Kun käytte syömässä, jätättekö lautaset pöytään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niin että..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niin että..

Vieras
Elikkäs, kun käytte syömässä yleisillä paikoilla, huoltsikat, mäkkäri, yms. paikat missä astioille olisi omat kärrit, jätättekö astiat pöytään? Jos jätätte niin miksi? Tuli vaan mieleen..

En todellakaan jätä! Jos siellä on astiakärryt ja niissä on tilaa, vien astiat ja roskat sinne. Joskushan oli sellainen kapina, että jättäkää ihmiset astiat pöytään vaan, niin ehkä ravintoloitsijat sitten palkkaa lisää henkilökuntaa, mutta se oli mun mielestä aivan idioottimainen ajatus. Mutta paljonhan noita näkee jotka jättää kaiken levälleen.

En jätä, jos paikka sellainen että on tarkoitus, jotta asiakas astiat jonnekin palauttaa.
Se jätänkö kyläpaikassa, riippuu tilanteesta. useimmiten autan jälkien siivouksessa ja tiskauksessa, mutta jos isäntä tai emäntä toivoo, että siirrytään esim olkkariin kahville niin en minä väkisin jää köökissä hääräämään.

En tietenkään jätä pöytään jos on palautuskärry astioille. Kyläpaikassa riippuu vähän tilanteessa, tutummassa paikassa vien tiskipöydälle ja vieraammassa paikassa jätän yleensä pöytään, tuntuisi epäkohteliaalta alkaa "siivoamaan".

Itse en tykkää jos tiskit jätetään altaaseen likoamaan, ne on niin ällöttävän limaisia nostella koneeseen. :x

[QUOTE="Lissu";24752381]En tietenkään jätä pöytään jos on palautuskärry astioille. Kyläpaikassa riippuu vähän tilanteessa, tutummassa paikassa vien tiskipöydälle ja vieraammassa paikassa jätän yleensä pöytään, tuntuisi epäkohteliaalta alkaa "siivoamaan".

Itse en tykkää jos tiskit jätetään altaaseen likoamaan, ne on niin ällöttävän limaisia nostella koneeseen. :x[/QUOTE]

Joku muukin samanlainen kuin minä. Mieluummin laitan ne kahvikupit siitä ruokapöydästä suoraan koneeseen entä niin et ne ensin lilluu siellä märässä ja likaisessa altaassa. Vaikka sit ne kupit seisoiski sen tunnin pari pöydässä.

Tietysti jätän, saavat ne työntekijätkin tehdä jotain muutakin palkkansa eteen kuin ottaa täydet valmiit kärrit ja tuoda tyhjän tilalle. Liian helpoksi tuokin yleensä kahvila työntekijöiden työ mennyt,palkkaa pitää saada mutta asiakkaan kuuluu tehdä puolet niistä töistä ilmaisexsi

[QUOTE="juu";24752549]Tietysti jätän, saavat ne työntekijätkin tehdä jotain muutakin palkkansa eteen kuin ottaa täydet valmiit kärrit ja tuoda tyhjän tilalle. Liian helpoksi tuokin yleensä kahvila työntekijöiden työ mennyt,palkkaa pitää saada mutta asiakkaan kuuluu tehdä puolet niistä töistä ilmaisexsi[/QUOTE]

:laugh: Joo heh heh

[QUOTE="juu";24752549]Tietysti jätän, saavat ne työntekijätkin tehdä jotain muutakin palkkansa eteen kuin ottaa täydet valmiit kärrit ja tuoda tyhjän tilalle. Liian helpoksi tuokin yleensä kahvila työntekijöiden työ mennyt,palkkaa pitää saada mutta asiakkaan kuuluu tehdä puolet niistä töistä ilmaisexsi[/QUOTE]

Niin ja koneet tekee työt ja pullatkin tulee paistovalmiina, ellei jopa valmiina.

[QUOTE="juu";24752593]Sekin vielä![/QUOTE]

Ajattele, jos ne työntekijät leipoisivat itse siellä paikanpäällä sen ajan, mitä säästävät pöytien siivoamisessa mutta ei.

Suomessa aina nöyrrytään siihen mitä saadaan ja viedään astiat kiltisti pois kun siten saa muka halvempaa (ja parempaa). Toimii ehkä Ikeassa, ei muualla.

Kyllä mä yleensä jätän. Jossain mäkkärissä tai hesessä saatan viedä pois, jos näyttää siltä, että työntekijöillä on kova kiire palvella asiakkaita. Mutta esim. hotelliaamiaisilla en ikinä vie astioita pois, en myöskään kahviloissa.

Pikaruokapaikoissa en jätä. Kahviloissa ja ravintoloissa yleensä jätän aina. Suomessa palveluraha sisältyy ruuan hintaan. Mutta missä on se palvelu? Itse kerään mitä otan, itse kannan pöytään jne. Jos on oikein ystävällistä palvelua kassalla, iloinen myyjä, josta tulen hyvälle tuulelle, silloin vien astiat pois.

ylihintaisessa kahvilassa monesti jätän, lun minustta niissä hinnoissa pitää jo jotain palveluakin olla. varsinkin jos olen ltenvaunujen kanssa liikkeellä, jolloin ahtaassa kahvilasssa iikkuminen voi ola todella hankalaa

Yhteistyössä