S
sh
Vieras
Kaikki työkaverini vuosien varrella ovat olleet pois hautajaisiin saakka, sen jälkeen palanneet töihin. Kyseessä ollut puoliso tai vanhempi.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kaikki työkaverini vuosien varrella ovat olleet pois hautajaisiin saakka, sen jälkeen palanneet töihin. Kyseessä ollut puoliso tai vanhempi.
ootko tosissas?
mun työkaverit vuosien varrella ovat tulleet töihin tai ottaneet pekkasta tms mutta kukaan ei ole saanut saikkua sitä yhtä lukuunottamatta jolta kuoli se vauva
Tätä tässä pohdin, että mikäköhän on sellainen "tavallinen" aika olla pois töistä läheisen kuoleman jälkeen?
Tietty ihmiset ja tilanteet ovat erilaisia, mutta ollaanko pois päiviä, viikkoja vai peräti kuukausia?
Itse tiedän menneisyydestä vain yhden työkaverin, jolta kuoli äiti ja hän oli muistaakseni viikon verran pois ( nuori 2-kymppinen tyttö )
No niinhän täällä jonkun mielestä on oikeus jäädä sairauslomalle, kun oma kissa kuolee. Sairausloma voi olla tarpeen lyhyen ajan läheisen ihmisen kuoleman vuoksi. Jos tarvitsee pidemmän ajan, voi ottaa palkatonta tai lomaa.No eikai kukaan eläimen kuoleman takia jää saikulle? :O taikka naapurin mummon, ellei se naapurin mummo ollu oma mummo johon oli erittäin läheiset välit?
Muutama vuosi sitten työkaverin vaimo kuoli viikonlopun aikana sairastettuaan syöpää pari vuotta (reilu kuuskymppisiä molemmat), ja työkaveri tuli töihin heti seuraavana arkipäivänä.
Toisaalta ymmärrän, että jos jää kotiin, ei siellä kotona ole kuin tyhjät seinät ja suru. Kun tulee töihin, voi koittaa saada ajatuksia muualle. Tosin se työnteko voi olla vähän niin ja näin, eikä keskittyminen oikein onnistu.
läheisensä menettänyt on todennäköisesti juuri saamaisillaan ison perinnön, kyllä sitä sitä vastaan kestää pitää vähän rokulia
ootko tosissas?
mun työkaverit vuosien varrella ovat tulleet töihin tai ottaneet pekkasta tms mutta kukaan ei ole saanut saikkua sitä yhtä lukuunottamatta jolta kuoli se vauva
Ymmärrän kyllä, että kaikki ei ole läheistensä kuoleman jälkeen heti työkykyisiä esim. lapsensa menettämisen jälkeen voi itsekullakin mennä hyvinkin pitkä aika, että töihin kykenee.
Mutta jos olisitte työnantaja, niin kuinka hyvillä mielin maksaisitte sairaspäivärahaa kumminkaiman kuoleman takia tai mitä mieltä olisitte, jos yksi työntekijä olisi poissa viikkoja kissan menettämisen jälkeen? Mun mielestä muutama päivän poissa olo voisi olla ihan ok, jos työntekijän sisko tarvitsisi tukea lapsensa, mihensä tai vanhempansa yllättävän poismenon takia, mutta jossain ne rajat on oltava.
läheisensä menettänyt on todennäköisesti juuri saamaisillaan ison perinnön, kyllä sitä sitä vastaan kestää pitää vähän rokulia
Oman vanhempani kuoleman lähestyessä otin töistä vuoden vuorotteluvapaata voidakseni saattohoitaa hänet kotona viimeiset 5 kuukautta, loput 7 kuukautta meni kokemuksesta toipumiseen. Isovanhemmistani viimeinen nukkui tänään iltapäivällä pois ja olen menossa huomenna töihin.