kun lapsi ei viihdy hoidossa... äidin sydän särkyy.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen äiti

Vieras
mun lapsi oli 2v kun aloitti "hoitouransa" pienessä ryhmiksessä. sopeutui heti, eikä ikinä tullut mitään itkuja jäämisen kanssa tms, viihtyi todella. kiitos aivan ihanan henkilökunnan <3
no, tästä ryhmiksestä tehtiin sitten vuororyhmis ja kaikki päivälapset siirrettiin muualle... eli myös omani. on nyt vuoden ollut päiväkodissa ja joka SAATANAN aamu, päivä ja ilta on niin hiton vaikeeta sen hoitoonmenon kanssa. ei halua mennä sinne, ei halua olla siellä, haluaa heti kotiin ja haluaa että sille kellontarkkuudella selitetään koska se haetaan ja haetaanhan sitten varmasti kanssa HETI kun mahdollista yms.... tässä nyt on enää nelisen kuukautta jäljellä ja lapsi aloittaa sitten esikoulun, mutta silti... nytkin lapsi ollut tämän viikon lomalla ja kun kuuli, että huomena on hoitopäivä, pillahti itkuun ja huusi ettei halua mennä...

olen puhunut tästä henkilökunnan kanssa, mutta sielläpäässä ei tapahdu mitään kiusaamista yms mikä olisi ongelman takana. mutta jos suoraan sanon, niin musta henkilökunta on liian "etäistä" siellä ei ole yhtäkään tätiä jonka voisin kuvitella huvin vuoksi sylittelevän lapsia tai heittäytyvän leikkeihin tms.... yhdelläkin koruja sormet, ranteet, kaula ja korvat täynnä, kamalan vaikeeta kuvitella sitä ihmistä oikeestaan mihinkään... kaikki on niin pirun tarkkaa esim.hoitoaikojen kanssa, ei mitään jouston mahdollisuutta. vasut yms on menneet sellaisessa vaivaantuneessa tunnelmassa yms. ja siis kaikkien kanssa, kyseisellä osastolla ei vaan ole ketään "tätiä" joka olis "mun tyyppinen" tai mun lapsen tyyppinen....

tuntuu niin pahalta taas viedä toinen huomena hoitoon ja lähteä töihin kurjalla ololla kun lapsi jää varmasti itkemään... huoh...

Mikset vaihda päiväkotia. Päiväkodeissa tai siis henkilökunnassa on suuria eroja. Itse kiertävänä lastenhoitaja nähnyt niin hyviä kun tosi surkeitakin ryhmiä.

no onpas kurja tilanne! Eikö siellä todellakaan ole ketään hoitajaa joka ymmärtäis teidän tilannetta?

ei... musta ne on jokainen järjestäen kamalan jäykkiä ja huumorintajuttomia... tai siis kun ite oon tällanen rempsee hölöttäjä ja nauran paljon, niin usein tunnen itseni siellä ihan idiootiks kun mua vaan tuijotetaan yliasiallinen ilme naamalla ja ääähh.. en mä tiedä... tää on jotenkin ihan kamalaa... mutta en nyt muutamaks kuukaudeks halua mitään uuttakaan paikkaa kun muutosta tulee kuitenkin syksyllä eskarin myötä.... :/

Asialle pitää tehdä jotain, toinen päiväkoti tai työ/opiskeluasiat sellaiseen rytmiin ettei lapsen tarvi mennä. Valinta kysymyksiä, vain ja ainoastaan.
Kuten joku jo sanoikin, en veisi omaani itkemään. Itsekään en viihtynyt, ja lähes neljäkymppisenäkin se tuntuu vielä kurjalle.

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen äiti;23293961:
joka sanoo mulle et voivoi ja lämmin leipä, ei niitä hoitopaikkoja puissa kasva. on meinaan niin tympee tyyppi, etten soita sille ellei oo ihan pakko.

"Ellei ole pakko"
Nyt on pakko. Kyse on sun lapsestasi, jota sä ilman muuta autat niin pitkälle kuin voit.

