kun lapsi (7v) ei syö tarpeeks

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ajattelinkin yksityistä. oon jo käynytkin siä kun halusin ultrauksen tässä kasteluasiassa puoli vuotta sitten..

sielä ainakin kuuntelevat ja tutkivat, eikä kauhean kallis loppupelis. kokeet saattaa määrää terkkaan,mut pääasia et tutkimiset aloitetaan pian pieni tyttö kuitenkin kyseessä

sanasolia olen antanut. kouluiässä hb pitäisi nousta jo 130.. näin ainakin tua therapiafennicalla ja munuaisliiton sivuilla luki. ja lääkäri (risaleikkauksenyht.) sanoi että on tosi huono hb.

Alkuperäinen kirjoittaja edellinen:
Alkuperäinen kirjoittaja tutkimuksiin mars:
Alkuperäinen kirjoittaja jos:
Jos hb on alhainen niin aloittakaa rautakuuri koska kovin alhainen hemoglobiini lisää ruokahaluttomuutta entisestään.

Meillä pojalla tippu hb sillon kun hän oli 5-6 vuotias ja ruokahalu huononi entisestään kunnes rautakuurilla saatiin tilanne korjattua.

Jos liha ei kelpaa niin kokeile kypsentää liha hiiiiiiirmu pitkillä haudutuksilla, auttaisko se?

Rautakuuria ei saa aloittaa ominpäin!!! On tärkeää, että lääkäri tutkii, mikä raudanpuutoksen aiheuttaa. Jos rautaa on jo nautittu, se häiritsee tietenkin testejä.

Joo, mutta ap:n lapsella EI OLE semmoset arvot, että tarvitsee tutkimuksia, varsinkin jos ruokahalu on kerta huono. Jos se ois todella matala niin asia erikseen.

Kyllä verenkuva pitää aina katsoa, jotta löytyy mahdolliset viitteet syille. Lääkärit ei puolla raudan syömistä ominpäin, todellakaan.

Rautaa voi syödä, kun siihen on jokin todettu syy, eli anemia (ja mikä anemia) todettu.

Rautapitoiset ruuat on eri asia, niitä voi lisätä lapsen ruokavalioon jotta arvot paranisivat. Rautatabletit ovat anemian hoitoa.

tabletteja en ole antanut ennenku just tutkitaan kunnolla, rautapitoisia ruokia lisännyt mutta kun huonosti menee mikään.. mutta lapsestani näen, että on nykyään tosiaan kalpea ja väsynyt ym, tämä tullut hiljattain mielestäni. ja keliakiaa miettinyt iho oireidentakia, ja munuaisjuttuja kasteluntakia..

Duodecimin sivuilta/lapsen raudanpuute:

Raudanpuutteen syy on selvitettävä ja hoidettava. On tehtävä huolellinen ravintoanamneesi, piirrettävä ja analysoitava kasvukäyrät, etsittävä verenvuotoja myös ulosteesta ja otettava seeruminäyte keliakian pois sulkemiseksi

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei tee ollenkaan kipeää, on vain veto yöksi.

Voi muuten silti olla hampaan hellänä päivällä! Ja kurkku kipeä jos risat leikattu, onhan siellä kunnon haava ollut. Tee sitä helpotsi pureksittavaaa ja nieltävää ruokaa, kasvissosekeittoa vaikka joka päivä jos ei muuten vihanneksia syö! Jauhelihan saa pieneksi keittämällä sen, helppo siinä samalla vispata hienoksi. Tai sauvasekoittimella jos ei muu auta. Kyllä hätä keinot keksii.

Niin, olen koittanutkin mahd usein tehdä ruokia mitkä kelpaa, mutta ei se niinkään voi lloputtomiin mennä että kaikki soseeks vedetään kun kohta 8v.. no, ke on aika ihotautilääkärille yksityiselle.. vaadin sitten kaikki mahd verikokeet ja prickit. nyt hain taas maksalaatikkoa mikä onneks kelpaa ja on rautaa...

Yhteistyössä