Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja valo:Hei ap! Voimia sinulle! Itselläni on viisi lasta, ja mies kotona illat, mutta väsymyksesi siivouksen yms suhteen kuulostaa tutulta. Itse olen huomannut, että jaksamiseen vaikuttaa se, että saan säännöllisesti omaa aikaa, tehdä asioita joista nautin. Lisäksi olen yrittänyt oppia sietämään sotkua. Isommilla lapsilla oli meillä käytössä palkkiosysteemi: kun siivosi omat jälkensä ja piti huoneen siistinä, sai viikkorahan. Se toimi jonkin aikaa, sitten unohtui... Mutta kannattaa kokeilla jotain palkitsemis- (tai rankaisu) systeemiä. Ehkä tärkeintä olisi, että keskustelette miehen kanssa tilanteesta, kerrot ajatuksistasi, mietitte yhdessä ratkaisua tilanteeseen. Ulkopuolinen apu voisi olla paikallaan (esim. siivoja tai lastenhoitaja ajoittain, ehkä myös keskusteluapua?)
Alkuperäinen kirjoittaja e:Olisko sun, ap, mahdollista mennä töihin? Teidän lapsetkin on jo aika isoja kuitenkin. Ainakin tulisi sitten lisätuloja, ehkä siivoojan palkkaaminen ym. mahdollistuisi?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mulla jäikin tämä vastaamatta eilen. Mutta tuli mieleeni sellainen juttu, että keksisitkö mitään konstia - minä kun en lapsiasi tunne - jolla saisit nämä isommat lapsesi haluamaan auttaa sua? Mä olen joskus siivonnut lasteni huoneet heidän ollessaan poissa, vaikka normaalisti en ole teinien huoneita siivonnut. Ovat ilahtuneet siitä, kun kotiin tullessa huone onkin ollut siisti. Ja vastavuoroisesti sitten halunneet ilahduttaa muakin.
Mun mielestä sä tarttisit aikaa olla vaan noiden isompien kanssa. Tehdä ensin jotain kivaa ja sen jälkeen puhua asioista. Vähän niinkuin "toiselle aikuiselle". Kertoa, että kun ikää tulee, alkaa tulla myös kaikenlaista kremppaa. Niin tulee sulle ja niin tulee aikanaan lapsillesikin.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kyllä nuo isoimmat tänään tajusivat jotain tehdä kun ite makasin aamun migreenissä. Toiseksi vanhin vaan sitte tokas mulle että sääki oot aina sairas (vaikka en kyllä muista millon viimeksi ollu noin huonossa kunnossa).
Väkisin sain nyt illalla imuroitua ja lapset keräs tavarat lattialta. Kun ensin olivat jo muka siivonneet kaikki.
Yläkerta jäi siivoamatta mutta olkoon. Kattoo vaikka lauantaina jos sais sen sit siivottua.
Kyllä nuokin joskus innostuvat kaappeja ym siivoamaan kaverina. Mutta nämä normaali viikko siivoukset on mitkä ei suju.
Huh mikä päivä taas..
lapset vaistoaa että mulla ei voimia tähän ja käyttää tilaisuutta hyväkseen. Ja en saa niitä kaveriksi kotitöihin..