Kun lapsesi käyttää jostakin ihmisestä nimitystä jakorasia tai huora

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Borkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Borkku

Vieras
miten reagoit tähän?

Keskusteletko sanan merkityksestä?

Miten kerrot mitä sana tarkottaa, jos kerrot yleensäkään sitä?

Joo jäi vaivaamaan ja ihan mielenkiinnosta kyselen

Riippuen tietysti lapsen iästä, mutta jos puhuttaisiin alle kouluikäisestä, niin sanoisin, että nuo sanat ovat kirosanoja, eikä kuulu lasten tai muidenkaan suuhun, yhtään sen enempää selittelemättä. Sanoisin vielä, että jos ikinä-koskaan kuulen, että hän kutsuu toista tuollaisilla termeillä, on rangaistus tiedossa.

puhutaan nyt sitten kouluikäsistä lapsista vaikka niistä esiteineistä ja teineistä ku alkuun toisessa ketjussa apn lapset oli 13 ja 15v ikäsiä jossa ketjussa toi jakorasia tuli esiin.

Meillä keskusteltiin asiasta,kysyin kuopukselta mitä se sana hänen mielestään tarkoittaa.Hän kertoi sen niillä sanoilla joilla sen oli kuullut.
Lisäksi tenttasi multa miksi joku tekee semmoista että se menee toisen miehen kanssa vaikka tietää että sillä on omakin vaimo ja sillä itsellä on oma mies kotona.
Kyllä meillä asiasta puhuttiin ja mä sanoin että mä en halua että hän ainakaan käyttää kenestäkään nimitystä huora,jakorasia,tai homo mitä täällä viljellään jatkuvasti ton ikästen keskuudessa.
Se jolta se huora ja jakorasianimitys tuli oli sen kaverin suusta itseltään jonka äiti sen varatun miehen kanssa läksi.Se nyt on selvää mistä taas tää kaveri sen oli kuullut,isänsä suusta,samaten kun sen naisenkin jonka mies lähti.

Eipä nuo ole toistaiseksi mun kuulteni käyttäneet. Eivät käytä kirosanojakaan mun kuulteni. Mutta enpä mäkään ole koskaan vanhempieni kuullen kiroillut, vaikka muutoin saatankin joskus ruman sanan päräyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Meillä keskusteltiin asiasta,kysyin kuopukselta mitä se sana hänen mielestään tarkoittaa.Hän kertoi sen niillä sanoilla joilla sen oli kuullut.
Lisäksi tenttasi multa miksi joku tekee semmoista että se menee toisen miehen kanssa vaikka tietää että sillä on omakin vaimo ja sillä itsellä on oma mies kotona.
Kyllä meillä asiasta puhuttiin ja mä sanoin että mä en halua että hän ainakaan käyttää kenestäkään nimitystä huora,jakorasia,tai homo mitä täällä viljellään jatkuvasti ton ikästen keskuudessa.
Se jolta se huora ja jakorasianimitys tuli oli sen kaverin suusta itseltään jonka äiti sen varatun miehen kanssa läksi.Se nyt on selvää mistä taas tää kaveri sen oli kuullut,isänsä suusta,samaten kun sen naisenkin jonka mies lähti.

Millä sanoilla sä kerroit mitä nuo sanat tarkottaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Eipä nuo ole toistaiseksi mun kuulteni käyttäneet. Eivät käytä kirosanojakaan mun kuulteni. Mutta enpä mäkään ole koskaan vanhempieni kuullen kiroillut, vaikka muutoin saatankin joskus ruman sanan päräyttää.

Eipä kiroile neitikään, tosin ei meillä muutkaan lapset kiroile ainaka mun ollessa paikalla, enkä kyl itekä äitini kuullen kiroile vieläkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:

Millä sanoilla sä kerroit mitä nuo sanat tarkottaa?
Mä kysyin siltä mitä tarkoittaa sana jakorasia että on tosi rumaa puhua ihmisistä niin.
Poika sanoi että se tarkoittaa naista jolla on monta miestä ja niiden kanssa seksiä.

Eipä kiroile neitikään, tosin ei meillä muutkaan lapset kiroile ainaka mun ollessa paikalla, enkä kyl itekä äitini kuullen kiroile vieläkään.
Niinpä. Mutta vaikka ei kiroilisikaan vanhempiensa kuullen, ei se tarkoita, etteikö kirosanoja tuntisi. Sama pätee jakorasiaan jne.

Jos tuon ikäinen käyttäsi moista ilmaisua, niin ensin sais varmaan korvilleen!

Sitten kyllä pidettäis melkoinen keskustelutuokio, koska mä en yhtään epäilis että tietää varmasti mitä ilmaisu tarkoittaa. Nykyään tenavat oppii vähän liian aikaisin :/

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Niinpä. Mutta vaikka ei kiroilisikaan vanhempiensa kuullen, ei se tarkoita, etteikö kirosanoja tuntisi. Sama pätee jakorasiaan jne.

Ei tarkota ei.

Yhteistyössä