreesta äidistä/isästä niin tuntuisikin.
 
  • Tykkää
Reactions: FreeFall
"vieras"
Itseänikin tympii välillä se, ettei ihmiset osaa väistää. Koetan kulkea niin reunassa tietä kuin mahdollista, ja tarkkailla ympäristöäni niin, etten kenenkään tiellä olisi. Tarpeen tullen osaan ja voin minäkin tietysti väistää, tuplarattaiden kanssa se vain ei (tai silloin aikoinaan ihan tavallisten yhdistelmävaunujen kanssa) valitettavasti käy yhtä näppärästi, kuin ihmiseltä joka on liikenteessä yksinään jalkaisin.
 
"vieras"
En ole itse juuri kokenut tällasta (ja jos on ollut, yleensä teinit jotka notkuvat ostarilla, eivät liikahdakaan) ja mikä kivointa autot pysähtyy lähes aina kun suojatietä lähestyn rattaiden kans.
 
"shihtzu"
Itse olen pari kertaa vaunujen kanssa liikkuessa törmännyt näihin, jotka eivät väistä, itse olen noissa tilanteissa jo väistänyt, niin silti tulevat vaan kohti ja hyvä etten ole niiden vaunujen kanssa ollut ojassa ja niissäkin tapauksissa väistämisvelvollinen on ollut se toinen osapuoli.
 
huomattu
Huomasin pikkulapsiaikana että kaikki eivät väistä.
Luulen että osa heistä ei tiedä (esim. nuoret) että vaunujen kanssa liikkuminen ei ole välttämättä kevyttä huvia (ainakin itse koin raskaana, sitten kun oli esikoinen siinä vieressä pitämässä kiinni), ja itse en harrastanutkaan shoppailua, vain pakolliset ruokakaupat jne hankinnat.
Ja sitten on niitä jotka vihaavat lapsia ja lapsiperheitä.
Jos en jaksanut väistää (olin välillä tosi väsynyt, jos mies teki pitkää päivää) jäin vain seisomaan rattaiden kanssa, ei ne sentään päälle kävelleet.
 
Sama täällä, pitää myös antaa autoille tietä. Turha odottaakkaan, että ketään kiinnostais päästää ylittään tietä jos ei oo valoja. Siinä sitten odottelet maailman tappiin.
Tampereella ei pääse tien ylitse muuten kun minihameessa, ilman lapsia ja nuorena ( naisena). Ei siihen vaikuta työnsitkö vaunuja vai et. Se on kirjotettu tän kaupungin liikennesääntöihin.
 
dfg
Itseä enemmänkin on häirinnyt vaunujen kanssa liikkeellä olevat parivaljakot. Eli vastaan tulee kahdet lastenvaunut vierekkäin ja itse saan koirien kanssa väistää näitä pientareelle, kun lastenvaunujen kanssa on kai mahdotonta kulkea jonossa sen aikaa kun joku tulee vastaan.
 

Yhteistyössä