Kun kuolet, haluatko tuhkauksen vai arkkuhautauksen?

mietitty on
Tuhkauksen, ellein kuole jotenkin niin epäilyttävissä olosuhteissa että pitäisi asia todentaa hautauksen jälkeen.

En halua mädäntyä ja tulla matojen syömäksi ja joutua mahdollisesti ylöskaivetuksi. Mieluummin palan ekoarkussa poroksi ja tulen paperiuurnassa haudatuksi. Että jää mahdollisimman vähän jälkiä minusta.
 
vieras
Tuhkaus. Ja mieluiten niin, et tuhkat heitetään mettään maan pinnalle. En kestä ajatusta olla minkäänlaisessa laatikossa jossain maan syvyyksissä... vaikka ei sitä kuolleena varmaan tiedostakkaan.
 
Vierasmä
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
En oo osannut päättää... Aivot kääntää kysymyksen niin että haluanko tukehtua vai palaa...

Näin mullakin. Vaikka hullua sinänsä, eihän sitä siinä vaiheessa mitään tajua.

Mutta olen päätynyt tuhkaukseen, koska sitten ainakin olen varmasti kuollut.
Ahtaanpaikankammoisena ajatus arkussa olossa ahdistaa...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tuhkaus ehdottomasti. tulee halvemmaksiki :D
Ootko varma? ei tuhkauskaan ilmaista ole, vaikka arkkua ei tarvi ostaakaan...
Siis miten niin ei tarvis ostaa arkkua? Kai se arkussa on silloin kun se tuhkataan... tai ainakin niin mie oon antanut itseni ymmärtää.
Juu, kolmet hautajaiset mulla tässä lähiaikoina ollut jossa ruumis tuhkattu. Arkussa ollut hautajaisten ajan alttarin edessä josta arkku kannetaan autoon joka vie tuhkaukseen. Ehkä haudanhoitomaksut ovat pienemmät uurnalehdossa?
 
Vierasmä
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tuhkaus ehdottomasti. tulee halvemmaksiki :D
Ootko varma? ei tuhkauskaan ilmaista ole, vaikka arkkua ei tarvi ostaakaan...
Siis miten niin ei tarvis ostaa arkkua? Kai se arkussa on silloin kun se tuhkataan... tai ainakin niin mie oon antanut itseni ymmärtää.
Ainakin anoppini hautajaisissa oli arkku. Mutta hautaan kantoa ei ollut, koska meni tuhkaukseen.

 

Yhteistyössä