:hug: voi pientä lasta!
Omat lapseni ovat itkeneet päiväkotiin, koska siellä on ollut kivaa ja ihania tätejä ja yksi setä =). En voi edes kuvitella tilannetta, mitä jos oliskin noin...soittaisin varmaan myös johtajalle.

me ollaan jo mummujen ja kummien yms kanssa sumplittu lomat niin, että pidetään peräkanaa ihan vaan siksi että näin lyhennetään lapsen hoitotarvetta. hyvällä säkällä toukokuu on viimenen hoitokk, eikä sekään välttämättä kokonaan jos mun sisko alottaa lomansa jo toukokuun puolivälissä niinkun on suunnitellu... mä itse olen vasta elokuussa lomalla ja mummut sitten kesä- ja heinäkuun....

mutta mahdollisuutta ei ole ottaa nyt lapsi pois hoidosta, mies yrittäjä ja mä teen 8h/pvä töitä.. mietin kyllä osittaista hoitovapaatakin miten sit lyhentäis lapsen päivää edes, mutta en tiedä... kaikki vaihtoehdot tuntuu jotenkin huonoilta... varsinkin lapsen hoidossa oleminen, se on nyt se kurjin... :/

[QUOTE="joo";23293984]"Ellei ole pakko"
Nyt on pakko. Kyse on sun lapsestasi, jota sä ilman muuta autat niin pitkälle kuin voit.[/QUOTE]

mä tunnen henkilökohtaisesti tän ihmisen ja voin sanoa 110% varmuudella, että se puhelu ei johtais mihinkään vaikka itkisin, huutaisin ja rukoilisin.
tää henkilö on erittäin tyly ja inhottava ja tiedän, että todella moni huokaisee kun se vuoden päästä jää eläkkeelle!!!

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen äiti;23294002:
me ollaan jo mummujen ja kummien yms kanssa sumplittu lomat niin, että pidetään peräkanaa ihan vaan siksi että näin lyhennetään lapsen hoitotarvetta. hyvällä säkällä toukokuu on viimenen hoitokk, eikä sekään välttämättä kokonaan jos mun sisko alottaa lomansa jo toukokuun puolivälissä niinkun on suunnitellu... mä itse olen vasta elokuussa lomalla ja mummut sitten kesä- ja heinäkuun....

mutta mahdollisuutta ei ole ottaa nyt lapsi pois hoidosta, mies yrittäjä ja mä teen 8h/pvä töitä.. mietin kyllä osittaista hoitovapaatakin miten sit lyhentäis lapsen päivää edes, mutta en tiedä... kaikki vaihtoehdot tuntuu jotenkin huonoilta... varsinkin lapsen hoidossa oleminen, se on nyt se kurjin... :/

Virkavapaa, vuorotteluvapaa, palkatonta muuten vaan. Mä vaikka irtisanoutuisin tuossa tilanteessa, mutta mun lapsen ei tarvi kärsiä. Sori, tää on mulle tiukkapaikka. :/

[QUOTE="joo";23294031]Virkavapaa, vuorotteluvapaa, palkatonta muuten vaan. Mä vaikka irtisanoutuisin tuossa tilanteessa, mutta mun lapsen ei tarvi kärsiä. Sori, tää on mulle tiukkapaikka. :/[/QUOTE]

en nyt halua antaa kuvaa, että mun lapsi ei olis mulle kaikkikaikessa, mutta palkaton/irtisanoutuminen vakipaikasta ei tulis kysymykseenkään... sen verran noita lainoja sun muita.... :/ koko ajan tässä koitetaan jotain keksiä..

Mitä itse lapsi sanoo tilanteesta? Mikä siellä hoidossa hiertää hänen mielestään, juuri ne tädit? Onko siellä kavereita, maittaako ruoka tms. Onko tullut tälläisiä muutoksia?

[QUOTE="zip";23294043]Mitä itse lapsi sanoo tilanteesta? Mikä siellä hoidossa hiertää hänen mielestään, juuri ne tädit? Onko siellä kavereita, maittaako ruoka tms. Onko tullut tälläisiä muutoksia?[/QUOTE]

ei osaa sanoa. sillä on siellä kavereita ja muutaman kaverin tunsi jo entuudestaan, syö, juo ja toimii siellä kuitenkin ihan ok ja ei kuitenkaan siis itke siellä koko päivää vaan osallistuu juttuihin, askartelee ja leikkii.... hän ei vaan haluais mennä sinne..

Meillä sama tilanne. Tarhan vaihtoa mietitty, teidän nyt ei ehkä kannata jos tosiaan ei kiusaamista ym. ole kun se eskari alkaa :) Me ollaan useaan otteeseen puhuttu pk:ssa asiasta mutta eipä ole auttanut...

Yhteistyössä