Kun kassatäti huutaa "täällä on vapaa kassa"....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peruskäytöstavat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Peruskäytöstavat

Vieras
ÄLÄ ryntää sinne muiden takaa, jos et ole seuraavana jonossa. Kiitos. Se joka on jonottanut pidempään kuin sinä, menee luonnollisesti ensin, ellei sitten halua vapaaehtoisesti luovuttaa paikkaansa takaa tuleville. Jos ihminen edelläsi ei huomaa uutta kassaa, ehkä siitä voi ystävällisesti mainita ja siirtyä sitten hänen peräänsä?

Olisi myös kiva jos kassat ottaisivat tavaksi sanoa "seuraava jonossa tänne kiitos" tai jotain vastaavaa, kun aikuiset ihmiset ei muuten sitä itsestäänselvyyttä tajua. Muiden takaa ei siis ryysitä edelle, vaan ne menevät eka jotka ovat jonottaneetkin pidempään.

Ja HÖPÖ HÖPÖ :) Se, joka on nopein, pääsee ensin. Muutoinhan kaupan kassoillekin olisi vuoronumerot. Mikset muuten toisena olevana ehtisi siihen viereiselle kassalle ensin ? Jos et ehdi, on siinä tapauksessa nopeinta jäädä siihen kassajonoon, jossa jo olit.

Ja sitten ruvetaan lakemaan että yksi, kaksi, kolme.... meitä on jonossa 8 ihmistä. 8 jaettuna kahdelle on 4 eli jonon neljä viimeistä vaihtaa kassaa. Vai jaetaanko ihan alusta asti vasen oikea vasen oikea..... Ehei, mikä ryysis ja arpominen siitä tulis.

Se joka kassan huomaa ekana menee ekana olipa hän sitten jonossa edessä tai takana. Koska uudella kassalla ei ole ennestään mitään jonoa niin ei siinä ketään silloin etuilla koska kyseessä on eri jono.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Se on kuule ihan sama itä me kassatädit sanotaan, sitä ei kuunnella.
JA TE JOTKA ASIOITTE ITÄKESKUKSENN cittarissa, kävelkää pikkasen pidemmälle sitä kassalinjaa.
Yleensä siellä loppupäässä on PALJON lyhyemmät jonot.

Ihan höpöhöpöjuttuja, kyllä sinne menee ihan se joka ensin ehtii. Harvemmin sinne kukaan rynnii tuhatta ja sataa muiden ohi kuitenkaan. Mutta ei nyt todellakaan kukaan ala katsoa että oliko kenties joku ennen häntä.

Riippuu toki vähän tilanteesta, esim jossain vaatekaupan kassalla missä se toinen kassa tulee saman tiskin taa on järkevää pitiää se järjestys jonossa. RuokaKaupan kassalla jos jää vitkuttelemaan niin sinnehän menee porukkaa joko jostain kokonaan toiselta kassalta tai sitten ihan uusia ihmisiä ilman mitään jonotusta. Itse yritän ennakoida tilanteita niin että meen siihen uudelle kassalle jo ennen ku se myyjä ehtii huutaa mitään.

Itse ainakin odotan ja katson minne edellä jonottavat suuntaavat ja ratkaisen sitten sen mukaan siirrynkö itsekin toiseen jonoon vain jäänkö alkuperäiseen, kenties huomattavastikin lyhentyneeseen jonoon.

No ei tod sinne jonon keskeltä rynnätä!
Hänniltäpäs, ainakin täällä.

Mitäs vielä, nyt me osaamme jonottaa, olla tuijottamatta, osaamme ajaa ostoskärreillä, lapsemme osaava ajaa ostoskärreillä, osaamme käyttää maksukorttia, boonuskorttia, plussapallokorttia, osaamme pakata kassit, osaamme valkata omenaiset ja päärynäiset, tiedämme milloin on sopivaa maksaa kolikoilla (tai osa ainakin muistaa mikä se summa oli, joka oli ehdoton rajanveto, mä sen kerkesinkin jo unohtaa) osaamme hymyillä kassatyöntekijälle ja toivottaa hyvät päivät ja kiitokset ja nyt vielä tämä :O

Mikäs liike otetaan seuraavaksi käsittelyyn?

Se oliskin jossain hehtomarketissa mielenkiintosta nähdä et kenen vuoro se sitten olikaan. Niitä kassoja tahtoo useimmiten olla aika monta, mut tietysti tästäkin pitää ongelma tehdä. Meet sä viereiselle kassalle itkemään kuinka olis ollu oikeasti sun vuoro, jos se viereinen vetääkin paremmin?

MUTTA kuinka moni teistä päästää ohitseen takana olevan jolla on pari ostosta jos teillä on kärryllinen tavaraa?

Minä.
getsmiley.php

• Tykkää
Reactions: Tallu -
Parasta on, kun ei tarvitse sännätä mihinkään uudelle vapaalle kassalle. Hermo lepää, kun on päässyt tuommoisesta ajattelusta kokonaan eroon. Hymyilyttää katsoa teitä säntäilijöitä ja miettiä niitä näitä kiireettömässä ja stressittömässä maailmassa, jossa kaikki aika on "omaa aikaa" ja kassajonossa seisominenkin voi olla mukavaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26401659:
minä teen noin useinkin, mutta jos takana on hapannaama eläkeläismummo en päästä kiusallanikaan ohi vaikka kuinka köhis ja heiluttelis kahvipakettiaan vihjailevasti. ne on eläkkeellä ja niillä on aikaa.... KYLLÄ olen ärsyyntynyt koska he aina urputtavat nuorien käytöstavoista tai niiden puutteesta, mutta käytännössä ne on ne vanhukset jotka käyttäytyy kaupoissa törkeimmin.

• Tykkää
Reactions: nöppäri

Yhteistyössä