[QUOTE="vieras";26766291]Minun ystäväni talo alkoi olla jo terveysriski. Muistutti kaatopaikkaa. Olisin auttanut siivoamisessa, ei huolinut apua. Kissojen jätöksiä lattialla, keittiössä varmaankin vuoden tiskit, homeessa jo. Lattiat tahmaiset paskasta. Onneksi ystäväni haki apua itse, hänellä todettiin masennus. Nyt kaikki kunnossa. Onneksi lapsia ei hänellä ole, koska masennus oli raju ja talon kunto hurja. Toki toivon, että hän saa perheen, kun tervehtyy.
Itse uskoisin, että yleisemmin täydessä kaatopaikassa elävät ovat useimmiten masentuneita, koska masentunut ei jaksa tehdä yhtään mitään, jos on paha masennus. Silloin jää sitten talokin siivoamatta.
Kultainen keskitie tässäkin asiassa parasta(talon siivous)
Ls-ilmoituksista sen verran, että on totta, että turhia tehdään paljon ja on mm. huoltajuusriidoissa lyömäaseena. Itse myös poistaisin sen oikeuden, että nimettönä voi tehdä ilmoituksen. OIkeasti apua tarvitsevat odottavat kauan apua, kun aika menee turhien ilmoitusten tutkimiseen.
Itse olen vuoden päästä sosionomi

[/QUOTE]
Luitko ollenkaan mun kirjoitusta? (meillä ei kyllä ollut mitään täydellsitä kaatopaikkaa) mut kuitenkin ymmärrätkö että vaikka talossa olisi sotkua, ja jopa likaa saattaa olla että lapsesta huoplehditaan paljon paremmin kuin siinä talossa jossa kaikki kiiltää!
ihan oikeesti kaverilla kiilsi aina paikat, kaikki tavarat oli tip top paikoillaan, tahraakaan ei ollut ei edes ikkunoissa. KUn tää kaveri puunasi sitä kämppäänsä jatkuvasti ja sen takia laiminlöi vauvaa/lastansa. vauva sai itkee tissiä 30min kun tää rouva tiskasi!! no ikinä siellä ei ollut sotkua eikä likaa.
Mutta ikinä siellä ei myöskään huolehdittu lasten tarpeista. Totesi joskus mulle että sä pidät vauvaa enemmän sylissä kuin hän (no mitä muuta olisin voinut tehä kun oma äiti aina vaan jätti vauvan yksin itkee).
Mulla saatto olla tiskit tiskaamatta useamman päivän, mutta vauvan tarpeisiin vastasin aina heti.
samaten oli mun lapsuuden kodissa sielläkin oli aina sekasta ku lapset oli pieniä, mutta lapsille oli aina aikaa, ikinä kenenkään ei tarttenut jäädä itkee yksin siksi että äiti siivoo.
Mutta kaipa se sitten on niin että parempi äiti on se joka siivoo koko ajan ja laiminlyö vauvan/lapsen tarpeita.
sitten tässä ei oteta ollenkaan huomioon sitä että on olemassa todella rauhallisia ja helppoja vauvoja/lapsia ja sitten niitä todella haastavia ja vielä niitä joilla on esim. adhd/aistiherkkyksia/ asperger tms. ja kaikkee niitten väliltä.
eli on ihan hyvä ymmärtää että toiset joutuu tekemään vauvan/lapsen eteen paljon enemmän kuin toiset.
ja jos lapsi vaatii paljon silloin on tärkeää priorisoida asiat tärkeysjärjestykseen,jotta jaksaa.
tokikin en tiedä kuinka kaatopaikka aloittajan tarkotitama asunto on.